Hallo, Wij hebben een aerosleep ter bescherming van het matras in het ledikantje tegen doorlekken. Dit werkt goed en is ook ademend, dus veilig voor baby's. Nu wil ik dit ledikantje + matras en aerosleep als alles goed verloopt over een aantal maanden voor ons 2 kindje gaan gebruiken (waar ik nu zwanger van ben). Voor onze kleine (1e kindje) hebben we een groter ledikant + matras gekocht voor als de baby geboren is. Dit omdat onze kleine dan nog erg jong is en dan vinden we een ledikant gewoon nog even prettiger en veiliger dan een peuterbed. De matrasmaat is 70 x 140. Nou vraag ik me alleen af, wat je i.p.v. een aerosleep in het ledikantje kan doen ter bescherming van het matras tegen doorlekken en ook wel iets wat ademend en veilig is, want de kleine is een echte buikslaper. Wederom een aerosleep kopen (best prijzig) voor 9 maanden tot een jaar is denk ik overbodig, aangezien onze kleine geen baby meer is en genoeg kracht heeft om te draaien, etc. Maar ik heb er geen notie van, wat het alternatief is? Wat gebruiken jullie voor jullie dreumes/peuter? Ik weet dat er bedzeiltjes bestaan, maar dit lijkt me niet prettig en het ademt niet. Graag tips/adviezen! Alvast bedankt!
Je hebt waterdichte moltons, maar die zijn niet echt ademend. Deze hebben wij gebruikt bij onze oudste dochter Anouk, maar als we zelf eens in haar bed sliepen dan vond ik dat het best wel behoorlijk zweette. Volgens mij is het enigste wat echt ademend alleen een aerosleep matras. Als Noelle overgaat naar een gewoon bed, kopen wij, denk ik, toch een aerosleep opdekmatras voor haar, want dat vind ik beter bevallen dan zo'n molton, waar je veel op zweet. Wij doen haar toch meteen, net als destijds bij Anouk, naar een normaal groot 1 persoonsbed, want zo'n peuterbed, vind ik alleen maar een onnodige investering, waar een kind toch maar weer een paar jaar in slaapt en dan kun je later alsnog weer een bed gaan kopen.
de zeiltjes leg je enkel bij het onderlijfje tegen lekken vd luier. dus van buik tot voeten. en je kunt nu ook goedkope aerosleept matras overs kopen, die zorgen wel voor het ademen maar niet water dicht. wij combineren dat met het zeiltje en een hydrofiele luier tegen het spugen.
Ja, maar onze kleine blijft niet netjes met onderlijfje op het zeiltje liggen waarschijnlijk, maar wurmt zich het hele ledikantje door. Waar kun je die goedkope aerosleep kopen dan? Weet je een webshop waar ze die verkopen?
ik heb hem in duitsland gekocht, kleve net over de grens bij nijmegen. BabyOne - Die groen Babyfachmrkte
Ik heb nog nooit iets gebruikt tegen doorlekken. Alleen een molton en een hoeslaken en hier is het ook nooit nodig geweest gelukkig. Tot nu toe hebben we nog nooit gehad dat een luier het niet de hele nacht redde.