Wanneer 'volgende' kindje?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Cobon, 21 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.772
    1.363
    113
    Inderdaad goed kijken naar jezelf en je lichaam. Ik had een hele voorspoedige zwangerschap en bevalling en toen de oudste 6 mnd was gingen we voor de tweede - in 1x raak.
    Na de 2e 6mnd gewacht en toen duurde het 3 maanden voor ik zwanger was. Dus toen hij 9mnd was ongeveer.

2. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Onze dochter was (is) pittig en sliep heel slecht. Pas na haar 2e verjaardag begon het te kriebelen voor een tweede. Er zit iets meer dan 3 jaar tussen en ik vind het leeftijdsverschil prima :thumup:

3. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Was het in 1x raak? Of wanneer na haar 2e verjaardag zijn jullie begonnen?
    Sorry als het brutaal overkomt, ik ben gewoon erg benieuwd, omdat wij eigelijk ook na de 2e verjaardag wilde starten, maar nu toch twijfelen.
    (Ook een slechte slaper)

4. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Haha ik vat het niet brutaal op hoor! Ja, het was bij ons in 1 x raak. Bij beide kinderen trouwens. Vind dat soms lullig om te zeggen, omdat anderen er veel langer over doen...

5. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.843
    18.593
    113
    Vrouw
    Het eerste jaar na de bevalling moest ik er niet aan denken... zware bevalling gehad en voelde me juist weer een beetje de oude. We wilden ook geen al te groot leeftijdsverschil dus toen mijn zoontje 1,5 was, zijn we er weer voor gegaan.. heeft toen 1,5 jaar geduurd voor ik zwanger was. Nu achteraf ook heel blij met dit leeftijdsverschil (bijna 4 jaar)

6. Muis2009

Muis2009 Bekend lid

29 jan 2018
    703
    387
    63
    Vrouw
    Toen mijn zoon 2 werd, wist ik zeker dat wij nog een broertje of zusje wilden. Daarvoor twijfelde ik. Er zit 3 jaar tussen en vind ik een prima leeftijdsverschil! Al zal dat voor iedereen verschillend zijn.

7. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Haha oke, geeft niet.
    Ik heb over mn jongste 4 jaar gedaan uiteindelijk ivf nodig gehad, maar dat geeft niks!
    Ik hoop dat een cryo wel blijft plakken direct :)

Dank voor je antwoord :)
    Ik blijf hopen dat mn vriend ineens toch zegt we gaan nu naar t ziekenhuis :roflmao:

Magnolia29 vindt dit leuk.
  8. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.256
    12.632
    113
    Vrouw
    Hier zei ik na de keizersnee op de uitslaapkamer H je krijgt echt wel een broertje of zusje :D:rolleyes:
    Maar sowieso ongeveer een jaar wachten vanwege de keizersnee. En na 2 zwangerschappen op elkaar eventjes geen hormonen voor mij meer

Cobon vindt dit leuk.
  9. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.726
    7.233
    113
    Vrouw
    Wij wilden wel beginnen met proberen voor nummer 2 toen oudste 9 maanden was, maar ik had geen cyclus vanwege borstvoeding. Dus we konden pas echt proberen toen oudste ruim een jaar was. Nu 2 jaar en 3 maanden verschil tussen hun en dat is echt top. Had het achteraf niet dichter op elkaar gewild.

Voor onze derde hadden we weer het geen-cyclus-door-borstvoeding-probleem, en konden we beginnen met proberen toen middelste 14 maanden oud was. Al had cyclus ook nog wat meer tijd nodig om te herstellen. En door nog een miskraam er tussen zit er nu 2.5 jaar tussen nummer 2 en 3. Wat ook weer prima is. Twee keer was de peuter snel zindelijk na de geboorte van de baby. Dat is echt ideaal :cool:

Deel Deze Pagina