Ik ben benieuwd wanneer jullie kindjes voor het eerst naar de kapper ging en hoe dat ging/beviel. Mijn zoontjes haren beginnen echt lang te worden, maar hij heeft maar een dun kapsel en het voelt dus nogal overdreven om daarmee naar de kapper te gaan.
Nou mijn zoontje laat ik zijn haar ook 1 dezer dagen knippen want een goede vriend van mij (is kapper) die zegt dat het dan een stuk beter zal groeien. Mijn zoontje heeft echt lange plukken in zijn nek en als je dat gewoon een beetje knipt zal zijn haar beter en sneller groeien. Dus die vriend van mij zal mijn zoontje zijn haar snel een keer knippen! Mijn zoontje heeft ook nog geen hele dikke bos haar maar dan nog schijnt het wel goed te zijn om het te laten knippen.
Onze dochter heb ik net na haar eerste verjaardag zelf verknipt.. ze had een flinke bos met een slag, dus daar kun je niet veel verkeerd aan doen!
Uhm... Jelle was 18 maanden toen hij voor het eerst naar de kapper ging. Toen begon het bosje pluis wat hij had ook over zijn oren te steken...
Iris met een jaar ongeveer. D'r haar werd echt te lang. Ik zou gewoon kijken hoe je t haar vindt zitten; bij de ene baby groeit t harder dan bij de ander
Onze thuiskapster heeft onze dochter voor het eerst geknipt toen ze tussen de 4 en 6 maanden was, weet het niet meer precies. Ze had er namelijk een aantal pieken tussen zitten en een hele mat in haar nek . Intussen is ze al 2 keer geknipt en haar haar is een stuk voller geworden.
Mijn zoontje was 7 maanden toen hij voor het eerst geknipt werd. Het werd erg lang, was geen gezicht meer!
met 8 maanden is ze voor het eerst naar de kapper geweest, en gaat nu regelmatig. Mijn kapper zegt dat als je wil dat het vol en gezond is je de puntjes regelmatig moet laten knippen. M'n dochter heeft nu een enorme bos haar!
kapster hier! Kindje naar de kapper ligt echt aan het kindje zelf. Hoe is hij/zij bij vreemden (want tja, niet iedereen kent een kapster) en hoe lang is het haar en hoe kort wil je het. ik geef je wel 1 tip mee: Neem een thuis kapster de eerste paar keer! Veel kapsters weten niet hoe ze met kindjes om moeten gaan tijdens, voor én na het knippen. Elke seconde is belangrijk bij zo'n knipbeurt. Waarom? Het is de eerste keer, het is allemaal nieuw en dát is nou nét het gene wat ze gaan onthouden. Is de eerste keer een hell voor je kindje, dan heb je ook de 2de keer weer een groot probleem met het knippen van de haren. Ervaren ze de eerste keer als iets leuks, dan is de 2de keer een makkie. Ik heb echt tientalle kinderen geknipt. En stuk voor stuk gingen ze lachend de deur uit. Of eigenlijk, ik liep de deur uit Want ik knipte altijd bij de mensen thuis. Het is voor de kleine een vertrouwde omgeving en dit is belangrijk. Wil je dat je uk een mooie bos met haar heeft, laat het dan regelmatig knippen.
Heb net een thuiskapster gebeld voor de 1e echte knipbeurt (13 maand). Wel hebben we een keer de tondeuse (grote stand) gebruikt voor al die lange piekharen.
M'n dochter is al tussen 4 en 6 maanden voor 't eerst door mij geknipt. Daarna regelmatig (elke 6 weken ofzo, ze is nu bijna 15 maanden) door een kennis die in opleiding is voor kapster. M'n dochter heeft een grote bos dik haar en 't gaat telkens voor d'r ogen zitten. Knipjes/elastiekjes werkt niet de hele dag door, want die haalt ze eruit, vandaar dat ik 't regelmatig laat knippen. Kennisje kan 't veel netter en sneller dan ik, als dank geef ik 'r eens in de zoveel tijd es wat.