wie hier nog meer een kindje met redressiehelm?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lili20, 12 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lili20

lili20 Actief lid

22 jul 2008
    383
    0
    0
    kledingverkoopster
    amsterdam
    hoi meiden.

hebben jullie ook een kindje die een voorkeurshouding hebben of hebben gehad en die een helmpje kregen?

2. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    ja onze kleine spruit, heeft een voorkeurshouding na links, we hebben ook al fysio voor haar en zijn er actief mee bezig, dus vaak op de buik leggen dat ze de spieren traint in haar nekje, als ze slaapt haar hoofdje na rechts leggen, we hebben ook zo,n kussen waar je haar tussen kan leggen (zijligging) soms vind ze dat ok maar meestal wurmd ze zich eruit (dus heeft niet al teveel zin maja alle btjes helpen) en veel aandacht geven aan de rechterkant, praten,zingen, muziek en 1 keer in de week fysio, en voor de rest hopen dat ze uit zich zelf naar rechts gaat kijken (gaat gelukkig steeds beter!) we waren er op tijd bij, maar mocht ze toch een helmje krijgen, voor de ouders is het erger als voor haar...

3. lili20

lili20 Actief lid

22 jul 2008
    383
    0
    0
    kledingverkoopster
    amsterdam
    gelukkig dat je er optijd bij bent. kun je het al goed zien dan?
    en al bij een osteopaat geweest voor voorkeurshouding.?

4. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    osteopaat? misschien rare vraag maar wat is dat?:D

en je kunt het wel al zien aan de achterkant ja....

5. lili20

lili20 Actief lid

22 jul 2008
    383
    0
    0
    kledingverkoopster
    amsterdam
    het klinkt allemaal heel zweverig.die gaat heel veel dingen doen met de handen over het hoofdje enzo. moet je maar eens googlen. maar het helpt echt. een vriendin van mij is ook met haar kindje daar geweest en die is er vanaf. ze heeft twee behandelingen gehad. kost ongeveer 75 euro per keer maar je krijgt 60 euto ongeveer terug van de zorgverkeraar.

ik ben er zelf ook geweest. vind het eerst allemaal maar niks. maar uiteindelijk zag je echt dat het hielp. ben 3 keer geweest. ze was toen 3 maand en huilde ook heel veel en dat was daardoor ook over. er heeft iets niet goed gezxeten in haar nek. en dat heeft hij verholpen. ik raad het je echt aan

6. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    thx! ik ga zeker even googlen en kijken, Gianna loopt bij de fysio maar kan idd ook iets aan haar nekje zijn...

7. lili20

lili20 Actief lid

22 jul 2008
    383
    0
    0
    kledingverkoopster
    amsterdam
    ja baat het niet schaad het niet.!!

wij liepen ook eerst bij de fysio maar deed niks. kwam alleen meten enzo elke keer. en zeggen wat je allemaal het beste kan doen. op de zij leggen, op de buik leggen. speelgoed aan de andere kant van het bedje. maarja dat snappen we zelf ook wel dus weet eigeniljk niet wat die vrouw bij ons kwam doen

8. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Bij mijn zoontje wordt volgende week een helmpje aangemeten. Hij heeft een voorkeur recht vooruit kijken. We zijn naar een osteopaat geweest en hij heeft al vanaf 8 weken fysio. Kijkt inmiddels wel allebei de kanten goed op maar ligt nog steeds het liefste op zijn achterhoofdje.

Komt jouw kindje er ook voor in aanmerking?

9. lili20

lili20 Actief lid

22 jul 2008
    383
    0
    0
    kledingverkoopster
    amsterdam
    mijn dochter heeft hem al 3 maand en gaat hartstikke goed.!!
    zij lag altijd alleen maar naar links. en had dus achter en zijkant plat.
    inmiddels heeft ze hem nu 3 maand en is al bijna helemaal recht.
    ben dus ook blij dat ik het heb gedaan en ze voelt er zelf niks van

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja we hebben een helm.

11. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.812
    689
    113
    Vrouw
    hier nog een eigewijze dame met een extreme voorkeurshouding.
    maar ik denk niet dat maury een helm krijg omdat de kinderarts zei van je ziet het niet aan de wangen alleen aan het hoofdje maar door maury's vele bos haar zie je het totaal niet.. dus hadden ze zoiets van ze gaat vanzelf wel recht liggen en ze kijkt ook wel eens de andere kant op of slaapt op links soms (voorkeur is naar rechts) DUs ze kan het wel.. maar ze doet het niet altijd. en als we haar vast hebben gaat ze standaard naar links kijken ipv recht dus..

heb ook fysio en bij de osteopaat gelopen ma hielp geen reet ;O

12. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Hier nog geen helm mar we moeten wel beginne met fysio ons meissie ligt altijd op haar linkerkant dus aan de achter.zijkant heeft ze en afplatting nu moet ik heel toevallig nog vanmiddag naar de osteopaat toe ivm dat zze veel huilt krijgt ze behandelingen dus dan vraag ik of ze ook wil kijken naar haar voorkeurshouding

13. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ze is nog maar 2 maanden oud. het kan langer duren totdat de voorkeurshouding weg gaat. dus houding advies van fysio volgen en oeffeningen doen etc.

14. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Hier leggen wehaar trouwens al wel veel op haar buik en ze slaapt zoveel mogelijk in de delta sleep moet wel opgerolde hydrofiele luier achter haar rug anders draait ze zo terug

Deel Deze Pagina