speentje geven?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamamadelon, 28 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    hoi allemaal,

vorige week is de kraamverzorgster op bezoek geweest,en hebben we het èèn en ander doorgenomen.
    ik heb aangegeven dat ik borstvoeding wil gaan geven,en zij hebben gezegd dat ze de baby dan geen speen geven tussendoor.
    nou hoor ik soms van mensen dat het beter is om een kindje te laten zuigen aan iets omdat dat de kans op wiegendood verminderd,en daarom weet ik niet wat ik nou moet doen.
    moet ik nou wel of niet naast borstvoeding een speentje geven?
    heeft ieman hier ervaring mee?

Groetjes

2. diana hoogeveen

diana hoogeveen Actief lid

7 aug 2006
    265
    0
    0
    ondernemer
    omstreken rotterdam
    hoi ik gaf ook BV en mij werd ook geadviseerd geen speen vanwegen verwarring ik heb hem wel gewoon een speen gegeven een kleintje van avent leek een beetje op een tepel en dat ging goed todat ie zijn duim kon vinden en nu heeft ie gewoon zijn duimpje

en ik heb dat ook weleens gehoord dat het de kans op wiegendood minder kans op is als ze ergens op zuigen maar of het waar is weet ik niet

als je kleintje zuigebehoeftes heeft kun je ook je pink geven maar een speentje ging bij luca ook goed dus tja probeer het gewoon zou ik zeggen ieder kindje is tenslotte anders suc6 liefs diana

3. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    laura heeft de eerste 10 weken borstvoeding gehad en een speentje gebruikt. Ze had absoluut geen last van tepel/speen verwarring! Maar toen ik stopte met borstvoeding moest ze ook gelijk haar fopspeen niet meer en duimt nu!

4. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Maricha krijgt bv, de ene ker leg ik haar aan de andere keer krijgt ze flesje. En ja ook tussendoor een speentje. Maar net als de andere dames geen verwarring

5. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    oke! dan kijk ik het gewoon aan,en als hij rustiger is met speentje geef ik hem gewoon zn speentje!

iedereen bedankt!

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Robin krijgt sinds ze 4 weken is haar speentje. Ik had het wel eerder geprobeerd, omdat ik moedeloos werd van mijn pink in haar mond houden. Toen merkte ik gelijk dat ze steeds verkeerd hapte, deed mij genoeg pijn om daar weer snel mee te stoppen. Maar nu gaat dat allemaal goed, geen verwarring meer. Gewoon even uitproberen zou ik zeggen.

7. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik heb ook begrepen dat het geven van BV de kans op wiegendood verkleint, dus je verlaagt het risico al.

Ik ben begonnen met het speentje na 5 dagen. Maar mijn mannetje dronk toen ook al heel goed. Ik gebruikte echter aan 1 kant een tepelhoedje en dat heeft hij altijd prima gevonden. Eigenlijk geen verwarring dus.

Speentjes hebben wel een andere vorm dan tepels en tepelhoedjes, dus geef je kindje 3/4 dagen om te wennen.

Succes!

8. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Luca kreeg in het zh een speentje en de fles en daar naast gaf ik hem ook nog bv. Hij heeft er nooit problemen mee gehad, met tepel- speen verwarring.

9. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Hier heeft meneer ook alle 3 gehad en ook geen verwarring.
    Ik geef geen bv meer bij mij omdat meneer dan teveel moeite moest doen en dit knokke werd.Ik kolf dus alles.(prematuur)

10. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Hier ook bv met speentje en fles. Geen enkel probleem met verwarring gehad.
    Wat mij dan weer verteld is dat je pas speentje/fles kunt geven met bv als de baby de techniek van de bv goed onder de knie heeft. Dus als de kleine goed aanligt en drinkt, dan zou de speen en fles geen problemen hoeven op te leveren.

11. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

idem!

12. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ik heb ook bv gegeven.. maar cailynn wilde eigenlijk geen speen ze spuugde m altijd weer uit ze heeft dus eigenlijk nooit een speen gebruikt. dus hoef haar nu ook niks af te leren..

van de wiegendood heb ik zelf nog niet gehoord maarja kan niet alles horen he ;)

13. Mamariek

Mamariek Actief lid

6 aug 2007
    201
    0
    0
    Bussum
    ook een speen gegeven (zodra ik na 5 dgn uit ziekenhuis was). Mij is op de bv-cursus verteld dat tepel-speen verwarring zit in het feit dat bij bv een baby zelf de tepel en hof naar binnen moet zuigen en dat een fles of speen vaak naar binnen wordt geduwd (en dat de baby daar dus geen moeite voor hoeft te doen). Dus wij hebben het speentje de eerste weken (net zoals mijn pink in het begin) aangeboden aan het begin van zijn mond, zodat hij hem zelf naar binnen moest zuigen. En geen problemen ermee gehad.

14. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    hier tot nu toe goede verhalen... maar ik ken ook mensen waarbij er wel tepel-speen verwarring is ontstaan en waarbij de kleine niet meer live aan de borst wilde / kon drinken. Zij kolft nu full-time en heeft enorme spijt te snel een speentje gegeven te hebben.....

Tja en een speentje lijkt een uitkomst, maar je kleintje moet hem ook maar willen. Hier wordt hij pertinent uitgespuugd.... :)

15. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Toen Daan borstvoeding kreeg heeft hij ook en speen gehad toen ik moest stoppen met borstvoeding wilde hij na een dag ook geen speen mee.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De eerste 4 weken kun je in verband met zuigverwarring beter geen speentje geven. Als je kind zuigbehoefte heeft in die periode stil die dan aan de leegste borst. Dat werkt nog veel beter tegen wiegendood dan een speentje.

Onderschat zuigverwarring niet! Het kost dan heel veel moeite je kind weer aan de borst te krijgen, als het al lukt!

Deel Deze Pagina