Wanneer voor het eerst 's nachts ergens anders slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door appel4, 10 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Toen Bram 2 maanden oud was zijn we voor het eerst op vakantie geweest, Bram heeft toen gewoon in de bak van de kinderwagen geslapen.

Volgende maand gaat Bram voor het eerst logeren zonder ons.... :cry:
    Gelukkig bij mijn moeder, dus daar heb ik een gerust gevoel over.

2. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Tessa slaapt ook altijd in een campingbedje bij anderen. Ze gaat wel gewoon lekker mee naar huis met ons, mama is er nog niet aan toe om haar te laten logeren.

3. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Reese is voor het eerst uit logeren geweest toen hij 4 weken oud was.
    Was de bedoeling dat mama een nachtje door kon slapen, maar dat had niet echt geholpen. Werd automatisch op de voedingstijden wakker 8)
    Maar het was gelukkig wel allemaal goed gegaan.

4. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ze was 4,5 maanden toen we op vakantie gingen en in campingbedje moest slapen. Maar ze is nog nooit uit logeren geweest zonder ons.

Tip: om kindje in campingbedje te leren slapen, is om overdag in haar slaapkamer haar in campingbedje laten slapen om haar alvast te laten wennen.

5. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    Mijn zoon gaat bij niemand slapen enzij hij er zelf omvraagt!

Tot nu toe is het met ons geweest! En dat veging prima!
    gewoon proberen wat jou hetf ijnste lijkt meid!

6. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Mijn meiden waren bijna een jaar oud toen ze een nachtje bij opa en oma gingen logeren. Eerder vond ik niet nodig en onhandig ivm de bv. Nu zijn ze 2,5 en 5 en vragen ze wel vaker of ze ergens mogen slapen. Meestal zijn dit opa en oma of mijn zus.

7. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Toen Sophie 7 weken was,heef ze bij opa en oma geslapen,in de reiswieg,ging heel goed!

Groetjes,

8. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Met kerst was Noortje precies 6 weken oud. Mijn ouders wonen ver weg en we zijn dan ook bij hen blijven slapen. Overdag en avond sliep ze in de wagenbak in slaapkamer van mijn ouders (gelijkvloers). In de nacht sliep ze in de wagen in de woonkamer. Ging prima! Met oud-nieuw hebben we dit weer herhaald. Ze slaapt in haar eigen wagen bak, dus maakt volgens mij niet uit waar ze dan ligt, als papa en mama maar in de buurt zijn. Over 2 weken gaat ze voor het eerst 3 dagen logeren bij diezelfde opa en oma. Dan slaapt ze in campingbedje. Dan is ze 10 weken oud. Ben benieuwd hoe dat gaat, dan is mama er voor het eerst niet bij. Mijn moeder heeft haar wel vaker 's nachts verzorgd. In mijn kraamtijd en ook met kerst en oud-nieuw. Geen probleem. Ik voorzie dan ook geen problemen over 2 weken voor Noortje, maar meer voor mezelf. Moet haar dan 3 dagen missen... snik..

9. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    en daarom haal ik lars dus gewoon weer op voor ik naar huis ga haha. (breng m meestal bij mijn ouders, en die slapen nooit vroeg)
    campingbedje vind hij geen probleem trouwens, mijn oppas heeft ook gewoon een campingbedje waar hij daar in ligt.

10. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Hugo heeft toen hij 4 weken oud was voor 't eerst (zonder mama en papa) bij mijn schoonmoeder geslapen. Toen ik hem af had gezet, had ik 't er wel ff moeilijk mee, maar eerlijk gezegd vond ik 't ook wel lekker om er even met z'n tweetjes uit te zijn. Hugo is vanaf 't begin af aan al een heel gemakkelijk kind en alles ging heel erg goed.
    Hij sliep toen ook al net door... dus dat was voor oma ook wel fijn! De week erna heeft hij bij mijn ouders geslapen (we hadden toevallig 2 feestjes achter elkaar...)

Groetjes Niki

11. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ruben slaapt wel in zijn campingbedje bij anderen maar hij nog nooit uit logeren geweest.

Hij gaat gewoon lekker met mama en papa mee naar huis ;)

12. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Met 2 maanden samen met ons een weekendje weg, en heerlijk geslapen in een vreemd bedje, en afgelopen weekend voor het erst zonder ons!
    Is helemaal top gegaan, heeft heel goed geslapen en opa en oma hebben hem lekker verwend!

Wij laten hem alleen maar ergens anders slapen als het echt niet anders kan...
    Nu hadden we beide een vrijgezellefeestje van onze beste vrienden en dan volgende week de bruiloft, maar verder, slaapt hij gewoon lekker in zijn eigen bedje!

kus miek

13. Leuk om jullie reactie's te lezen. Het slapen van Jasper bij opa en oma ging goed. Hij lag wel bij mij op de kamer, dat is tuis namelijk ook zo. Het slapen in het campingbedje ging goed. Alleen 's middags was het wel huilen. Het kan zijn dat hij natuurlijk even moest wennen. Thuis slaapt hij (nog) in een klein ledikant (40x90). Maar het kan ook zijn dat hij last had van de prikjes die hij 's ochtends bij het consultatiebureau heeft gehad. De eerste twee keren heeft hij er niet echt last van gehad, dus dacht dat het wel kon om ergens anders te gaan slapen. Uiteindelijk ging het 's avonds en 's nachts goed en heeft zo'n beetje hetzelfde slaapritme aangehouden.

Deel Deze Pagina