Wanneer volledig gebit?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Setteke, 30 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Setteke

Setteke Niet meer actief

Wanneer moet het melkgebit klaar zijn? Tymen moet nog steeds 4 kiezen. Het ligt nou al heel lang stil, zijn laatste hoektand was toen hij 1,5 jaar was.

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Bij de meeste kindjes komen de laatste 4 kiesjes tussen de 2,5 en 3 jaar.
    Mijn zoon was heel vroeg trouwens, met 2 jaar en 2 weken had hij ze allemaal! (gelukkig want sindsdien slaapt hij weer door ;))

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Ik wist niet eens dat het voor de meesten de laatste 4 kiesjes er zo rond 2,5 - 3 jaar door kwamen.

Kylian had 1 maand voor zijn 2de verjaardag zijn gebit compleet, maar hij is ook heel vroeg begonnen hoor want hij was net 4 maanden toen hij de onderste 2 tanden kreeg.

Groetjes Anita

4. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    Hoi Setteke,

Mijn zoontje is 2 jaar en 3 maanden. Hij stond ook al sinds ongeveer 1,5 jaar stil met zijn gebid en moest alleen nog de laatste 4 kiezen.
    Daarvan zijn er nu, sinds 2 weken, 2 aan het doorkomen. Van de laatste 2 is nog niets te zien.
    Een maandje geleden is hij voor het eerst mee geweest naar de tandarts (om te wennen). Deze heeft ook zijn tandjes even bekeken en zei alleen maar; 'O ja, hij moet alleen de laatste 4 kiezen nog'. Daaruit leid ik af dat het normaal is.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes Cimu27

5. Setteke

Setteke Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties, volgens mij is het normaal dat die laatste vier nog even op zich laten wachten. Nou, dan wacht ik het maar weer af!

6. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Mijn dochter heeft net onder de laatste kiezen gekregen, moet er nu boven nog twee en dan is het eindelijk klaar. Ze is nu 21 maanden.

7. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Bij Lieve zijn ze nu aan het doorkomen.
    De 2 onderste zijn zo goed als door maar nu beginnen de bovenste volgens mij.
    Veel gekwijl haha,huilerig/mopperig/heeeeeel slecht slapen.
    Ben blij als die allemaal door zijn haha

8. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    mijn zoontje is nu juli 2 geworden en hij heeft in augustus de laatste kiezen door gekregen...hij is nu helemaal klaar me zijn gebit

9. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Mirthe heeft ook alles behalve die laaste 4 kiezen.

Toevallig zei de arts vorige week op CB dat die soms veel langer op zich laten wachten

10. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Mijn oudste moet nog twee kiezen onder

11. Setteke

Setteke Niet meer actief

Tymen is nu bezig met zijn kiezen onder! Komt goed dus! ;)

Deel Deze Pagina