Dag meiden, even een vraagje.... Ik wil gaan stoppen met de bv, maar vroeg me af moet ik deze dan vervangen door flesvoeding of mag je met 9 mnd al helemaal overgaan op de koemelk. En aan hoeveel zuivel moet ik dan ongeveer zitten. Zou dit dan een goed schema zijn? 9.00 thee met melk plus 1 boterham 11.00 koekje met roosvicee 13.00 melk plus 1,5 boterham 15.00 roosvicee met fruit 17.00 mee eten met de pot, daarna yogurt 19.30 misschien hier een avondpapje ik ben benieuwd... grtjes joyce
Wij kregen het advies om vanaf 1 jaar volledig koemelk te gaan geven. De totale hoeveelheid moest 300ml bedragen. Wij geven dus 200ml melk en ongeveer 100ml yoghurt
Op het pak Nutrilon staat dat kindjes van 8-10 mnd 3 flessen van 200 ml (180 water + 6 schepjes poeder) nodig hebben. Je zou denken dat ze dan ongeveer 600 ml zuivel nodig hebben. Weet niet of er in gewone melk voldoende voedingstoffen zit, dus lees verder even met je mee!
Niks, dan moet je naar het volgende pak. Deze is voor kindjes van 6 - 10 maand.... Misschien staat het op de site van Nutrilon?
hier ook, ben met 11 maanden begonnen met geven van koemelk om te wennen, maar dat wennen was uiteindelijk niet nodig.
Maar als ik dus `s avonds een fles geef voordat ze gaat slapen en `s ochtends en s `middags in totaal 200 ml koemelk dan zou dat voldoende zijn?
dat zou vanaf 1 jaar voldoende zijn, neem aan dat je ook nog een toetje geeft?? O de nutrilon 2 is niet tot 10 maanden hoor, die kun je ook tot een jaar geven of langer. Daarna krijg je nutrilon 3 of peutermelk, allemaal geldklopperij als je kindje niks te kort komt qua eten of geen groeiachterstands ofzo heeft.
hier al vanaf 9 mnd gewone melk, ben met 9mnd langzaam over gegaan, eerst alleen de fles tussen de middag later ook de ochtend fles en nu (ja nog steeds) 3 flessen melk overdag, soms in een beker maar meestal toch in een fles omdat ze dan beter drinkt(laatst volledig gestopt met drinken en eten) en savonds voordat ze naar bed gaat ook nog altijd een fles warme melk vind ze heerlijk
ik zie dat ik me verrekend had, ik was uitgegaan van 300 ml bij 10 mnd. ik geef inderdaad ook nog een toetje van ongeveer 100 ml. ik dacht ook wel eens te lezen dat sommige al vanaf 9 mnd over gingen op de koemelk als ze gewoon goed eten. nou ik denk dat ik er nog maar even over na ga denken wat nu wijsheid is.... in ieder geval bedankt