beetje grieperig :( advies?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sandhya, 12 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    ik had vorige week ook al een bericht gepost over zn diaree, at hield aan dus ors gebruikt, bij elke poepluier een paar slokjes, inmiddels is dat over.
    Sinds vannacht verkouden en beetje hoesten, beetje verhoging, in d eloop van de dag loopneusje en koorts 38.5 en naar adem happen en echt half stikken omdat hij er niets van snapte.
    Net snel in bad zn fles ging er in (zoals altijd ;) ) in be dwild ehij niet. Zetpil gehad voor hij in bad ging, toch na zn fles wakker in bed gelegd en hij gaat meestal na een beetje geklaag slapen, nu gilde hij huilend ik meteen ernaartoe en, je kent het geluiod wat wij, grote mensen maken, als we overgeven, dat geluid ging hij maken en dr kwam me toch melk uit, zo zielig, hij was er helemaal beduusd van.
    Hij kijkt ook zo zielig uit zn oogjes, dus nu maar in zn tsoeltje bij ons neergezet, hij zit heel stilletjes te zitten.

wat s jullie advies? ben gewoon een beetje bezorgd..

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Je kunt het bedje omhoogzetten met een telefoonboek onder de poten van het hoofdeind.
    Zijn neusje sprayen met zoutwateroplossing en insmeren met Luuf baby.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

Thirza heeft hier een maand of 2 geleden een forse buikgriep gehad. Ik ben toen na een dag kotsen en alles eruit gooien met haar naar ed huisartsenpost geweest.
    Zolang ze plasluiers hebben en wel wat willen drinken is er niet zoveel aan de hand. Erg vervelend allemaal, maar zolang ze niet uitdrogen kunnen ze nou eenmaal (net als wij) even goed ziek zijn van een griepje.
    Zodra je kleintje niet meer plast, moet je de huisarts bellen. Niet willen drinken is dus nog niet zo'n ramp, maar als dat erop uitdraait dat ie ook niet meer plast, moet je DIRECT de huisarts bellen.
    Verder kreeg ik hier toen de tip om halve voedingen te geven, zodat Thirza het binnen kon houden. Ik heb haar toen bij mij in bed gehouden die nacht, zodat ze gewoon kon blijven liggen na het drinken en ze iig niet door het bewegen de boel weer uit zou spugen.

4. amanda23

amanda23 Actief lid

22 feb 2008
    395
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    arnhem
    Hoi,

Wat ook weleens wil helpen is in de badkamer zitten met de deur dicht en dan de hete kraan aan zetten (stoom).
    Verder mss neusspray geven voor dat je de fles geeft? Zo krijg hij wat meer lucht als hij drinkt. Milan was een tijd geleden ook verkouden en spuugde ook veel melk terug. Toen ik die neusspray vantevoren gaf was het over...

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.856
    3.369
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Lekker bij je houden als je kindje daar behoefte aan heeft, temperatuur in de gaten houden (bij koorts niet te warm kleden) en de plasluiers in de gaten houden inderdaad.
    En als je het allemaal niet vertrouwd, de huisarts bellen hoor. Hier heeft indertijd een flinke griep 10 dagen geduurd. Behoorlijk heftig dus. Maar je kan zo weinig doen... Ook maar weer ors aanbieden tegen het uitdrogen als je kindje voedingen eruit blijft gooien. En regelmatig kleine beetjes aanbieden, hoewel dat ook zinloos is, als het echt gelijk omhoog komt.

Maar maak het je kindje zo comfortabel mogelijk, veel meer kun je niet doen. En alles gegeten en/of gedronken is meegenomen. Maar oke, ik hoop dat het morgen gewoon beter gaat, sterkte voor vanacht, ik vond het best rottig en eng om zo te gaan slapen als ze zo ziek zijn.

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Volg je moeder gevoel zou ik zeggen!
    als je het niet vertrouwd kan je altijd, al is het alleen maar om advies even de huisartsen post bellen.

Nog een tipje, leg een halve ui onder het bedje, stinkt maar maakt ook de luchtwegen vrij.

7. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Ik zou als ik me zorgen maakte gewoon even naar de huisartsen post bellen, ook al is het alleen om wat gerust stelling...

8. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    bedankt voor de snelle reacties, heb m de hele nacht en avond met mn kleine bezig gehouden.
    Zo zielig als ze ziekjes zijn. vannacht had hij 40 graden koorts, zetpil erin gedaan, hij gloeide helemaal, maar onze veelvraat wilde natuurlijk wel drinken, meer drinken dan normaal en wilde zelfs een speen (die is volgens hem om mee te gooien). Hij heeft weinig geslapen maar wilde wel in zn eigen bed liggen om een uurtje te slapen. Na die tijd was het mama voor en mama na.
    Het is nu gezakt naar 38 en hij speelt wat in de box. Heb nu geen zetpil gegeven, zouden jullie ermee doorgaan tot de koorts weg is, want ikz ie aan zn oogjes dat hij zich wel belabberd voelt? Maa las ook op de verpakking dta het maar 2 dagen mag zetpil geven?

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als de koorts aan het zakken is, zou ik het even niet doen: je hebt kans dat de koorts dan nog sneller gaat zakken en dat kan zijn lichaampje niet aan (een grote-mensen-lijf trouwens ook niet).

10. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    helaas toch weer gestegen maar bedankt voor alle berichten!

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.856
    3.369
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    soms is het beter om even door te gaan met zetpillen, om een koortstuip te voorkomen en om op die manier een 'spiegel' op te bouwen in het bloed, dan werkt het ook wat beter. Als het na 2 dagen paracetamol niet beter gaat, zou ik altijd even naar de huisarts gaan, in elk geval voor overleg.
    Die kan best zeggen van: Gewoon doorgaan met de paracetamol en verder uitzieken. M'n dochter heeft indertijd (ook zo rond de 6 maanden) ook zo'n 10 dagen aan de paracetamol gezeten omdat ze flink ziek was. Volgens de kinderarts in het ziekenhuis kon het verder geen kwaad.
    Alleen je moet natuurlijk wel verder gaan kijken of er niet meer aan de hand is, ik denk dat het daarom ook in de bijsluiter staat en om te voorkomen dat mensen te gemakkelijk paracetamol gaan geven.

beterschap in elk geval voor je kleintje!

12. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    dank je wel voor je advies :)
    het is even zoeken wat nu het beste is voor zo n kleintje want helaas kunnen ze nog niet praten

13. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    De kleine man heeft oorontsteking, we waren voor de zekerheid toch maar naar de huisarts gegaan, gelukkig!
    Wel echt schreeuwend huilen echt heel sneu!

Maar de druppels moeten gaan helpen dus t kan alleen maar beter gaan!

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.856
    3.369
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

zielig inderdaad! Maar fijn dat jullie nu weten wat er aan de hand is en dat er nu wat aan gedaan wordt!

Deel Deze Pagina