Om de hoeveel uur bv geven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door dds, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hoi!!
    Julia heb ik 1 jaar en 1 week bv gegeven, dus zou je denken dat ik "deskundige" ben.....helaas slaat de twijfel weer toe;)

Jasmijn is 5.3 weken oud en vraagt om de 2 uur voeding......dit lijkt me aardig vaak, hierbij wil ze maar 1 borst. Dan ga ik twijfelen......zo blijven doorgaan of haar laten wachten zodat ze 2 borsten drinkt?

2. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

dat was hier ook zo rond die tijd. kunnen ook regeldagen zijn he?
    en hun maagje is nog niet zo groot, plus dat jouw productie nog niet afgestemd is, heeft ze genoeg aan één borst.
    Ik zou gewoon die ene borst blijven geven, goed leeg laten drinken. want toen ik met hetzelfde zat, gaf ik de andere borst ook omdat hij zo vol zat, maar dan was de ene nog niet echt leeg. dit leverde mij een bo op:(
    en gewoon op verzoek blijven geven.
    ik weet wat je bedoelt hoor, ik heb mijn oudste ook een jaar bv gegeven, en met zo'n klein babietje ben je toch weer onzeker! want zo simpel als het na zoveel maanden gaat, dat gaat niet meteen zo in het begin!:)

3. Bri

Bri Niet meer actief

Volgens mij ging ik zo rond die leeftijd proberen te sturen richting 3 uur tussen de voedingen (behalve in de avond, dan legde ik ze veel vaker aan). Dus eerst op andere manieren troosten (wiegen/afleiden, pink of speentje geven) en pas als dat niet werkte de borst aanbieden.

Ik heb het nooit een must gevonden dat ze 2 borsten per voeding dronken. Hadden ze genoeg aan 1 borst per voeding, dan was dat zo. Ik bood dan vaak die 2e wel aan, maar daar dronken ze vrijwel niks meer uit.

4. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Hier was het wisselend, maar dronk altijd wel uit de 2e borst. maar dat is zo per kindje vershcillend. Toch zou ik zeggen., probeer echt af te gaan op je kindje, dan past je productie zich zeer snel aan. Wat bij mij hielp ( mijn zoontje zat rond die tijd op om de 1,5 u in d eochtend en de avond) is het gewoon laten gaan. Je echt overgeven aan je kindje. Maa rik begirjp dat je nog een oudere kindje hebt en dan is dat ook weer niet echt makkelijk. Hoop dat het je lukt. Je weet zelf uit ervaring dat er vanzelf een ritme in komt

5. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Ik heb altijd gewoon laten drinken als ze dorst hadden. Toch op die jonge leeftijd. Pas op 6-7 maanden begon ik echt ritme te krijgen...

6. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    hier eentje die tot ze volledig met de pot mee at elke 2 uur kwam zowel overdag als snachts,
    als ze regeldagen had kwam ze nog vaker

7. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Zowel Roan als Evy hebben altijd maar 1 borst per keer gedronken. Roan drinkt nog steeds elke 2,5 tot 3 uur. Evy liet wat langer tussen de voedingen. Lijkt me prima hoor met 5 weken. Rond 6 weken heb je ook regeldagen. Kan best dat het daarna minder wordt.

8. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    WOW knap hoor!
    Jasmijn is vannacht "maar" 1 keer geweest. Haar laatste voeding was om 20.00 uur, toen wilde ze om 02.15 uur en weer om 7.15 uur. Hier ben ik heel blij mee en ik hoop dat ze het goed volhoudt....dan houd ik om de 2 uur bv geven ook vol:D

Deel Deze Pagina