Naar het bureau geweest en snap het nog steeds niet

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door , 5 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi, vandaag ben ik met mijn dochter naar het bureau geweest. We hadden een andere art, ik had het idee dat ze het zelf ook niet echt begreep. Mijn dochter is 6 maanden en krijgt nu 3 x 180 cc + 6 schepjes en 1 x 210 + 7 schepjes. En verder 1 x groente en 1 x fruit, ongeveer een half potje (van die kleine potjes).

Ze weegt 8200 gram en is 66 cm lang. Vinden jullie dit te zwaar? Het is wel boven de lijn maar bij het CB deden ze er niet moeilijk over. Ze vonden wel dat onze dochter te weinig eten krijgt.
    Ze heeft er wel genoeg aan want ze hoeft zelf niet meer, ze slaapt ook goed. Rond 21 uur de laatste fles en rond 7 uur / half 8 de 1e weer.

Ik mag van de arts nu alles geven aan mijn dochter. Van die grote potjes voor 6 maanden, mag ze helemaal hebben zo'n potje. Dat kan ze nooit op. Ook boterhammen met smeerkaas. En macaroni met saus en groente, gewoon wat wij ook eten.
    Met zout mag ik koken. Een rijstwafel mag ze hebben en magere yoghurt (gewoon die wij ook zelf eten).
    Ik vind haar nog zo klein hiervoor.

Wat geven jullie je kindje van 6 maanden?
    Ik geef haar van fruit een banaan of meloen of peer of kiwi en dan wat ze op kan, meesal 2 eetlepels. En van groente: wortelen, brocoli, courgette, bloemkool, sperziebonen, en vanavond ga ik een beetje aardappel proberen. Dit alles wel geprakt natuurlijk.

Ze mag ook water tussendoor.

Ik snap het allemaal niet meer hoor. Wat vinden jullie?

2. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Sophie was rond die leeftijd zo 8400 en 70 cm,en dronk hetzelfde.
    Ik ben met 6 maanden begonnen met bijvoeding,eerst moest ze een paar hapjes en dat werd steeds meer en ging er een fles af,ze geven zelf wel aan hoor of ze nog meer willen of niet.
    Gewoon blijven aanbieden en vol is vol,komt allemaal vanzelf.
    Ze mag best veel hebben maar nog geen zout toevoegen voor het eerste jaar en geen scherpe kruiden.
    Succes ermee!

3. Wat raar joh,ik vind haar niet zo zwaar,mijn dochter is ook bijna aan de acht kilo. Wij gaan volgende week dan naar de CB,maar ik zou niksen doen wat ze zeggen joh, ga op je gevoel af.

Mijn dochter krijgt 4x180+ 3scheppen rijstbloem.
    En 1 x fruithapje & 1 x groentehapje,1x ligakoekje.

Ze eet ook niet alles op,maar als haar maagje dat alleen maar aanneemt waarom zou ik haar forseren?

Doe lekker wat je zelf voelt dat goed is.
    Succ6

4. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Gek advies van je CB, dat ze alles al zou mogen eten wat jullie ook eten. Daar begin je normaal gesproken pas mee met een jaar. Gewoon nog zoutloos koken hoor voor je kleintje en niet teveel gekke dingen gaan geven. Voorzichtig beginnne met bijvoeding.

5. Niet meer actief

Ja ik vind het zo raar. Ik zie me niet onze eigen macaroni staan te pureren voor haar.
    Ik heb net lekker verse brocolli gemaakt en vanavond doe ik een klein beetje aardappel doorheen, kijken of ze dat ook lust. En dan vind ik het wel goed.

Ze zou ook nu meer op moeten zijn, nou ik dus proberen net. Ze heeft vanmorgen van 10 tot 12 uur geslapen. En nu ligt ze er weer in, ze sliep meteen. Ze had een knalrode hoofdje en begon wat te zaniken dan is ze gewoon moe en wil ze lekker slapen. Dan ga ik haar toch niet wakker houden ofwel? Vanavond tussen half 7 en 21 uur slaapt ze ook altijd, moeten we haar wakker maken voor de fles. En dan slaapt ze de nacht door.

Ik word zo onzeker van het cb, normaal niet, maar nu die vreemde vrouw er zat dus wel.

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Kylian is vanaf 6 maanden ook langzaam met ons mee beginnen te eten hoor. Maar vooral in het begin ben ik 1 keer in de week speciaal voor hem beginnen te koken.
    Gewoon een zooi aardappelen en verschillende soorten groente en 2 stukjes vlees zonder kruiden bakken.
    Dit deed ik dan bij elkaar, even met de staafmixer en hup in lege potjes de en de vriezer in. Za kreeg hij toch redelijk vers eten.
    Namate dat hij ouder werd deed ik alles steeds grover en sinds dat hij een jaar is eet hij gewoon met de pot mee.

Ik zou zeker je kind geen eten opdringen. Gewoon aanbieden, als ze er wat van wil is het goed en als ze het niet wil ook geen probleem van maken.

Groetjes anita

7. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Met 6 maanden kon Marleen ook nog geen heel potje van 200 gram op.

Ik gaf haar nog gewoon haar melk en 's morgens fruithapje en rond 4 uur kreeg ze haar groentehap met daarachteraan flesje melk. Dat was vaak niet meer dan 120cc.

Zo tussen 7 uur en half 8 ging ze naar bed en kreeg ze nog haar laatste fles.

En hier ook eentje die leker slaapt. Gewoon naar bed brengen als ze aangeeft moe te zijn.

8. Niet meer actief

Maar die opvolgmelk kan ik wel gaan geven he? Ik maak wel eerst deze pak van nr. 1 leeg!

9. Niet meer actief

Mag ik haar trouwens 1 heel stuk fruit geven, b.v. 1 banaan of 1 peer of 1 perzik en mag je dit al prakken met een liga of hoeft dit helemaal niet?

Soms doe ik ook 's morgens wat fruit en 's middags nog een keertje, zou dit te veel zijn?

10. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Mijn zoontje eet soms al wel 2 stuks fruit en voor zover ik weet kan dat geen kwaad! Als het iets duns is, zoals een gepureerde appel of peer kun je er idd liga doorheen doen. Ik geef mijn zoontje 's middags als tussendoortje vaak een liga in de hand (waarvan ik hem de helft laat opeten) en hij vindt dat heerlijk. Verder krijgt hij nog 3 flessen (opvolgemelk) en 's avonds een potje vanaf 6 maanden. Meestal gaat deze helemaal op. Dan nog een schaaltje yoghurt na en om 21.00 nog een fles en dan slaapt hij de nacht door. (Tussen het warme eten en laatste fles slaapt hij ook hoor)
    En qua gewicht...heb geen idee. Hoef 17 maart pas weer heen en dan is het 3 maanden geleden dat we zijn geweest. Weet wel dat hij bij 3,5 maand 64,5 cm was en 6620 gram.
    Succes ermee!

11. Niet meer actief

Hey toevallig allebei van 1 september!

Hoe heet ie die liga dan, hij kan toch nog niet zitten? Dat vind ik zo lastig. En geef je die liga speciaal voor baby's, 1e hapje of zo iets?

Zo'n potje van 6 maanden, zo'n groot potje? Ze lijken zo groot. Ik heb net wel wat potjes gekocht en zelf wat groente gepureerd, maar hoeveel verse groenten mogen ze dan hebben en hoeveel aardappel en vlees?

Mag ik b.v. gewoon kip uit de supermarkt halen en dit koken en dan pureren en daar wortelen en aardappel bij pureren? En dit mag ze eten?

Sorry voor de vele vragen, maar ik vind het echt zo van; zoek maar uit. Of ben ik nu gewoon zo moeilijk aan het doen?

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.450
    36.359
    113
    @indy: hier ook al een liga, leg ik hem heel eventjes in de wipstoel of ik houd hem op mijn schoot. Hij krijgt nu nog 1e hapje, maar vanaf volgende week ga ik stap 2 kopen. Die schijnen beter te eten zijn dan stap 1, die zijn meer om te verkruimelen door de hapjes.

Ik vind het ook erg lastig hoor. Jesper is volgende week 6 maand en dan mag er in een keer veel meer.

Lees even met je mee, ik ben ook nieuwsgierig hou het nu allemaal zit.

Want teveel vlees is ook niet goed geloof ik, maar ik bijna alle potjes zit vlees. Wil het wel zelf maken hoor, maar dat lukt me niet elke dag. Lastig he.

Wel een rare arts trouwens, ik geloof dat magere yoghurt sowieso nog wordt afgeraden. Wel halfvolle en volle en kwark.

13. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Nou, mijn zoontje is van 30 augustus...1 dagje ouder dus, maar omdat februari geen 30 dagen heeft rekenen de banners nu een beetje anders...haha. Ben benieuwd of het 30 maart weer klopt!

Enne, ik geef hem een liga 2e stap in het wipstoeltje. In het begin verslikte hij zich nog vaak, maar nu helemaal niet meer. In een mum van tijd heeft hij het koekje op!
    En ja, ik bedoel idd de potjes van 200 gram. Daar zit jouw dochter straks ook vanzelf op hoor. Ik was al bij 3,5 maand begonnen met potjes groente, vandaar dat hij nu al 200 gram eet.
    Als je vers maakt is het geloof ik ongeveer zo: 3 eetlepels gepureerde groente en 1-2 eetlepels aardappels of rijst. Vlees zou ik dan gewoon een beetje doen. Dat is nog niet noodzakelijk hoor. Kip kun je idd koken en dan pureren met de rest!

14. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Oh ja, heb hem trouwens vandaag ook een stukje broodkorst gegeven. Zat hij heerlijk op te sabbelen...

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Ik had gewoon een leeg potje van de ovarit voor baby's vanaf 6 maanden en die vulde ik voor hem, Kylian is een grote eter en had daar echt wel genoeg aan.

Wat betreft de groente mogen ze heel veel hebben hoor, alleen moet je oppassen dat ze niet vaker dan 2 x per week nitraat rijke groente te eten krijgen zoals spinazie en sla.

Ik zal eens voor je opzoek gaan ik geloof dat ik het ooit allemaal wel eens opgeschreven heb.

Groetjes Anita

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Ja hebbes

Niet schrikken hoor maar dit mag je kindje dus al hebben aan groente

tot 6 maanden nitraat arme groente
    dit zijn

asperge
    aubergine
    bloemkool
    boerenkool
    broccoli
    champingnons
    courgette
    doperwten
    knolselderij
    komkommer
    koolraap
    kouzeband
    maïs
    paprika
    peultjes
    pompoen
    prei
    rabarber
    rode kool
    savooie kool
    schorseneren
    snijbonen
    sperciebonen
    spruiten
    taugè
    tomaten
    tuinbonen
    uien
    witlof
    witte kool
    wortelen
    zuurkool

Er staat wel bij dat ze van kool en uien last kunnen hebben van hun darmen. (hoeft dus niet)

Na 6 maanden mogen ze ook de volgende groente maar niet vaker dan 2 x per week ivm nitraat.

andijvie
    bleekselderij
    chineese kool
    koolrabi
    amsoy (ik zou niet weten wat het is en hoe het eruit ziet)
    paksoi
    postelein
    raapstelen
    rode bieten
    alle soorten sla
    spinazie
    spitskool
    venkel

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Groetjes Anita

17. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Nou ik zou zeker niet al deze groenten al geven hoor! Koolsoorten, komkommer, tomaat enz mogen ze nog helemaal niet. Van kool en uien kunnen ze flink last van hun darmen krijgen en tomaat kan erg allergiegevoelig zijn, komkommer is erg moeilijk verteerbaar.
    Begin gewoon met zachte, makkelijke groenten. Zoals wortels, sperciebonen, bloemkool enz. En ook niet teveel willen want de darmen zijn alleen nog maar melk gewend.

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Ik denk dat iedereen wel in kan schatten bij welke groente hij/zij zich prettig voelt om te geven.

Kylian heeft van kool, uien en wittebonen geen enkele last, maar geef hem een bruine boon en je kunt de hele dag poepruimen.
    Tomaat lust hij niet.

Maar omdat ik toendertijd ook niet verder kwam dan de dingen die ik in de potjes zag zitten ben ik op zoek gegaan via google en daar vond ik dus dit lijstje (in feb 2007)

Groetjes Anita

19. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Toen kyano 6 maanden was gaf ik hem af en toe ook gewoon een liga ofzo of een danoontje en ook wel groente maar nog niet groente van ons dus gewoon uit potjes ...

20. Niet meer actief

Dank jullie wel. Iedereen heeft toch een andere mening. En ik weet het eigenlijk gewoon niet. Iedereen vind weer dat hun ding het beste is, dus wat nu echt het beste is.......

Ik ga gewoon even door wat ik nu doe, vanavond heb ik haar broccoli en aardappel gegeten. Maar ik ben steeds zo bang dat ze zich verslikt.
    Ik moet er niet aan denken om haar nu b.v. een liga of zo te geven of een rijstwafel want daar verslik ik me ook nog wel eens in, met die stukjes enzo.

En yoghurt wacht ik ook nog even mee.

Deel Deze Pagina