Sinds paar dagen heeft onze baby rode puisten in zijn gezicht. Ik ben al gestopt met chocola eten ivm bv. Het ziet er precies uit als jeugdpuisten bij pubers. Sinds 2 dagen is het nu ook op zijn schouder begonnen. Wat kan ik het beste smeren? Iemand tips? ps. Er is geen allergie in de families
Ik zou niks smeren. Het komt vaker voor en het heet baby-acné. Smeren zorgt er (net als bij gewone puistjes, trouwens) alleen maar voor dat de poriën verder verstopt raken. Het gaat vanzelf weer over en je kleintje heeft er geen last van.
Ok bedankt voor de reacties. Ik had er al bepanthen op gedaan maar zal dat niet meer doen. Ik hoop dat het met 2 weken weg is want dan is het kraamfeest
Dat klinkt inderdaad als baby-acné. Gaat vanzelf weer over. Volgens mij was het hier na twee weken wel grotendeels over.
Hormonen, kan wel ff duren, komt af en aan maar hoort er echt bij. Niks aan te doen, gelukkig hebben ze er zelf geen last van.
Idd, mijn mannetje had dit ook tot een maand of drie. Heb daarna cetomacrogol creme gebruikt en was bijna meteen weg! Het gaat in elk geval gewoon vanzelf weer over.