Je moet het samen willen...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Storm, 17 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Storm

Storm Niet meer actief

... maar hoe dan op het punt dat je beiden niet meer wilt?

Nu nog niet hoor, maar ik heb een vurige wens voor een derde. Een groter gezin lijkt mij heerlijk. Mijn man heeft die wens echter absoluut niet.
    Vanmorgen was de onze oudste even heel maf aan het doen (is gewoon een heerlijk maf jong) en toen zei ik voor de grap: zie wel dat er een derde moet komen, die oudste lang niet wijs.
    Waarop mijn man reageerde met een norse: Ik wil geen derde. PUNT!

Dat sneed enorm. Niet het feit dat hij geen derde wil, maar vooral het woordje punt. Dat zeg ik tegen mijn zoontje als hij zeurt om een koekje. Je krijgt geen koekje, punt! Einde discussie.

We hebben het er niet over, de jongste is nog maar acht weekjes oud, de oudste is nu ruim 21 maanden, dus ik zit echt nog niet op een zwangerschap te wachten. Maar ik vond zijn reactie nogal heftig.
    We weten van elkaar hoe we erover denken. Hier hebben we het tijdens de tweede zwangerschap wel over gehad. We staan op dit punt dus lijnrecht tegenover elkaar. Maar ik heb hierin zoiets van wat komt dat komt... Niet elke wens kan in vervulling gaan, toch?
    Maar zo'n reactie op iets wat helemaal niet zo bedoeld was, jemig.
    Die figuurlijke deur werd wel heel hard dicht gesmeten en ik stond nog in de opening. En mijn humeur is gigantisch gekelderd... Bah

2. Wilma06

Wilma06 Actief lid

3 apr 2007
    264
    0
    0
    Brabant
    Misschien over een half jaartje voorzichtig er over beginnen ??
    Ik kan me voorstellen dat het even hard aankomt
    Maar hij kan het misschien minder grof bedoeld hebben
    Ik lees uit jouw verhaaltje dat hij jou (nu) geen valse hoop wil geven

Toch hoop ik voor je dat hij van gedachte veranderd ;)

3. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    hier ook ene man die heel lang nee zei.
    hoofdzakelijk omdat ie weet hoe ik me dan ga focussen op zwanger worden.

maar toen we op pad waren met onze 2 kids en de jongste van ene vriendin , was hij de 1e die zei : leuk he 2 van die kleintjes en een grote?

een inkoppertje voor mij om daarna mijn spiraal te laten verwijderen.
    helaas sinds dec hebben we nog steeds geen pos test...

4. Sjee

Sjee Actief lid

26 jun 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan me indenken dat na 8 weken je man denkt, ik vind het wel prima zo. Ik ben het eens met de voorgangsters.. Begin er later nog eens over. Op het moment dat jullie eerste dadelijk stapje voor stapje zelfstandiger wordt dan zou het zomaar eens kunnen dat hij in ieder geval vast open staat voor een discussie.. Ikzelf heb altijd gezegd dat ik een groot gezin wilde, na de zwangerschap en bevalling van de eerste had mijn vriend na 8 weekjes ook niet (al was het maar voor de gein) over een volgende hoeven beginnen.. Uiteindelijk is dat bijgetrokken en willen we dus gewoon graag verder met het uitbreiden van ons gezinnetje.. Succes ermee, ik hoop dat je toch nog een beetje een leuke zondag gaat hebben!

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik kan me voorstellen dat het even heel hard aankomt bij jou. Zeker op die toon.

Ik zou verder even niet zoveel doen met jou kinderwens. En misschien over een (half of heel) jaar nog eens rustig vragen.

Misschien was hij ook wel kortaf, omdat je zoontje erbij was? Dat hij op dat moment niet in discussie wilde?

6. veronika

veronika Lid

26 jun 2011
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    ah joh laat t bezinken, genoeg verhalen gehoord van mannen die niet meer wilde en uiteindelijk toch overstag zijn gegaan...laat je man eerst die slapeloze nachten en de hormonen van de vrouw vergeten voordat je erover begint hihi!

7. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Jemig, 8 weken nadat er een baby bij gekomen is, is natuurlijk helemaal niet het moment om over gezinsuitbreiding te beginnen! Voor mannen bestaat een kind pas net als het geboren is, dus die zit nog midden in het wennen aan het grotere gezin wat hij nu heeft. Slapeloze nachten, hij gewoon weer aan het werk. Dat is wel wennen weer. En jij zit nog in de wolken, dus ook jouw perspectief is heel anders. Als je over een paar maanden nog steeds een wens hebt voor een derde dan moet jedaar eens serieus op een rustig moment over praten. Niet tijdens een ontbijt met hysterische kies, hihi. Dus vat een reactie op een grapje van jou niet zo zwaar op, zou ik zeggen.

8. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Mijn man heeft zulke reacties 5 jaar volgehouden. Ik was ziek van verdriet want wilde na 1,5 jaar echt graag een 2e. Op een dag zei hij zelfs dat ik het er niet meer over mocht hebben want hij kon er niks mee en wilde geen 2e meer...

Tot hij na 5 jaar ineens het licht zag en toch wel wilde. Nadat ik de baby uitzet had verkocht.. Maar we gaan er wel voor.

Ik hoop voor je dat hij over een poosje toch bij draait. Mannen zijn sowieso volgens mij heel anders in die dingen..

Deel Deze Pagina