Wat vinden/doen jullie (met) de adviezen van het cb?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jucade, 7 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Af en toe een diepe zucht waardig hoor! Soms heb ik zo'n hekel aan de adviezen/opmerkingen van een vrouw die ook bij het wegen van de kleine is. (weet trouwens niet wat zij daar doet hoor maar ze staat er altijd bij). De vrouw die er overigens altijd zit is lief en luistert prima en geeft goed advies. Maar zìj luistert totaal niet, voorbeeld is dat ik op dat moment gekozen had om de bv via de fles te geven ivm t druk doen en trekken aan de tepel van Justin en ondertussen moest ie poepen enz enz.. Dit werkt(e) dus niet voor mij omdat ik dan langer als een uur zat! :( Ja zegt ze.. maar je kunt dan toch bijvoorbeeld alleen s morgens bv geven via de borst? Alsof dit uitmaakt.. :evil: Ook een keer was ik benieuwd of Justin de 5 kilo grens al had gehaald en toen kwam ze erbij en zei ze, nee joh echt niet dat kan niet, bedoel je geen 5 pond? :rolleyes: :confused: Pardon? Gelukkig hielp die andere vrouw mij wel goed en zei tegen haar dat t dan wel een heeel klein kindje was hè! ;) En ook met de bv in de fles zei ze.. als jij dit prettig(er) vind, moet je dit gewoon doen. Naja er zijn nog wel meerdere dingen maar dan word mn verhaal zo lang. Maar goed.. Wat vinden of doen jullie met de adviezen van t cb? Ikzelf luister wel, wil t proberen als t mij aanstaat. Staat t mij niet aan, doe ik dit ook niet. Heel simpel.

2. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik heb alleen eigenlijk maar goede adviezen gehad, en ik val altijd als ik iets niet weet terug op mijn CB. Ik ben dus heel tevreden. Je moet ermee doen wat je wil. Ik heb vandaag gevraagd hoeveel voeding Joey nog nodig heeft, omdat hij weigert... zij zeggen minimaal 300cc per dag, dat is wel fijn, dat weten ze gewoon en dat kan je daar vragen. Toch zijn er ook dingen waar ik het niet mee eens ben, of die ik anders wil doen, en dat doe ik dan ook. Zoals Joey af en toe een lange vinger geven ipv een verantwoorde koek als tussendoortje, moet kunnen hoor. Of een diksapje ipv alleen water, wat ze nog liever horen ;)

Ik zou gek worden van zo'n bemoeial erbij. Als je er geen prijs op stelt moet je het gewoon kunnen zeggen vind ik. Jouw kind. Als jij het vervelend vind dat er iemand bijstaat die geen toegevoegde waarde heeft, dan zou ik dat laten merken. Aan mij merken mensen nogal snel wanneer ze niet gewenst zijn of ik er niet van gediend ben... dus misschien heb ik makkelijk praten, maar ik had dat mens allang gevraagd wat haar expertise eigenlijk voor toegevoegde waarde heeft ;)

Ik zou zeggen haal er uit wat je kunt gebruiken en doe met je kindje wat jouw moedergevoel je ingeeft ;)

3. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Bye the way, Joey heeft 6,5 maand BV gehad, waarvan de eerste 4,5 -5 maanden ALLES uit de fles omdat het aanleggen niet ging o.a. Ik heb daar nooit commentaar op gehad. Hij krijgt toch BV? Of hij het nou uit een flesje krijgt of uit de borst.. je moet ook aan jezelf denken hoor!

4. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

cb is eigelijk het enige waar ik naar luister, ze geven hier echt goeie adviezen en luisteren heel goed!
    de gene die mijn dochter weegt is ook heel lief!
    ik luister niet zo veel naar andere want iedereen heeft wel weer wat anders te zeggen over het zelfde probleem pffff dan kom ik er echt niet meer uit hhahahahah

5. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik neem de adviezen van het CB aan als richtlijnen.

Als ik denk dat het nodig is, wijk ik er vanaf. Maar vaak zijn de adviezen prima en neem ik ze van harte.

6. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    ik luister niet an die adviezen. ze zeuren steeds dat die lang is en hij mag wel wat meer wegen. maar ja zijn vader is lang en dta hefet die van zijn vader maar ja die zien ze nooit dus kunnen ze daar ook niks over zeggen

7. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ik luister altijd naar hun advies en doe er vervolgens mee wat ik denk wat goed is. Ik haal er de informatie uit wat mij goed lijkt en de rest probeer ik op mijn eigen gevoel te doen. Maar ik vind wel dat ik bij het CB altijd terecht kan met vragen en dat ze atijd een luisterend oor bieden. Ben er tot nu toe wel heel tevreden over.
    Alleen voedingsvragen....tja Fenja krijgt teveel zeggenn ze, maar anders heeft ze honger dus ik ga echt niet minderen hoor. Dit leg ik dan gewoon naast me neer.

8. idd ik luister naar, wil het proberen als ik denk dat het helpt, maar lukt het niet dan doe ik het op mijn eigen manier,

heb goede adviezen gehad... die me goed geholpen hebben, maar laatst was ik er en moest ik iedere dag in de ochtend fruit aanbieden en in de middag groente, vind ik geen probleem maar punt waarom ik het moest doen is hij at het nog niet en spuugde alles meteen uit... en moest het maar iedere dag opnieuw proberen. zelf heb ik paar dagen geprobeerd en toen een weekje niet, gisteren weer gedaan en hij heb 2 eetlepels bloemkoolhapje op... of vandaag weer goed gaat is de vraag haha... als ik het op hun manier zou doen pff kost me hoop geld wat weggegooid word omdat hij het niet eet..

verder heb ik nooit wat gehoord over keuzes die ik zelf gemaakt heb, ik ben bv in 1 dag overgestapt op fles, ik had geen bv meer, in 24 uur tijd had hij er ong 100 ml op terwijl hij toen 7 keer 100 zat... nou alleen maar huilen dus...
    hebben ze niks over gezegd...

ben ook overgestapt op comfort omdat hij iedere voeding veel spuugde ook daarop geen commentaar, hij was afgelopen anderhalf maand 6 cm gegroeid maar qua gewicht niet ineens extreem veel, ook geen comentaar..

ik heb er goede ervaringen mee,
    ze spreken elkaar wel tegen maar geven soms wel goede adviezen, 1 vrouw bij mij zei al we geven advies, maar jij kent je kindje het beste!

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Wat willen ze nou dat je daar aan doet, een stukje van zijn benen afhalen ?

Ik haal gewoon de dingen die voor mij logisch klinken eruit en probeer er wat mee.
    Het verschilt wel met wie ik de afspraak heb, met de kinderarts kan ik heel goed overweg en is ook een nuchtere vrouw die heel goed door heeft dat niet ieder kind hetzelfde is.
    Met de verpleegkundige heb ik het wat minder.
    Haar laatste adviezen waren:
    - Geen speelgoed in de box behalve 1 en die hoog plaatsen zodat hij zelf gaat zitten (Kylian kan heel goed zitten, hij kan alleen nog niet over zijn dooiepunt heen komen en gaat daardoor nog niet zelf zitten)
    Ik heb het naast mij neergelegd, vind het leuk bedacht van haar maar ik zit dan met een krijzend kind dat niet kan geworden in de box.

- Niet op de grond laten spelen en als je het toch doet op een speelkleed want dan gaat hij wel kruipen.
    Kylian buikschuift door de kamer (laminaat) en vermaakt zich prima. Leg je hem op een kleed dan lukt het allemaal niet omdat het kleed met zijn bewegingen meeschuift.
    In de box wil hij ook wel een tijdje maar hij past er alleen nog maar liggend in over de lengte, over de breedte past niet meer tenzij hij zijn benen intrekt.
    Ook dit naast mij neergelegd, ik vind het voor de kleine veel belangrijker dat hij de ruimte heeft om te bewegen en te ontdekken het zal mij een zorg zijn of hij dat buikschuivend of kruipend doet.

Groetjes anita

10. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Bij mij gaat het het ene oor in en het andere weer uit. Ondertussen knik ik netjes ja en nee en als ik thuis ben luister ik weer lekker naar mijn eigen moedergevoel.

11. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Ik luister ook en kies dan zelf wat ik er mee doe. Heb er een hoop goede adviezen gehad en ben goed geholpen met de borstvoeding.

Maar heb 1 keer echt een gevoel gehad dat er niet geluisterd werd. Die wijkverpleegkundige had in haar hoofd hoe het (slapen) volgens het boekje hoort en vond dat Inge overdag niet genoeg sliep.

Daar was ik het wel mee eens opzich, maar alle tips die ze gaf gebruikte ik al en ze was verder vrolijk en alert. Maar het kon dus niet dat ik al die dingen al deed en dat ze toch vaak na 45 min wakker werd en dat ze de ene keer 45 min sliep en de andere keer 2,5 uur. Ze moest echt meer ritme hebben en elke keer ongeveer even lang slapen tussen 2 voedingen en kon `s avonds niet zo lang wakker zijn. Ja vertel dat aan Inge.

Ik hield en hou me aan het ritme van Ria Blom (waar zij het ook steeds over had en wat zij ook aangaf), maar mijn meisje heeft gewoon een eigen wil.

Maar de vorige keer had ik dezelfde vrouw en ze vroeg hoe het nu met het ritme ging. Ik zei nog steeds geen ritme, ja wel in volgorde, maar niet in tijden. En nu was het wel goed als ik er geen last van had en de omgeving ook niet. En kreeg ik allemaal complimenten over dat ze het zo goed doet. Dat ze zo vrolijk is en dat ze al aan haar kon zien (voor ze weer boos werd van de prikjes) dat het een pittig meisje is, haha.

En de keer daarvoor bij haar (was dus 2 maanden daarvoor) kon ze nog geen sterk karakter hebben volgens haar, daar was ze nog te jong voor, maar toen had ze het ook al hoor. Maar toen Inge na het prikje zo boos werd keek ze toch wel even op. Het is gewoon een echte meid, die duidelijk laat merken wat ze wel en niet wil en dit deed ze al heel jong. Dan was ze aan het huilen en vond ze dat ik te laat kwam om haar uit bed te halen ofzo en dan draaide ze eerst haar hoofd weg om nog even te jammeren (hu hu) met een gezichtje van ik was heel zielig hoor en nu ben ik boos, haha (en toen was ze pas bijna 2 maanden)

Maar over het algemeen helpen ze me goed. Alleen die ene keer vond ik dus van niet, maar ze zal haar dag wel niet gehad hebben. Ik bedoel, ik wil best dingen uitproberen en dingen van ze aannemen en naar ze luisteren, maar dan moeten ze ook naar mij luisteren, hoe wil ze anders advies op maat geven. Moet 23 mei weer, ben benieuwd wat ze dan zeggen.

12. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Mijn oudste is inmiddels niet meer op het bureau en voor de jongste moeten we nog één keertje.

Ik hoorde alle adviezen wel aan, maar deed er soms helemaal niets mee.
    Mijn zoontje werd 2 in 2005, daar bleek bij het meten dat hij niet gegroeid was. Ik zei dat ze dan verkeerd gemeten hadden. Tja en dat kon niet ! Ik heb in die maanden wel nieuwe broeken moeten kopen omdat ze te kort werden..... Dan is je kind toch gegroeid ?
    Moest toen in januari terug komen. Ja toen was het goed al moest ik opletten dat hij niet te dik werd......zucht.......

Tijdens de hittegolf vorig jaar juli vond ik dat hij toch wel erg mager werd. Ik kon zijn ribbetjes tellen. Ben toen naar het inloopspreekuur gegaan om hem even te wegen en wat kreeg is als commentaar ? HIJ MAG NIET TE MAGER WORDEN HOOR ! Hij was gewoon in de lengte uitgeschoten en in gewicht vergeleken bij januari niet zoveel bijgekomen.

Afgelopen november weer geweest, bleek dat zijn kuiten/enkels niet recht stonden. Moest toen dure schoenen van 75 euro (of duurder) gaan kopen, want die zouden beter zijn. Voeten aan alle kanten opgemeten en hij had goede maat volgens de verkoopster. Meneer heeft ze 5 dagen aangehad en wilde ze daarna niet meer aan(huilde dan alles bij elkaar), wel zijn gewone goedkopere schoenen, die we zelf uitgezocht hadden...... Inmiddels staan zijn benen veel beter en met goedkope goede schoenen !

Mijn mening is nog altijd, volg je hart en dan is het altijd goed !

Groetjes Monique

13. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Mijn oudste is inmiddels niet meer op het bureau en voor de jongste moeten we nog één keertje.

Ik hoorde alle adviezen wel aan, maar deed er soms helemaal niets mee.
    Mijn zoontje werd 2 in 2005, daar bleek bij het meten dat hij niet gegroeid was. Ik zei dat ze dan verkeerd gemeten hadden. Tja en dat kon niet ! Ik heb in die maanden wel nieuwe broeken moeten kopen omdat ze te kort werden..... Dan is je kind toch gegroeid ?
    Moest toen in januari terug komen. Ja toen was het goed al moest ik opletten dat hij niet te dik werd......zucht.......

Tijdens de hittegolf vorig jaar juli vond ik dat hij toch wel erg mager werd. Ik kon zijn ribbetjes tellen. Ben toen naar het inloopspreekuur gegaan om hem even te wegen en wat kreeg is als commentaar ? HIJ MAG NIET TE MAGER WORDEN HOOR ! Hij was gewoon in de lengte uitgeschoten en in gewicht vergeleken bij januari niet zoveel bijgekomen.

Afgelopen november weer geweest, bleek dat zijn kuiten/enkels niet recht stonden. Moest toen dure schoenen van 75 euro (of duurder) gaan kopen, want die zouden beter zijn. Voeten aan alle kanten opgemeten en hij had goede maat volgens de verkoopster. Meneer heeft ze 5 dagen aangehad en wilde ze daarna niet meer aan(huilde dan alles bij elkaar), wel zijn gewone goedkopere schoenen, die we zelf uitgezocht hadden...... Inmiddels staan zijn benen veel beter en met goedkope goede schoenen !

Mijn mening is nog altijd, volg je hart en dan is het altijd goed !

Groetjes Monique

14. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Had hem twee keer gepost.... Beetje dom....

Groetjes Monique

15. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb een heel fijn CB. De dame die weegt, heeft eigenlijk niets te melden. In mijn geval een alleraardigst mens maar ze doet niets anders dan wegen/meten en administratie. Dat is dus wel de laatste naar wie je zou moeten luisteren voor advies naar mijn mening.

De verpleegkundige en de arts zijn beide prettige dames. Ze vragen bij mij hoe het gaat, hoeveel voeding ze krijgt en wat vraagjes over haar ontwikkeling. Verder laten ze alles aan mij over. Als ik ergens advies over wil, krijg ik dat. Maar als ik zeg: voeding gaat uitstekend, ze krijgt 6 x 180 dan schrijven ze dat op en hebben het er verder niet over.

Ik heb ze tussentijds wel eens gebeld voor advies. Dan word ik teruggebeld door een wijkverpleegkundige die me tot nu toe ook altijd erg goed geholpen heeft.

Adviezen zoals jij ze noemt, en dan ook nog van de weegmiep zou ik niet op gesteld zijn. Volgende keer rustig zeggen dat je dat zelf wel uitmaakt. Laat ze lekker zelf bij haar eigen kinderen 's ochtends de borst geven als ze dat zo nodig vindt.

En als antwoord op je vraag wat ik doe met adviezen van het CB: ik hoor ze aan. Als ze me aanspreken (tot nu toe gelukkig wel) probeer ik het uit. Als ik er geen goed gevoel over heb, gooi ik ze meteen aan de kant.

16. sim

sim Niet meer actief

ik luister het aan en als het tegen mijn gevoel in gaat doe ik het niet, het moet wel bij je passen. wat mij opvalt hier is dat de adviezen zo uit één lopen per buro, dat maakt het soms zo twijfelachtig..

17. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Helemaal mee eens Sim, het ene bureau zegt zus en de andere zo...

Bij mij zijn ze erg goed, hebben me ook enorm geholpen met de bv en zijn lief voor Jarik. Het enige wat ik naast me neergelegd heb was toen de verpleegkundige zei dat hij wel naar 5 flessen mocht. Hij heeft het zelf van 8 naar 6 teruggebracht dus is hij prima in staat aan tegeven hoeveel hij nodig heeft. En dus ga ik hem niet dwingen om 5 flessen te drinken...

18. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik hoor het aan en beslis zelf of ik het volg. Ik ben blij dat ik het advies voor inbakeren niet gevolgd heb. Ik kwam er later achter dat een baby die in de risicogroep zit voor heupdysplasie nooit ingebakerd mag worden. Dit horen ze toch te weten lijkt me. Hij heeft dus heupdysplasie dus ik ben blij dat ik hun advies toe niet gevolgd heb anders had het wel eens veel erger kunnen zijn.
    Met bijvoeding ook vertelde ze me dat ze het pas vanaf 6 maanden adviseren dus dat we het daar nog niet over gingen hebben. Op dat moment kreeg Fab al 2 weken fruit.

Sommige dingen die ik wel heb opgevolgd zijn wel goed uitgepakt.

19. Darinka

Darinka Lid

10 mrt 2006
    99
    0
    0
    Ik ben helemaal klaar met het CB.

Heb 2 verschillende CB's gehad met mijn dochter en mijn zoon en alles wat ik kreeg was gezeur.
    Bij mijn dochter was het, ze slaapt te veel... moet ik haar dan soms door elkaar schudden om wakker te houden? DUH
    Ze was eerst te licht en vervolgens te dik...

Bij mijn zoontje een heel ander verhaal...
    Dat is nogal een iel manneke (wel lang) maar dat zijn zijn pappa en ik ook allebei.
    Hij kreeg op een zeker moment 5 flessen van 240. (4 maanden)
    Hoop commentaar dat het veeeeel te veel was en dat er een fles af MOEST.
    Dit was namelijk gevaarlijk voor zijn maag/darm ontwikkeling en blablabla.
    Bovendien zou hij dat helemaal niet nodig hebben en zou hij veel huilen omdat hij teveel at.
    Klonk vrij overtuigend bij mij, dus onzeker als ik was heb ik die 5de fles eraf gehaald en de andere flessen 10cc meer gedaan.
    Mijn zoontje bleef maar huilen en zeuren.
    Ik naar het weeguurtje,bleek dat hij flink afgevallen was. komt dezelfde arts erbij, zegt ze glashard dat hij veel te weinig eet, dat hij broodmager is en dat als hij niet snel aankomt hij naar het ZH moet.

PARDON, ik geloof dat U mij heeft gezegd dat mijn zoontje veel te veel at toch?

5de fles weer ingevoerd en meneertje kwam een halve kilo aan in 5 weken. :p
    Sinsdien heb ik dus P**P aan het CB en ga ik er alleen nog maar heen voor de inentingen.

Deel Deze Pagina