Wanneer voor de 2de gaan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Joosie, 15 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0
    Zoals jullie kunnen zien aan mijn banner is ons kleine meisje nu 5 maand.
    Wanneer zijn jullie weer begonnen met een kindje te krijgen?
    Op Sanne hebben we ruim 2 jaar moeten wachten.

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hmmm... dat is echt voor iedereen een andere beslissing. Wij zijn gestopt met de pil in de maand dat de oudste een jaar is geworden. Maar we zijn bij beide kindjes al in ronde 4 zwanger geworden.

Wanneer je zolang op een eerste hebt moeten wachten, kan ik me voorstellen dat je zegt "laat t maar op zn beloop gaan, en we zien wel wanneer we zwanger raken". Maar dat een eerste lang heeft moeten duren, wil niet zeggen dat je van een tweede ook lang bezig moet zijn.

3. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Wij zijn na de bevalling niet meer aan de AC gegaan en vanaf dat zoontje 3 mnd oud was gericht gaan klussen.3de ronde was het raak en zoontje was bijna 6mnd oud met de + test.

Kindjes zullen 14 a 14 1/2 maand schelen.

Hier dus lekker dicht bij elkaar zodat ze (naar mijn idee) veel aan elkaar hebben en ook wij wilden ze dicht op elkaar.

Alleen een nieuwe gardarobe nodig want na ene ventje krijgen we nu een meisje.

4. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Interessant topic! Wij verwachten binnen een paar weken ons eerste zoontje. Hebben er 3 jaar over gedaan om zwanger te worden, dus ik zit ook een beetje met dit vraagstuk...

Zelf denk ik aan ongeveer een half jaartje wachten voor we het echt gaan proberen. Ik wil in ieder geval sowieso niet aan de ac.

Ben benieuwd waar je zelf aan zit te denken Joosie.

Liefs,
    Caroline

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Rond de 2e verjaardagen zijn wij er weer voor gegaan

6. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    wij hebben 3 jaar op ons dochtertje moeten wachten, dus wilden een beetje marge nemen voor ons volgende kindje. Gestart met klussen toen dochter 8 maanden oud was, 2de ronde al direct raak! Dus hier gaan de kindjes 18 maanden schelen, wel leuk, maar zwanger zijn met een 1jarige peuter is best wel zwaar

7. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hier wilden we eigenlijk beginnen met gericht 'klussen' wanneer ons zoontje een jaar is, maar ik wilde niet weer aan de ac. Bij ons zoontje was het in de zesde ronde raak, en nu was het ondanks dat we niet gericht klusten (het tegenovergestelde juist) al raak. Als alles goed gaat (is nog even spannend) dan zit er straks 17 maanden tussen. Met vijf maanden vind ik persoonlijk erg snel, ik zou je lichaam nog even wat meer tijd gunnen om bij te komen van de vorige zwangerschap en bevalling (vind bij mezelf met acht maanden al erg snel en zou hier ook niet bewust voor gekozen hebben al zijn we er nu wel heel erg blij mee). Maar ik kan me voorstellen dat je wanneer je zolang op de 1e hebt moeten wachten je nu niet kunt wachten om aan een tweede te beginnen, maar bedenk wel dat het zomaar in de 1e ronde raak zou kunnen zijn..

8. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    Ons zoontje is nu 9 mnd en we gaan er weer voor in april 2012, dan is deze man 14 maanden en bij hem was het in 1x raak, maar daar mag je nu niet vanuit gaan natuurlijk!

Men zegt niet voor niets dat een moeder-lichaam en geest 9 mnd moet ontzwangeren, ik ken iemand die was na 5 mnd na de bevalling alweer zwanger vd 2de en compleet in een prenatale depressie geraakt en dat is heel ERG!!

daar heb je meer kans op, heel veel meer kans op, als je binnen 9 mnd weer zwanger raakt. en dat risico wil ik mezelf, beide kindjes, en man niet aan doen!

succes met je keuze!

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij zijn weer begonnen toen ons dochtertje 14 maanden oud was....maar ik was van haar meteen in ronde 1 zwanger, en dat was ook nu weer het geval, dus wel een andere situatie. Lastig is dat he, dat je dat zo moeilijk in kunt schatten.

10. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Goedemorgen!

Wat een fijne antwoorden allemaal! Daar heb ik echt veel aan! Nu ik het hier weer lees over die 9 maanden ontzwangeren, denk ik "oh ja, daar heb ik ook over gelezen...". :) Die 6 maanden die ik eerder zei, zijn absoluut niet "vast". Eerlijk gezegd wacht ik dan net zo lief 9 maanden, om het "goed" te doen. :)

Het enige lastige voor mij blijft wel, dat ik dus echt geen ac gebruiken wil en ik zie een beetje op tegen weer maanden met condoom "moeten" vrijen... :) ;) Ach ja, het is voor een goed doel, nietwaar?

@Petra: Dat kan ik me ook wel voorstellen ja, dat zo'n kleine om je heen hebben erg vermoeiend is vooral tijdens je zwangerschap...

Liefs,
    Caroline

11. Paddington

Paddington Niet meer actief

We zijn bij me zoontje 3 jaar bezig geweest en na de geboorten geen ac gebruikt en was na 9 maanden weer zwanger en nu spontasn tewijl we bij me zoontje via ivf is gegaan ik moet wel zeggen het is wel zwaar met zo kleintje die wil van alles ondernemen en ik heb daar niet altijd fut voor maar je moet doen waar je je zelf goed bij voelt het is voor idereen verschillend

12. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Wij zijn begonnen toen ons zoontje 8 maanden was. 3e ronde was raak, helaas vmk en daarna gelijk weer zwanger.

13. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    bij onze zoon hebben we 9 mnd over gedaan.
    Na zijn geboorte waren we zo blij en voldaan, zowel mijn man als ik vonden het genoeg. Het zou er dus bij 1 blijven.
    (toch dacht ik altijd, stel dat we ooit voor een 2e zouden gaan, zou ik toch graag 4 jaar tussen willen)
    Dit jaar krijg ik weer de kriebels en wou toch zoooooooo graag weer 1 (mijn zoon is inmiddels 3,5 jaar)
    Uiteindelijk heeft mijn man ingestemd en zei: vooruit, nog 1 keer (maar das echt de laatste!!:cool:;)
    Zeg ik nog: nou bij onze zoon hebben we ook 9 mnd over gedaan.
    Als dat weer zo is, dan hebben we 9 mnd om zwanger te raken, dan nog 9 mnd zwangerschap, zijn we dan anderhalf jaar verder.
    Ja, toen gooide ik mijn pil weg en werd METEEN zwanger:$:D
    Als de baby komt, wordt mijn zoon toch bijna 4. Zitten dan 3 wk tussen (als het goed is dan;))

14. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wij hebben drie kindjes dicht op elkaar en verwachten inmiddels een vierde. ik wilde altijd al een groot gezin en er dan niet teveel tijd tussen. dat het zo snel zou gaan hadden wij uiteraard ook niet verwacht. hier wel een postnatale depressie gehad, welke pas uit kwam tijdens de zwangerschap van de tweede. dit maakt het zwaar, maar ik heb geen seconde ergens spijt van gehad.

de eerste en tweede schelen 14 maanden
    de tweede en derde schelen 17 maanden
    de derde en vierde schelen straks 22 maanden
    dus 4 kinderen in 4,5 jaar tijd.

15. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.149
    1.838
    113
    hoii..

bij ons zit er ook een verschil in maar dat omdat we na onze zoon niet zeker wisten of we het nog wilde omdat er te veel speelt wat ons veel angst geeft.

Maar ook wij hebben ruim 2 jaar moeten wachten op onze zoon.
    Was in 2008 feb zwanger maar dat werd een miskraam en in aug van dat jaar gelijk weer zwanger van onze zoon.

En dit jaar in feb wilde we het wel weer proberen met het idee dat duurt nog wl 2 jaar nou ja maak er maar 2 maanden van:D.

Er zou nu 2 en half jaar tussen zitten als onze dochter geboren word.

16. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hier mocht het bij ons vanaf 6 maanden weer, maar ik had toen nog niet echt een cyclus ivm borstvoeding. Na 2 maanden was het toch raak, maar kreeg ik een mk. Ronde daarna meteen weer raak. Ze schelen nu bijna 1,5 jaar. Dat vonden we ook wel fijn, maar veel mensen vinden het te kort op elkaar. NOU EN?! :p

17. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Wij waren de 1e keer zwanger in de 2e ronde (miskraam), daarna duurde het 3 rondes (weer miskraam), zwangerschap van Levi duurde 4 rondes. Al met al, currettages, ineens onregelmatige cyclussen, duurde het 1 jaar.
    Ons leek 2,5 a 3 jaar verschil leuk. Wanneer beginnen? Ga ik weer miskramen krijgen? Of duurt het nu sowieso langer voor ik uberhaupt zwanger wordt?
    Nou, met 17 maanden ervoor gaan, mocht het gelijk lukken en goed gaan, zou er een kleine 2 jaar tussen zitten. Het was de 2e ronde raak en ik ben nu bijna 11 weken en het gaat goed! 2 jaar en 3 maanden ertussen. Perfect!!! :D

18. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wij hebben gewacht tot onze dochter anderhalf was, en die is nu 20 maanden :D

Snel raak, net als bij haar, en nu ondanks dat ik haar nog aan de borst heb ;)

Wij mikten op een leeftijdsverschil van ongeveer 2,5 jaar. Ik wil het liefst 2 jaar bv geven of langer, maar minimaal 18 maanden, vandaar dat we er niet eerder voor zijn gegaan.

19. sanne200

sanne200 Lid

30 aug 2011
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het duurde 2 en een half jaar voordat ik zwanger was van onze eerste.
    Toen zij 12 maanden was voor een tweede was ik na 9 maanden zwanger dit is een miskraam geworden en 2 maanden later was ik weer zwanger. Na de geboorte van onze tweede niet weer aan AC gegaan en nu was ik na 3 jaar zwanger.

20. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0
    Bedankt voor jullie vele reacties.
    Ik vind het zo lastig, mede omdat we bij Sanne ruim 2 jaar bezig zijn geweest, en ik wil er niet te lange tijd tussen hebben...

Lastig lastig.

Deel Deze Pagina