buikslapen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mama jolien, 28 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama jolien

    4 okt 2005
    48
    0
    0
    arbeidster
    brugge
    Hoi
    ik heb even een vraagje
    kan het kwaad als je op de buik slaapt?
     
  2. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    nee hoor zolang jij het prettig vind kun je gewoon op je buik blijven slapen.
     
  3. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Zolang je het fijn vind, zou het volgens mij geen kwaad kunnen.
    Vanaf dat ik weet dat ik zwanger ben, doe ik het al niet meer.
    Als ik nu op m'n zij lig, met m'n ene been iets hoger (zo lig ik dus nog redelijk op m'n buik) gaat de baby meteen bewegen, ik heb het gevoel dat het dan in de verdrukking zit,
    dus dan draai ik maar weer op de andere zij.
     
  4. mad

    mad Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    hi hi, ik kan al niet eens meer op `m rug slapen! ligt heel vervelend.
    kan alleen nog maar op `m zij slapen.
    maar je moet zelf doen wat prettig is, je lichaam geeft het zelf aan als het vervelend ligt ofzo.
     
  5. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ik slaap ook graag op mijn buik, maar sinds 2 weken is het niet fijn meer. Een vreemd gevoel, ook als ik inderdaad met 1 been hoger lig, zoals Mensi. Op mijn rug krijg ik hetzelfde gevoel, dus ik kan nu alleen op mijn zij slapen. In Wij jonge ouders heb ik gelezen dat de meeste zwangere vrouwen het fijnste liggen op de linkerzij....
     
  6. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    je linkerzij schijnt ook het beste te zijn i.v.m. een slagader aan je rechterzij (zeiden ze tegen mij tijdens de keizersnede, er moest een kussentje onder mijn rechterzij) een kussen tussen je benen kan prettig zijn en als je buik groter wordt kan het ook erg fijn zijn om een kussentje onder je buik te leggen als je op zij ligt
     
  7. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ik lig ook nog perongeluk als ik slaap op mn buik, dan word ik wakker omdat het verkeerd voelt... ik vind het zo iritant van mezelf... het is gewenning.. zoveel jaar op mn buik geslapen...en dan nu opeens niet...
     
  8. Didi

    Didi Lid

    30 mei 2005
    99
    0
    0
    ik mis dat ook enorm dat buikslapen... ik mis trouwens al het lekkere slapen omdat dat nu niet zo lekker meer gaat hahaha
     
  9. Ik slaap meestal op mijn rechtse zij
    tot ik last krijg of krampen dan draai ik even links
    of op mijn rug hhi
    beweeg dus veel snachts
     
  10. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ik kijk ontzettend uit naar op mijn buik weer kunnen slapen, maar als de kleine straks geboren is zal dat ook nog wel even niet gaan bedacht ik mij laatst opeens ivm borstvoeding dat ik wil gaan geven, dus dat wordt nog een tijdje zij ligging!! hmmmm :rolleyes:
    Gr Carry
     
  11. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ik heb nu zo'n last van mn nek.... ik kan niet tegen zij slapen !!!! het is zelf zo erg, dat ik mn hoofd niet meer kan draaien, als ik mijn ogen naar recht draai, dan voel ik een stekende pijn in mn nek...

    ik denk dat ik maandag ff een afpraak ga maken bij de dokter... tenzij het morgen minder is natuurlijk... ik ben niet zo'n dokter gaander.. stel alles liever heel erg uit... tot het vanzelf wel weer goed komt...

    hahaha
     
  12. toetie83

    toetie83 Fanatiek lid

    20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    Ik zou zeggen ben nu 9 weken en 3 dagen

    Als ik om mijn rug lig dan wordt ik vanzelf wakker want op een of andere manier krijg ik kleine steekjes in mijn buik onderin dus dan draai ik vanzelf naar links want dat ligt het prettigs bij mij.

    Rechts ook wel maar dan minder Ik had ergens gelezen (weet niet meer welke topic) Dat als je op je rug ligt dan de bloed minder vervoerd wordt naar de baby. En dat je daarvoor wel een tennisbal op je rug kon vast binden. :confused:

    Ben ik zo bang voor mijn vriend ook snachts roept hij mij:

    He mari je slaapt op je rug. ( ikke dus nee he niet weer) ;)

    Echt erg soms . :(

    Maar ja het is voor een goed doel.heehhahahaheh
     
  13. conny

    conny Bekend lid

    11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Loesmari: Over rugligging en minder bloedtoevoer heb ik ook wel eens gehoord ja, maar ik geloof niet dat ik zover zou gaan een tennisbal op mijn rug te binden ;) Ik zou het even navragen als je bij de vk of gyn komt.

    Ikzelf ben een fervente buikslaper, dus ik geniet nog even zolang het kan. De vorige keer mistte ik dat idd heel erg en nu gaat het nog even ;)
     
  14. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Nee zo ernstig is het idd niet, dat heet Mirjam ook ergens geantwoord en dat zei mijn eigen verloskundige ook.
    Ik kan mijn draai 'snachts niet echt meer vinden, natuurlijk omdat ik graag op mijn buik slaap en slaap heus ook wel eens op mijn rug. Dat kan echt geen kwaad, je draait toch in je slaap, dus je slaapt heus niet de hele nacht door in 1 houding!

    Ik ben ook zo lang mogelijk gewoon op mijn buik blijven slapen haha... en nu kan het echt niet meer en mis ik het!!
     
  15. Paula28

    Paula28 Actief lid

    10 nov 2005
    242
    1
    0
    Mama
    In de zwangerschap van Lorenzo heb ik alleen maar op mijn rug geslapen!!
    Geen enkel probleem hoor!!
    Zolang je zelf geen tekentjes krijgt van je lichaam mag je gewoon liggen zoals je zelf wilt!

    Liefs Paula
     

Deel Deze Pagina