Even een vraagje. Bij mij staat de autostoel achter de bijrijdersstoel. Dit leek me het handigste want dan kan je bijvoorbeeld voor een stoplicht een keer wat aangeven als je samen in de auto bent. Maar nu hoorde ik pas van iemand die heeft de autostoel in het midden staan. Zou dit leuker voor je kindje zijn, dat ze meer naar buiten kunnen kijken enzo? Wat hebben/denken jullie?
In het midden zou ik zeker niet doen, aangezien dat vaak minder stevig zit. Wij hebben de autostoel achter de bijrijder. Inderdaad zodat je zelf bij je kindje kunt, als je samen in de auto zit en dan heb je er wat meer zicht op.
Hier ook achter de bijrijdersstoel, vooral omdat dat makkelijker is met in- en uithalen. Omdat bij ons thuis de auto altijd zo staat dat de kant van de bijrijder bij de stoep staat.
Achter de bijrijdersstoel omdat ik dan even achterom kan kijken (als ik stil sta ). Straks op vakantie gaat ie naar de andere kant omdat de bijrijder dan even aandacht kan geven. Het hangt van je auto af maar met goeie stoelen kan het midden de veiligste plek zijn (SUV's e.d.)
Hier achter de bijrijderstoel en als we ver moeten rijden ( dagje uit) of op vakantie zetten we de stoel achter de bestuurder zodat de bijrijder haar wat aan kan geven oid.
Hier achter beide stoelen. Ik zou persoonlijk een baby nooit in het midden zetten. Volgens mij kan je dan toch ook nooit je maxi cosi goed vastzetten. Wij hebben easy fix systemen en die kunnen niet in het midden.
De veiligste plaats is achter de bestuurdersstoel omdat de meeste aanrijdingen rechts op je inrijden ipv links. Denk aan verkeer van rechts heeft voorang. Dus onze stoel staat achter mijn stoel. Bij een stoplicht ofzo kan ik even in de spiegel kijken en verder let ik liever op de weg dan op mijn dochter
om deze reden zetten wij de maxicosi ook altijd achter de bestuurdersstoel. Als Nathan echt heel erg moet huilen en ik ben alleen dan zoek ik wel even een plekje om te stoppen en te troosten.
Het zal misschien aan mij liggen...maar dan zou het stoeltje toch juist rechts moeten staan...als iemand jou geen voorrang geeft terwijl jij van rechts komt? Dan bots die toch juist tegen de bestuurders kant? Of gaan jullie er vanuit dat jullie zelf mensen geen voorrang geven? of begrijp ik het helemaal verkeerd nu? Wij zetten het stoeltje aan de passagierskant...makkelijker met in en uit laden...je zit aan de stoep kant en omdat die stoel makkelijker te verstellen is dan de bestuurdersstoel
achter de bestuurdersstoel is het veiligst las ik ergens omdat als je een aanrijding of botsing krijgt je automatisch van je afwijkt met de auto,.
In mijn auto achter de passagiers stoel, omdat er te weinig ruimte is voor mijn stoel als ze achter mij zou staan. Maar bij m'n man 'gewoon' achter de bestuurder, omdat dat de veiligste plek zou zijn.
In de auto waar ik in rij (is van mijn ouders maar ok) achter de passagiersstoel omdat het een 3 deurs auto is en de bestuurdersstoel niet naar voren kan klappen. Bij mijn ouders ook achter de passagiersstoel omdat mijn moeder dat fijner vindt. Bij zijn vader zit hij ook achter de passagiersstoel omdat die vaak spullen moet vervoeren en je zo het grootste gedeelte van de achterbank om kan klappen zonder het stoeltje te verwijderen.
Bij ons staan ze in allebei de auto's achter de passagiersstoel om dat anders de bestuurdersstoel niet ver genoeg naar achter kan, dus zit je met een stoel in je rug.
Wij hebben achterin drie stoelen staan en dus staat ze op de middelste stoel. Ze zou zelf nergens anders willen zitten. Sinds dat we deze auto hebben wil ze de auto niet meer uit PS. we hebben ook klimaatbeheersing, wat is DAT ideaal.
Hier achter de bestuurdersstoel, want uit diverse tests is gebleken dat de veiligste plek is. Op het midden na, als je daar een 3 puntsgordel hebt tenminste, maar de meeste auto's hebben daar alleen een heupgordel en dan is achter de bestuurdersstoel de veiligste plek.
achter de bijrijderstoel hebben wij hem ook .. ook als ik alleen met haar in de auto ben .. leek mij dat prettigst.. maar zou het niet in het midden doen , is lang niet zo stevig !!
@magdalena: in het midden is dus wel het veiligst als je daar ook een 3 puntsgordel hebt ipv een heupgordel. Staat ook op de website van maxi cosi zo beschreven.