lunchecurve vraag

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MvN, 13 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvN

MvN Niet meer actief

Hallo!

Vandaag heb ik een lunchecurve moeten doen omdat bij de vorige lunchcurve de uitslag na de lunch iets verhoogd was, dat moest 7 zijn en was 7,4 half uur later was de waarde wel weer 5,3. Dit heb ik toen gelijk gedaan nadat ik van de vk afkwam dus had sochtends wel een boterham op..

Nu ben ik naar het ziekenhuis gegaan en die vrouw aan de balie vroeg helemaal niks over of ik wel nuchter was ja of nee, dus ik dacht het is wel goed.. Maar nu lees ik hier op internet dat je wel had moeten ontbijten, ook al zou dat 8 uur asochtends zijn.. Ik had om half 12 mijn eerste prik en daarna heb ik pas voor het eerst gegeten en gedronken..

Kan het kwaad dat ik helemaal niet ontbeten heb voor de lunchecurve?? Ik dacht echt dat ik nuchter moest gaan omdat de eerste waarde altijd de nuchtere waarde is, en bij suiker prikken moet je normaal altijd nuchter zijn.

Kunnen mijn waardes anders zijn of te hoog uitvallen omdat ik niet had ontbeten?? En als dinsdag de waarde gewoon goed blijk te zijn, moet ik me dan verder geen zorgen maken dat ik niet heb ontbeten..

Hopelijk snapt u mijn vraag, Ik hou niet van naalden dus hoop niet dat de test overnieuw moet..

Groeten Roos

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi Roos,

Geef bij je verloskundige wel even aan dat je nuchter was, dan moet de uitslag anders geinterpreteerd worden. Verder kan het geen kwaad en zal je indien de waarden netjes zijn niet meer geprikt hoeven te worden.

Imke

Deel Deze Pagina