hier met 9 maanden, maar ik vind hem er totaal niet aan toe,terwijl hij prima zat! het is ook de omgeving, goh, 9 maanden dan mag je fietsen, en ik maar denken, wat kan ie in die ene nacht dat ie 9 maanden wordt dan ineens wat ie een dag eerder niet kon? bij elke hobbeltje in de weg hield ik zijn nek vast... En heb dat nog heeeeel erg lang gedaan! in het geval van fietsen zeg ik liever te laat dan te vroeg
Oke dan. Heb dit echt nog nooit gehoord, maar het is wel heel belangrijk dan om lang genoeg te wachten. Jeetje dat dat echt gebeurd is met kindjes. Dat vergeef je jezelf nooit. Gelukkig is het nog geen weer om te fietsen. Mijn dochter kan al goed zitten, zeker al een half uur, maar valt nog wel om als ik haar een duwtje geef. Hier gaan we toch voorlopig nog maar een maandje wachten. Dan maar weer eens verder zien. Eind mei gaan we op vakantie en dan gaan de fietsen mee. Tegen die tijd moeten we toch wel een lekker stuk kunnen gaan fietsen.
Je mag nu toch ook wilder spelen met ze? Waarom zou een hobbeltje dan de nek breken (als ze stevig blijven zitten). Mijn zoontje die kan nu wel een tijdje op z'n kont spelen en zijn hoofd kan hij al maanden goed recht houden als hij zit. Zodra het lekker weer is gaan we een stukje fietsen. Het is denk ik wat je eigen gevoel zegt. Ieder kind ontwikkeld zich op zijn eigen manier dus het ene kind zal ook wel wat sneller zijn en de andere wat langzamer.
Hier adviseerd het cb iig dat ze minstens zelfstandig moeten kunnen gaan zitten omdat ze dan automatisch al een stuk steviger zitten..