Wanneer volledig overgaan op 'voeden op verzoek'?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door 11oktober, 29 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onz zoon is bijna 2 weken oud. Momenteel voed ik overdag nog volgens schema (zo om de 3 uur) en 's nachts maximaal 5 uur ertussen, tenzij hij zich eerder meldt. Ik vroeg me af wanneer je dit schema normaal een beetje laat varen en volledig overgaat op 'voeden op verzoek'. Nu is het misschien nog wat vroeg, maar ik kan me niet voorstellen dat je na 3 maanden nog steeds om de 3 uur moet voeden...?

2. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik heb destijds vanaf het begin eigenlijk al op verzoek gedaan... Gewoon je kindje in de gaten houden en je merkt het vanzelf (vond ik). Na verloop van tijd gaat er langzaamaan steeds meer tijd tussen de voedingen zitten, maar dat ging hier echt helemaal vanzelf. Ik hield alleen wel in de gaten dat er niet te lang tussen de voedingen ging zitten, dus heel af en toe maakte ik hem overdag wakker omdat hij 2 uur later dan normaal nog steeds niet zelf wakker werd, maar of dat nou echt nodig was weet ik ook niet ;) Succes!

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Bij 2 weken voedde ik om de 2 uur, ook 's nachts hoor.

Het is gewoon even kijken waar jullie je samen lekker bij voelen!

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier 's nachts geen wekker gezet. In het begin kwam ze om de 4 uur en dat werd steeds wat later. Na 6 weken denk ik dat ze 7-8 uur sliep.
    Overdag liet ik er max. 4 uur tussen en soms een keer een uitzondering iets later maar dat hing er ook vanaf hoe vaak ze had gedronken. 's Avonds clusterde ze hier flink dus was ook wel blij als ze overdag wat langer sliep.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.847
    19.215
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben vanaf het allereerste begin voeding op verzoek gegeven. Nou dronk onze zoon vrij vaak, dus wij hoefden nooit op te letten of er te veel tijd tussen de voedingen kwam te zitten.

6. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Zoonlief kwam hier uit zichzelf de eerste weken netjes om de 3 uur, ook 's nachts. Na 2 weken kwam hij 's nachts om de 5 uur ongeveer.
    Na een maand of 3 liet hij er overdag vaak 4 uur tussen, maar kwam hij 's nachts weer vaker.
    Je kindje kan het heel goed zelf aangeven, kijk goed naar de signalen van je kindje en lekker aanleggen als je ukkie aangeeft te willen drinken.

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik deed de eerste week op verzoek, tenzij er langer dan 3 uur tussen zat. Na een week deed ik op verzoek tenzij er langer dan 4 uur tussen zat. Maar vaak haalden we die 3 of 4 uur niet eens en kwam mn dochter al vaker ;)

Ik denk dat je best eens kunt aankijken of ze al uit zichzelf komt. Mocht je kindje binnen zo'n 4 uur niet vanzelf komen, dan kun je alsnog op jouw verzoek voeden. Houd hierbij gewoon de plasluiers enzo in de gaten.

8. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Ik heb vanaf de geboorte op verzoek gevoed, waarom zou je beginnen met een schema? Juist aan het begin moet je heel goed naar je kind kijken en elkaar leren kennen. Ik gaf hem de eerste weken weleens ieder uur eten, soms om de twee uur, maar er zat nooit veel langer tussen (alles 's nachts om de drie uur ongeveer).

Nu, met 6 maanden, voed ik nog steeds om de 2-3 uur zo ongeveer ('s nachts niet, dan zit er veel meer tijd tussen).

Ik zou zeggen.. laat de schema's voor wat ze zijn en ga de hele dag naar je kleine mensje kijken. Na een paar dagen heb je echt geen schema's meer nodig!

9. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

ik denk juist dat ze het schema heeft omdat er anders te lang tussen zit omdat het kindje veel slaapt?!
    Dit verandert echt wel. Ik zou zorgen dat er overdag niet langer dan 4 uur tussen zit. en snachts niet wakker maken.
    Mijn zoontje heb ik alleen de eerste 3 weken af en toe wakker moeten maken, nou nooit meer! Hij komt netjes om de 3 uur en uit ervaring van mijn oudste blijft dat zo totdat meneertje bijvoeding krijgt.
    (snachts laat hij er 12 uur tussen dus vind overdag om de 3 uur geen probleem:))

10. RoosMama

RoosMama Lid

29 okt 2011
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn dochter is nu bijna 3 weken oud, en ik voed op verzoek 's nachts
    overdag komt ze zelf om de 3 uur en 's nachts om de 4 a 5 uur. Ze heeft in totaal 6 voedingen in 24 uur, en groeit als kool :)

Deel Deze Pagina