Wat zouden jullie doen: huilen of niet laten huilen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Beertje09, 12 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hallo allen,

Je baby word in de nacht wakker, je weet hij heeft een schone luier, heeft vrij recent gegeten, heeft het niet warm ook niet koud, maar gaat dan toch huilen ( 's nachts of overdag's ).

Wat zouden jullie gaan doen, laten huilen?

2. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Altijd troosten, ze huilen niet voor niks !

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.861
    3.373
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    even 2 tellen (30 seconden tot een minuutje) luisteren of ze gelijk weer gaat slapen en anders even kijken en snel troosten. Meestal helpt dat hier beter, dan overstuur laten huilen.
    Mits het natuurlijk niet aan de gang blijft.

4. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Als Tess hier 's nachts ineens vanuit het niets gaat huilen is er echt iets aan de hand en dan ga ik er meteen uit om bij haar te kijken.
    Als ze eerst ligt te kletsen en dan pas gaat huilen laat ik haar een minuut of 10 huilen en dan valt ze zelf weer in slaap.

5. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    als kinderen huilen wilt niet perse zeggen dat er iets is, kindje kan ook alleen huilen omdat hij aandacht wilt, en ja aandacht is leuk maar ook niet teveel

als er echt iets is hoorde ik het altijd wel, maar anders liet ik hem soms gerust 10 min huilen, anders bleef hij aan de gang en kun je voor ieder geluidje dat hij maakt blijven lopen

6. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Het is niet zo dat hij uit het niets wakker word en begint te huilen, maar meer de geselecteerde tekst.

7. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Hoe oud is hij? en huilt hij aan 1 door of stopt hij tussendoor om vervolgens weer te beginnen?

8. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Nee hij huilt nooit aan 1 stuk door, het is meer ff en dan stopt hij en dan weer maar nooit langer als 10 minuten, daarom denk ik gewoon dat het aandacht is kan niet anders, anders zou hij het uitkrijsen toch?

Bovendien huilt mijn zoontje niet zo hard. Klinkt gek maar zijn huilen klinkt lief. Hij is 3.5 maand..

9. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Als ik dit zo lees over dat hij tussendoor even stil is lijkt het mij dat hij huilt om aandacht en vervolgens even stil is om te luisteren of er al iemand op weg is naar hem ;)
    Tess heeft deze fase ook gehad maar ik weet niet meer precies hoe oud zij toen was.

10. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik zou er 's nachts geen aandacht aan geven, althans, niet zoals jij het omschrijft. Misschien dat hij wakker wordt en moeite heeft met opnieuw in slaap komen, maar dat kan hij alleen leren door het ook alleen te doen. Heeft hij trouwens geen speen? want dat zie ik wel bij mijn kinderen, wakker worden om een speen. En dan ga ik er wel uit, want dat houd niet op!

11. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    het hangt er vanaf hoe ze huilt.
    Meestal huilt ze even en is dan weer stil en begint weer en is dan weer stil.
    Dan laat ik haar mooi eventjes. En dan valt ze meestal wel inslaap of ze is om haar heen aan het kijken.
    Ik noem dit een roep om aandacht.
    Want als ze mij dan hoort is ze direct stil..
    Maar als ze echt even achter elkaar huilt dan troost ik haar zeker.. Want dan heeft ze kramp, of voeding wat haar op komt.

Tsja het blijft soms moeilijk hoor.

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik ga 's nachts altijd direct kijken. Vaak doet ie het in zijn slaap en dan is hij snel weer stil, soms is hij echt even wakker geworden en geef ik hem zijn speen. Als ik het niet doe en ik wacht langer, dan huilt ie zichzelf wakker zeg maar. En dat wil ik voorkomen. Daarbij, als ie een nachtmerrie heeft, wil ik hem die troost wel even geven.

Maar goed, je moet het zelf bij je kleintje aanvoelen wat jij denkt dat het beste is. 3,5 maand is denk ik wel jong om al bewust om aandacht te vragen op een negatieve manier. Maar als je weet dat je kleintje zonder te kijken beter doorslaapt dan wanneer je wel naar hem toe gaat, dan kun je weer iets anders besluiten.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

He, denk niet dat het aandacht vragen is hoor, daar is ie te klein voor. Echt!
    Maar het hangt erg van je kleintje af wat handig is of niet: als je zeker weet dat er verder niks is, werkt het bij het ene kindje juist om maar even te laten jengelen/huilen, omdat ze even nodig hebben om (weer) in slaap te gaan vallen. Maar sommige kindjes (zoals we er hier eentje hebben ;)) huilen zich dan alleen maar steeds wakkerder en dan is het handiger om even te gaan troosten.
    Als Thirza vanuit het niets begint te huilen, ga ik altijd heen: dan is ze vaak op haar buik gedraaid en kan niet meer terug, ze heeft honger, of ze ligt met haar koppie tegen de spijlen, dat soort dingen. Heel soms is er dan toch niets, maarja... meestal wel in die gevallen.

Ik roep het wel eens vaker, maar ik maak zelf wel altijd het verschil tussen jengelen/kreunen&steunen/huilen/miepen en tussen brullen/krijsen. In het laatste geval altijd gaan kijken wat er is. In het eerste geval dus afhankelijk van je kindje en van wat werkt.

14. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Best lastig hoor.
    Het gaat meestal zo: hij word wakker om een uurtje of 03:00 uur of 04:00 en ALTIJD 06:00 daarna valt hij heel moeilijk weer in slaap. Om 3 uur of 4 uur wil hij lang niet altijd drinken, en dan denk ik weleens waarom word je dan wakker, ik geef dan wel het speentje maar dat gooit hij er tig keer uit, en wil dan niet slapen.

Wat kan ik doen om hem door te laten slapen, laten huilen of niet?

15. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

die van mij wordt ook standaard om 04.00 uur wakker maar dat is echt van de honger, als ze haar flesje dan heeft gehad dan slaapt ze door tot meestal 08.00 uur of half 9. dat is haar ritme nu, als ze op een andere tijd 's nachts ineens gaat huilen dan ga ik er wel meteen naartoe want dan is er wel wat.

maar zoals jij het omschrijft, even huilen dan weer stil en dan weer huilen dan zou ik hem toch even laten huilen, vooral ook omdat je zegt dat niks helpt, speentje niet, flesje niet, schone luier.

16. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Nathan wordt ook nog wel eens 's nachts wakker of heel vroeg in de ochtend. Ik ga er dan altijd uit. even speen erin, aai over zijn bol en even recht leggen. Hij slaapt dan direct weer door dus dan kan ik zelf ook weer direct doorslapen. laten huilen vind ik zelf geen optie want dan duurt het alleen maar langer voor hij slaapt..

17. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.365
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    kan een fase zijn

18. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

niet laten huilen, dan leren ze uiteindelijk alleen maar ze harder moeten huilen.
    die van mij zou ik even tegen me aanhouden (is ie meestal in een keer stil) , niet teveel zeggen, en na een minuut of 5 terugleggen.
    als dat niet overgaat (even kijken of het een slaaphuiltje is, dus weggaan en een minuutje of 3 aanhoren wat ie doet ) zou ik hem even bij ons in bed op mij leggen, en als hij slaperig wordt (na 10 minuten oid) weer terugleggen in zijn bedje.

19. raspberry

Sluit me aan bij Ons KLeintje: op deze leeftijd is een nacht lang in je eentje, dus hij heeft waarschijnlijk zijn mama nog even nodig en kan een fase zijn. Heb ik hier ook wel gedaan, gewoon Thirza even bij me nemen en als ze dan weer sliep, weer zachtjes terugleggen. Ging vanzelf weer over toen.

20. raspberry

Overigens: dat hij om 6 uur wakker wordt, lijkt me een vrij normaal ritme hoor. Wel pech dat je zo'n vroegertje hebt, maar lijkt me rond dit tijd dan niets anders opzitten dan er echt even uit en zorgen dat ie weer lekker moe wordt...
    Wat betreft dat 3 of 4 uur: wanneer heeft hij dan voor het laatst gedronken?

Deel Deze Pagina