25 weken en zwangerschapsvergiftiging

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamasboefje, 17 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamasboefje

Mamasboefje Actief lid

25 mrt 2013
    195
    0
    16
    Noord-brabant
    Hoi dames,

Hier komt mijn lang verhaal haha. Het viel mij namelijk een week geleden ongeveer op dat ik mega veel vocht begon vastte houden in 1avond nog wel! De dag erna heb ik mijn vk gebeld en ik moest meteen komen. Mojn bloeddruk was wat te hoog voor mijn doen en werd doorgestuurd naar het ziekenhuis. Mijn bloeduitslag was goed maar ik had wel veel eiwitten in mijn urine. Ikkreeg allerlei enge verhalen te horen over dat er waarschijnlijk wat met mijn nieren was. Ik moest 1 dag blijven en mocht daarna weer gaan maar moest wel de volgende dag op controle komen. Het was toen alleen maar erger geworden. De hartslag van debaby zakte soms wat afen ik had een drukkend gevoel op mijn borst. Mijn hartslag was ook maar rpnd de 40 veel te laag dus! Maar dat hoorde bij mij volgens hun. Ze hadden toch maar contact opgenomen met Veldhoven en ik moest meteen komen per ambulance. Eenmaal daar aangekomen gingen ze er toch vanuit dat het een zwangerschapsvergiftoging is. Ik kreeg ook meteen een hartfilmpje en die vonden ze ook niet echt goed. Savonds kreeg ik meteenlongrijpingsinjecties voor de baby en ik kreeg magnesium per infuus. Hierdoor ging mijn blobloeddruk w at omlaag en mijn hartslag wat omhoog waardoor ik me een stuk beter voelde gelukkig. Nu willen ze me zolang mogelijk zwanger houden omdat ik morgen pas 26 weken ben maar ik moet er wel rekening mee hoiden dat ze m ieder moment moeten halen. Vind dit toch wrl heel eng en ben eigenlijk opzoek naar vrouwen die ool heel vroeg bevallen zijn en hoe is dat toen verlopen??

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen ervaring mee! Maar wel heel veel sterkte gewenst! Ik heb de afleveringen gezien van " kleine baby's, grote zorg" van SBS6. Weet niet of dat wat voor je is om te kijken, maar daar zie je wel heel veel ervaringen van ouders met veel dezelfde gevoelens en gedachten.

3. Memmie1986

Memmie1986 Actief lid

3 jun 2013
    409
    0
    0
    Ik heb bij mn dochter ook zwangerschapsvergiftiging gehad. Welliswaas niet zo vroeg als bij jou, lag me 30 weken in het ziekenhuis en 33 weken is ze met spoed gehaald. Ze is nu bijna 4 en je ziet/merkt er niks meer van dat ze 7 week te vroeg was.

Sterkte ermee en blijf ik gedachten houden dat de medische wetenschap tegenwoordig heel veel kan. Dus het hoeft helemaal niet rampzalig af te lopen. Positief blijven!

4. Mamasboefje

Mamasboefje Actief lid

25 mrt 2013
    195
    0
    16
    Noord-brabant
    Dank je voor de lieve reacties. Doet me toch wel een beetje goed :) Ik hoop dat onze kleine nog een paar weekjes lekker binnen blijft!

5. mappel

mappel Niet meer actief

Ik heb er geen ervaring mee, maar ken wel 2 mensen die het hadden, 1 met 30 weken en met 34 weken baby gehaald, de ander met 20 weken al!!!! maar ging zo goed, mocht na 30 weken weer naar huis en is met 41 weken bevallen. Beide baby's kern gezond:)

6. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ken het niet maar wil je veel sterkte en succes wensen

7. Mamasboefje

Mamasboefje Actief lid

25 mrt 2013
    195
    0
    16
    Noord-brabant
    Wow, wat geweldig dat het ook nog zo goed kan lopen. Hopelijk mag ik daar een voorbeeld aannemen haha. Nu denk ik maar gewoon iederedag dat ie langer blijft zitten is mooi meegenomen

8. TJ82

TJ82 Bekend lid

27 nov 2010
    929
    20
    18
    Europa
    Ik had hetzelfde in mijn vorige zwangerschap. Ben met 26 weken opgenomen geweest in het WKZ. Gelukkig mocht ik na 5 dagen naar huis toen mijn bloeddruk stabiel was. De rest van de zwangerschap met veel rust en medicijnen doorgekomen. Uiteindelijk is zoontje met 34+4 gehaald ivm HELLP.

Ik hoop voor je dat je kleintje nog even blijft zitten! Veel sterkte!

9. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hoe is het nu?

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Met 32 wk pre-eclampsie, grote twijfel of de kleine per direct gehaald moest worden.. Toch even aangekeken en met bedrust en hoogste dosering medicijnen kunnen uitzingen tot 38+3.. En was er echt beroerd aan toe, het scheelde bij mij dat fiep het zo goed deed in mijn buik... Gek kind :)

Succes!

11. Mamasboefje

Mamasboefje Actief lid

25 mrt 2013
    195
    0
    16
    Noord-brabant
    Gistermiddag is om kwart voor 12 onze prachtige zoon geboren met een keizersnede. Na een zwangerschap van 26 weken en 2 dagen. Hij doet het redelijk goed gelukkig gezien de omstandigheden en het enige wat wij nu kunnen doen is heel hard hopen dat ie het zo goed blijft doen

12. mappel

mappel Niet meer actief

ach meisje jeeetje, van harte gefeliciteerd natuurlijk!! maar wat heftig dat hij zo vroeg moest komen!! Ikhad zo gehoopt dat jij ook tot 36 weken mocht blijven lopen!! heel veel sterkte de komende tijd, worden spannende weken!

13. Memmie1986

Memmie1986 Actief lid

3 jun 2013
    409
    0
    0
    Van harte gefeliciteerd! En heel veel sterkte met deze onzekere tijd. En jij, kleine jongen... Knokken hoor! Er wacht een heel mooi leven op je.

Positief blijven, dan komt alles vast goed!

Digi-knuf

14. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    wow heftig! Ik wens jullie alle geluk/sterkte toe voor de komende tijd! En gefeliciteerd natuurlijk!!!

15. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    oh, wat heftig idd. Heb zelf ook zw-vergiftiging gehad, maar pas nadat ik bevalle nwas (37w6d) en weet nog goed hoe ziek ik was.

Hoe voel jij je intussen?

Super dat je kindje hetal bij al goed doet. nu is het dag per dag bekijken en hopen dat het een vechtertje is!

16. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Gefeliciteerd met jullie mannetje. En sterkte in deze onzekere tijd!

Deel Deze Pagina