wanneer voor de volgende?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mouschy, 5 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Maar stel nou dat jullie volgende maand al zwanger zijn??

2. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    hmm ben nu dan wel heeeeel nieuwschierig hoelang de natuur erover doet dan..

Maarja als je idd eerst iets moet slikken wil het werkelijk een beetje gaan lukken dan kan het nog wel een tijdje duren.

Bij ons was het redelijk snel raak. Na 3 maanden gestopt te zijn met de pil was ik zwanger. Dus als ik nu de natuur haar werk laat doen ben ik oktober/september zwanger en dan krijgen we weer een Junibaby :p:p

3. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Maaaruhhh ben pas begonnen weer met de pil en wil toch wel ff me lichaam tot rust laten komen ;)

4. sassa23

sassa23 Lid

7 jul 2006
    44
    0
    0
    In de Randstad
    Ik ken iemand die gaf ook borstvoeding en dacht dat ze daardoor niet zwanger kon worden, nou dat werd ze mooi wel hoor!!

Maar ik zit soms zo te twijfelen of ik wel een 2e wil. Ik heb nu zo'n ontzettend lieve kleine meid, en ik ben bang dat een 2e een huilbaby ofzo word! En daarbij wonen we nu in een te klein huis om aan een geplande zwangerschap te beginnen!
    Ach en als het gebeurd dan gebeurd het toch?!

Groetjes Sassa

5. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Nou ehm tussen de oudste twee zit 1 jaar en 7 maanden ongeveer? Kom er na 12 jaar nog niet uit hoeveel maanden prcies hahaha
    Roxanna is van 8 nov 94 en Charissa is van 15 juli 96.
    Op 27 nov 95 was ik al ongeveer 6 wken zwanger van Charissa, had toen de test gedaan vor MvM.

Nu na bijna 10 jaar is Danischa er bij gekomen. Zo niet gepland maar o zo gewenst en welkom!! Maar voor haar zal er geen direkte opvolging meer komen. Het is voor mij klaar ik heb 3 kids en een stiefzoon in Braziel.... toch nog een beetje een zoontje :) Dus ht is wel mooi zo...enne de boel is bij mij vergrendeld dus het kn al niet meer. MAAR Zelfs een sterilisatie is niet 100%, maar ik mag volgens de gyn daar wel van uit gaan gezien mijn leeftijd :S

6. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Toch nog supers dat er dan als nog zo'n klein wondertje komt ;) En nu ben je mams van 3 dochters hihi

Volgens mij is dat een aardig gekwebbel in huis:p:p

7. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Tja klinkt misschien een beetje vreemd, maar daar ga ik niet echt van uit. Ja tuurlijk zou het altijd kunnen, maar gezien mijn verleden denk ik dat het niet zomaar spontaan gaat lukken. En ik geef borstvoeding. En ik heb hiervoor Clomid moeten slikken om zwanger te worden. Lang leve de PCO. :(
    Zijn dus 2 dingen waardoor ik denk niet snel zwanger te worden (helaas).... ;)
    En stel je nou voor het is wel raak, nou dat vind ik alleen maar erg leuk moet ik eerlijk toegeven. Ja voor mijn lichaam is het niet geweldig, en zo'n super zwangerschap (en bevalling) heb ik niet echt gehad. Maar ik zou het zo weer allemaal doen :D

8. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Als ik nu weer zwanger zou zijn, zou ik het zelf niet zo leuk vinden. Ik ben nu nog steeds aan het herstellen van mijn vorige zwangerschap, merk ik aan mijn lichaam. Ben erg snel moe.
    Maar mocht het zo zijn, dan is die baby net zo welkom als Nynke

9. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    @Mouchy: Ook ik ben 2 keer zwanger geweest door het gebruik van clomid, want ik heb ook PCO-syndroom, maar Mike was een spontane zwangerschap, de wonder(tjes)en zijn de wereld nog niet uit!! ;)
    Gelukkig maakt het voor jullie gevoel niet zoveel uit, maar zou idd wel lekker nog even voor jullie zijn als jou lichaam nog kan ontzwangeren, maar kan me het heeeeeel goed voorstellen dat je niet aan de pil wil beginnen!!

groetjes Carry

10. cass001

cass001 Actief lid

15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Ik moet nog gaan bevallen.... Dus mischien praat ik over 8 weken anders...

Maar we hebben besloten geen anticonceptie te gaan gebruiken. We hebben altijd gezegd, als we kinderen willen, dan toch graag 2. Ik wordt al 34 jaar en voordat je dan weer aantelt en 2e geboren is zit er toch gauw 1,5 jaar tussen.

Vindt het dan ook fijn nadat de 2e geboren is het zwangerschap af te sluiten en weer aan mijn lichaam te werken en zo.

Iedereen in omgeving lacht erom, hebben zoiets van nou spreek je nog wel na dat je bevallen bent en merkt hoeveel werk een baby is. Blah blah blah....Persoonlijk voor ons we hebben de stap naar gezin nu gezet en dan maakt 2 toch meer het echte gezin.

gr. cassandra

11. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Cassandra ik vind het gek dat ze je eigenlijk meer bang maken..

Want na je bevalling, tuurlijk heb je wel pijn en allerlei gekke klachtjes net zoals in je zwangerschap.

Maar het gevoel dat als je opeen moeder bent in zo onbeschrijfbaar. En dan zo'n geweldig wondertje in je armen..

Neej dan ervaar je meteen de zwangerschap als iets moois en de bevalling die hoort er ook bij! Ik weet bijna wel zeker dat je er na je bevalling niet anders over denkt ;)

12. Miranda

Miranda Bekend lid

6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    We zijn het er over eens dat we er niet teveel tijd tussen willen laten zitten. Net na de bevalling riep mijn vriend voor de grap over 15 maanden is de volgende er, maar nu hij last heeft van die gebroken nachten wil hij toch nog even wachten. Ik wil zeker wachten tot Marijn goed kan lopen. dus echt 1 1/2 tot 2 jaar.

13. zoe12082005

31 jul 2006
    5
    0
    0
    Adm. medewerkster
    Oss
    Hoi Hoi,

Onze Zoë is inmiddels bijna 1 jaar en ik ben gestopt met de pil.
    Nu nog even goed timen en dan maar hopen dat het snel gaat lukken !

Groetjes Diaantje.

14. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Hihi, de 2e is er al!

Tussen Ilse en Leo zit precies 2 jaar en 5 maand.
    Ik heb mijn man nu ook zover dat hij ook een 3e wil, alleen moet ik even geduld hebben. Voor de grap had ik al gezegd: ook maar weer 2 jaar en 5 maand ertussen, maar nu hebben we het er beide nog eens goed over gehad en zoals het nu staat gaan we er weer voor als Leo 2 jaar is.
    En dan maar hopen dat het weer zo vlug lukt zodat er ook niet een te groot gat tussen zit.

De tijd zal het leren
    groet van Kiki

15. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Hehe en hoe bevalt het nu Kiki als moeder van 2 kindjes.. issut het een mooie leeftijd wat er tussen zit?!

Bedoel is de een niet jaloers op de ander enz? Ben zo benieuwd hoe dat gaat..

16. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik vind het een perfecte ruimte tussen de kids, bovendien heb je dat niet zo voor het uitzoeken he? Ik denk dat elk leeftijdsverschil voor en nadelen heeft. Maar ik vind het hartstikke leuk om 2 kindjes te hebben met 2,5 jaar ertussen, en jaloezie is hier in huis nauwelijks geweest. Het is van tijd tot tijd wel even druk, want als ik Leo voed, dan kan ik niet ingrijpen als Ilse kattekwaad uithaalt.
    We hebben er ook bewust voor gekozen om Ilse nog wel naar de opvang te brengen op de dagen die ze normaal ook ging, op die manier houdt ze haar eigen ritme aan. Maar als je nu aan haar vraagt wie de liefste in huis is, dan komen mijn man en ik op een gedeelde 2e plaats want nummer 1 is voor Leo.
    We hebben Ilse ook niet te veel gepushed om bij haar broertje te zijn, ze is nieuwsgierig genoeg en ging uit zichzelf wel even kennismaken. Ha, en bijna elke week vraagt ze weleens: wanneer is Leo groot, dan kan Ilse samen spelen. Lief toch?

Groetjes van Kiki

17. Niet meer actief

Als onze zwangerschap goed gaat, dan zal Astrid nog geen 2 zijn als ons 2de kindje wordt geboren. Daar hebben we op gehoopt!

18. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Ik heb twee zoontjes, daar zit net geen twee jaar tussen. Intussen zijn ze drie en vijf, maar ze kunnen niet zonder elkaar, ze spellen veel samen, ook ruzie natuurlijk maar dat hoort erbij.Ze slapen bij elkaar op de kamer, volgend jaar krijgen ze beide een eigen kamer, maar dat zal wennen zijn voor ze.Kortom, mij bevalt dit goed. We zijn bezig voor de derde maar helaas wil dat niet zo vlotten. Een miskraam gehad, moeilijker zwanger etc. We proberen alleen dit jaar nog, anders houden we het bij twee. Ik ben al 38 , maar we zien wel.

19. Susan

Susan Lid

18 aug 2005
    94
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Ridderkerk
    Ook wij hebben er 2 jaar en 4 maanden tussen zitten en dat is heel leuk. Als het aan ons had gelegen was het sneller maar je hebt niets te willen de natuur laat zich niet dwingen.
    Wel grappig als ik het verhaal van Kiki lees lijkt het wel over ons thuis te gaan. Ook leuk is het als Mandy vraagt waar is mijn Jessica.

Groetjes van Susan

20. debbs

debbs Lid

3 aug 2006
    16
    0
    0
    Hoeksche Waard
    Ik had er graag 2 jaar tussen gehad. Mijn vriend wilde er 4 jaar tussen, zodat ons zoontje op school zou zitten. Inmiddels zijn we al 2 jaar bezig en is er nog niks. Als ik nu zwanger zou raken, zou er 4 jaar en 3 maanden tussen zitten. Ik vind het best een groot gat, maar ja, je hebt het niet altijd zelf in de hand.
    En ik zie het dan maar weer van de positieven kant, als ik nu zwanger zou raken, dan zit hij dus op de basisschool als het geboren zou worden en heb je de tijd dat je kind op school zit helemaal alleen voor de baby net als bij je eerste.
    Tja, je moet er toch iets van maken... ;)

X Debbs

Deel Deze Pagina