Mijn zus en ik schelen 2 jaar, verschillen flink van karakter en dat was altijd ruzie, nu gaat het eindelijk wel wat beter. Mijn zusje en ik schelen 5 jaar en heb daar veel meer contact mee...dus leeftijd zegt niets. Gewoon je gevoel volgen... als het u al begint te kriebelen dan er gewoon voor gaan! Bij ons begon het te kriebelen toen mijn dochtertje bijna 2 was maar door meerdere miskramen is ze nu uiteindelijk 3 jaar en 5 maanden als ze grote zus wordt. Op dit moment is het ideaal. Ze is zindelijk, helpt me heel goed, is zich bewust dat ze grote zus wordt, ik hoef haar niet meer te tillen en ze slaapt tussen de middag nog ong een uurtje (dus ik ook) Ben natuurlijk ook benieuwd hoe het zo gaat als de kleine er is maar voor nu is het super makkelijk voor mij. Vooral omdat ik met de 2e zwangerschap veel meer kwaaltjes heb dan de eerste. Succes met je keuze! xx
Omdat ik een verhoogde kans heb op vroege overgang heb ik ook niet heel erg "veel tijd" (mijn moedre ging met haar 32e de overgang in en ik was 26 toen ik voor het eerst beviel, Dean was net 1 jaar geworden en toen bleek ik zwanger meteen in de eerste ronde (had niet zo snel verwacht natuurlijk) Ik heb mijn lijf wel even een jaar gegeven vond ik het wel verdienen... het kan best wel pittig zijn, mijn zoontje liep gelukkig al zelf dat was wel een plus! (PS even off topic ik zie de laatste tijd enorm veel Dean's langskomen, terwijl toen ik hem zo noemde ik geeneens kende en de namenregister er 5 kende... wel jammer dat ik nu de naam zo vaak zie maar goed back on topic.... je hebt ook gewoon zoveel hormonen in je lijf, geef het effe wat rust, geniet van jullie kindje en de rest volgt vanzelf als de tijd rijp is en je lichaam weer een beetje uitgerust..
tussen onze 2 mannen zit 22 maanden... Ik vind het helemaal niet druk en heb een super zwangerschap gehad... Nu gaan we weer bijna voor een 3e.... ach... voor elk leeftijdsverschil zijn voor- en nadelen te bedenken. Het gaat om jullie gevoel!
Nou vind het wel druk hoor maar wel gezellig druk, maar goed mijn kids zijn fulltime thuis samen met mij, ik werk niet dus misschien dat dat scheelt, toen Dean nog naar het KDV ging vond ik het ook een stuk rustiger...
Ik weet niet of je de serie Supernatural kent, maar daarin heb je ook een Dean zitten. Ik denk dat het daarmee te maken heeft (ongelooflijke hitserie, dus de namen Dean en Sam zullen wel ineens meer gebruikt worden nu).
Bij mij kriebelde het al direct na de bevalling om weer zwanger te raken haha. Maar mijn man is iets nuchterder. We hebben nu afgesproken na de zomervakantie er weer voor te gaan. Dan is Chelsey bijna 1. Omdat ik bij haar zwangerschap erg ziek was tot week 21, willen we eerst nog even als gezin genieten. Maar een te groot leeftijdsverschil willen we ook weer niet.
ja dat zal zeker schelen toen ik Dean zo noemde was hij geloof ik nog niet in NL uitgezonden (wel een lekker ding DIE DEAN )
Wij wilde ook niet heel veel leeftijdsverschil en besloten we dat als onze meid 6 maanden was dat een 2de welkom zou zijn. We zijn er niet echt mee bezig geweest met de ovulatie e.d (hebben we met Vera ook niet gedaan), en hopla ik ben zwanger ongeveer 6/7 weken. Dus er zit straks ongeveer 15 maandjes verschil in. Het zal wel druk worden, maar wel o zo gezellie lijkt me.
Hey, Tussen mijn meisjes zit dadelijk een jaar.. Het was erg schrikken maar nu vind ik het helemaal geweldig!! En ik hoop idd dat ze echt iets aan elkaar gaan hebben maar je weet t nooit!! Liefs
Jeetje, bij mij kriebelt er nog niks..... onze dochter is nu 10 maanden oud. Ik heb een vreselijke tijd gehad in het begin, nu pas kan ik genieten sinds ze zo'n 5/6 maanden is. Soms dan denk ik wel eens: o ja, zwanger zijn misschien toch nog ene keertje, en nu ze groter is vind ik het veel leuker ook.... Hoe voelt dat dan als je een 2de wilt, net zulke rammelende eierstokken als bij de eerste? Ik hoor verschillende dingen, vriendin van me heeft 2 kindjes zit weinig tussen. Ze vond het zwaar!!! Andere vriendin heeft dochtertje van ruim 3 toen de baby kwam. Dat was fijn zei ze want haar dochtertje was de peuterpuberteit uit, kon meer zelf en besefte alles ook heel goed. Voor beiden is wat te zeggen, als ze dichter op elkaar zitten ben je ook eerder uit t babygrut, maar denk ik wel heel zwaar met 2 kids die je nog moet tillen, verschonen etc. ALs er meer tijd tussen zit is t voor de oudste missch. niet fijn om weer zo aan t ritme van een baby aan te passen, en ook voor jezelf lijkt me. Voordeel is dus dat je oudste wat meer zelf kan! Ikzelf denk nu: nooit meer, en soms denk ik: voorlopig niet meer. Maar ik denk dus dat er wel wat tijd tussen gaat zitten....!
Bij mij rammelde 't even toen Noah net begon te lopen. Net alsof mijn lichaam -heel primair- dacht 'o jee, nou kan 't jong de grot uit sjouwen en vertrappeld worden door 'n woeste mammoet en dus moet ik voor nieuw nageslacht zorgen', grofgezegd dan he.. (Ik vertrouw even op 'n stuk humor van de dames hier; ik ervaarde het als 'n soort overweldigend oerinstinct, zeg maar... ) Het is dus -zoals ik al zei- een oerinstinct in mijn ogen, waarover je desondanks goed moet nadenken of je 't gaat volgen op dat moment of niet. Voor mij was het niet mogelijk én niet wenselijk op dat moment... Ik heb als schrikbeeld op dat gebied 't bij 'n kennis van mij volkomen mis zien gaan, omdat ze blindelings achter d'r instinct aanrende, terwijl ze één kind al nauwelijks aankon op dat moment. De behoefte zwakte af, maar toen ik mijn man leerde kennen kriebelde het wel weer. Alleen toen waren de jongsten nog zo klein en was het nog zo zoeken naar goede structuren binnen ons samengestelde gezin. Dus lekker laten rammelen die handel. Pas doen de rust in ons gezin was wedergekeerd en ik op een gegeven moment ernstig teleurgesteld bleek te zijn, nadat ik niet ongesteld was geworden, maar ook niet zwanger was, hebben manlief en ik de knoop doorgehakt. Tijd toe te geven aan de rammelende eierstokken... Ik moet wel bekennen dat ik bij m'n eerste nooit rammelende eierstokken heb gehad, om 't doodeenvoudige feit dat Noah een nogal spontane verrassing was...
wij willen eind 2010 voor een tweede gaan, mocht ik dan net zo snel zwanger raken als van Ties dat zit er 25 maanden tussen. dat is best netjes vind ik.
jep das best netjes en leuk zo na je trouwen (wie weet word het wel wat tijdens de huwelijksnacht haha)
alle remmen los zou ik zeggen. Wij wilden dat ook doen maar een maand van te voren al zonder condooms gedaan (je verwacht het toch niet zo snel) en jahoor was 6/7 weken zwanger op onze trouwdag... was alleen zo snel met mijn buik dat het nog maar net paste hahahaha
Bij onze kinderen zit er straks 17 maanden tussen. De oudste is een redelijk pittige tante en ik ben heel erg benieuwd hoe ze op de komst van de baby gaat reageren We zien het hopelijk heel snel!
Bij mijn kinderen zit er 23 maanden tussen. Een jaar of 2 a 2,5 verschil leek ons wel fijn, dit keer was ik zo zwanger, dus net ietsje minder dan 2 jaar is het geworden. Ik wou zelf nog wel echt een jaar bijkomen en alle aandacht hebben voor mijn dochtertje. Bij haar had ik nogal een zware zwangerschap en kon toen weinig. Zowaar ging deze zwangerschap vele malen makkelijker, dat scheelt wel. Of ze later goed of niet goed met elkaar overweg kunnen, tja, die garantie heb je nooit. Ik vind het alleen wel leuk dat ze een beetje in de zelfde leeftijdsfase zitten. Daarbij komt ook dat ik medisch gezien niet nog jaren moest wachten, dan zouden mijn kansen op een zwangerschap namelijk flink af kunnen nemen. Tussen mijn zussen zit ook iets minder dan 2,5 jaar. Het is druk, maar ik ben gelukkig van mezelf niet echt zo'n stresskip en mijn carriere heb ik maar even op een laag pitje gezet en zo gaat het wel prima.
wij zijn begonnen toen de oudste 11 maanden was. ik had zelf wel 2/ 3 maandjes eerder willen beginenn, maar vriendlief was er nog neit helemaal aan toe. het was meteen raak, maar helaas een mk. Nu weer zwanger, dus uiteindelijk is het leeftijdsverschil net nog minder dan 2 jaar en dat wilde ik graag.
Wij willen in januari 2010 weer los gaan voor nr. 2. Vigo is dan bijna 6 maanden. Bij hem duurde het uiteindelijk 8 maanden voor ik zwanger was (en bleef) dus ben benieuwd hoe dat straks gaat.