medicijnen voor reflux, kan ik nu minderen met johannesbroodpitmeel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jerami, 10 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    mijn zoontje van 12 weken heeft sinds 3 dagen zantac voor zijn reflux. nu krijgt hij vrij veel johannesbroodpitmeel door zijn voeding, waardoor het poepen heel moeizaam ging en hij daar veel last van had.

kan ik langzaam de johannesbroodpitmeel afbouwen of moet ik dit blijven geven? het zou fijn zijn als hij uiteindelijk ook geen last meer zou hebben van zijn ontlasting/krampen.

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Gebruik je de pure johannesbroodpitmeel al? Anders die proberen? Maar als hij niet hoeft te spugen of ongemak heeft van het omhoog komen van de voeding dan kan je het weg laten. Hier heeft ze geen pijn meer maar is wel onrustig als de voeding omhoog komt.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mijn jongste kan niet tegen johannesbroodpitmeel.
    Ik heb wel medicatie voor de reflux, maar gebruik niets om in te dikken.

Je zal het moeten proberen.

In nutriton zit heel veel toevoegingen (30% is maar johannesbroodpitmeel) dus doorgaans veroorzaakt dat de klachten.
    Pure johannesbroodpitmeel, zoals het advies hierboven, is dan beter.

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Als je flesvoeding geeft kan je nutrilon omneo of friso comfort proberen. Daaar zit 30% johannesbroodpitmeel in en daar hoeft ook niets meer in. Johannesbroodpitmeel is best heftig spul en iedereeen reageert er weer anders op. Kwestie van proberen.

5. Memories

Memories Niet meer actief

Mijn dochtertje heeft nog steeds medicijnen voor reflux en heeft nu sinds 2 maanden geen nutriton meer door haar fles.
    Dat komt denk ik ook omdat ze nu bijna de hele dag aan t lopen is langs van alles ..en dus t zuur en t eten minder makkelijk omhoog kan gaan

6. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Sem krijgt al weken medicijnen tegen reflux,
    Hij krijgt kwa flesvoeding friso comfort en toch moesten we het nog aanvullen met jhbm omdat hij anders bleef spugen.

Sinds een aantal dagen ben ik ermee gestopt, ik heb het wel afgebouwd. Uiteindelijk toen ik op de helft van een halve schep zat ben ik helemaal gestopt.

Ik was bang dat als ik in 1x zou stoppen dat hij weer zou gaan spugen.

Succes

7. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    hij krijgt al de comfort A.R. voeding, johannesbroodpitmeel kwamer nog extra bij omdat hij toch nog veel last had.

hoe lang duurt het eigenlijk tot je echt resultaat ziet wat de medicijnen betreft? het valt ons nu al op dat hij veel rustiger en beter drinkt en die hevige hik niet meer na elke fles is. ook slaapt hij wat beter.

8. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Hier merkte ik verschil toen ik van friso standaard naar comfort ging (zonder extra johannesbroodpitmeel) en toen ik de zantac kreeg was het binnen 48 helemaal een groot verschil! Veel rustiger, blijer, etc.

9. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Hier heeft mijn dochter tot een maand geleden nog johannesbroodpitmeel gehad. Zij had ernstige reflux.

Zantac is geen refluxstopper he. Zantac geeft een beschermend laagje in de maag en slokdarm. De johannesbroodpitmeel zorgt ervoor dat het maagzuur niet zo makkelijk kan pendelen tussen maag en slokdarm!
    Mijn advies ga liever te lang met johannesbroodpitmeel door dan te kort. Mits het opstoppingen geeft of juist spuitluiers. Maar Zantac is geen wondermiddel tegen reflux. Het is helpend, maar de reflux is dan nog niet weg!

Ik had gewone nutrilon en nutriton.

Deel Deze Pagina