Vrijwel alle verhalen die ik hier lees over het beginnen van de bevalling door middel van weeen, melden dat die weeen ´s nachts beginnen? Is dit het "normale" of kan het ook prima overdag beginnen? Dank jullie wel voor de reacties.
het kan ook inde middag ik had het in de vroege ochtend maar ik denk omdat meer een deels het s'nacht begint door dat je lichaam rust krijgt en zich kan voorbereiden...toch maar beginnen met de middag dutjes?
Heb het volgende even opgezocht. De zwangerschap wordt in stand gehouden door een labiel evenwicht van de hormonen progesteron en oestradiol (een oestrogeen). Wanneer dit evenwicht verstoord wordt, zodat er relatief meer oestradiol is en relatief minder progesteron, begint de bevalling. De verhouding oestradiol/progesteron is vooral 's nachts het hoogst. Dat verklaart ook gedeeltelijk waarom de meeste bevallingen 's nachts beginnen. Het adrenaline-gehalte in je bloed is overdag hoger dan 's nachts en voor endorfine geldt het omgekeerde. Ook dit zorgt ervoor dat bevallingen vaker 's nachts beginnen. Maar het kan natuurlijk ook overdag want ook je kindje bepaalt wanneer de bevalling begint. Hoop voor je dat je niet te lang meer hoeft te wachten. Succes met de bevalling
1e bevalling, vliezen braken om 07.15 uur, dochter geboren om 11.26 uur. 2e bevalling, vliezen braken om 03.40 uur, dochter geboren om 04.37 uur.
Hier begonnen de weeën om 7 uur 's ochtends, ik was toevallig al vanaf 5 uur op dus ik had er totaal niet op gerekend dat het zo ineens kon beginnen.
Hier begonnen de weeen de 2e keer om 03.00 uur 's nachts. Overdag zwakten ze wat af en aan het eind van de dag begon het weer.
Hier braken de vliezen om 00.30 maar ben daarna nog heerlijk gaan slapen tot 5.30, om 12.00 begonnen de weeen en om 15.33 is ze geboren.
Bij de eerste midden in de nacht en 's ochtends om kwart over 8 geboren en bij de tweede begon de eerste wee 's ochtends rond half 12
Ik geloof dat het statistisch vaker voorkomt dat er in de avond / nacht bevallen wordt (dit heeft te maken met het feit dat er 's avonds en in de nacht minder prikkels zijn en dat daardoor beter gericht wordt op de bevalling. Minder afleiding dus). Of weeën persé starten in de nacht? Nee, ik dacht het niet. Bij mij in ieder geval niet maar goed, ik heb dan ook nauwelijks weeën gehad maar die ik had waren overdag.