Hoi dames, Sinds een paar dagen is mijn eens zo makkelijke kleine meid veranderd in een zielig hoopje ellende dat alleen nog maar kan krijsen en krijsen en krijsen... Ze heeft volgens mij echt last van de warmte, want een verkoelend badje helpt wel wat en 's morgens is ze nog gewoon vrolijk, maar hoe warmer het wordt, hoe zieliger ze is. 's Avonds naar bed toe gaan was altijd heel makkelijk. Laatste voeding, nog even kletsen, dan in bedje leggen, liedje zingen en een laatste kus. Dan lag madam nog even met haar knuffeltje te kletsen en ging ze na een kwartiertje slapen. Nu doe ik nog steeds hetzelfde, maar is het vervolgens krijsen, krijsen en nog eens krijsen. Ik heb haar nog nooit laten huilen, want dat was nooit nodig (ze huilde bijna niet, altijd lekker vrolijk). Nu heb ik het wel geprobeerd maar mijn hart breekt... En ze blijft ook maar huilen, tis niet iets van een kwartiertje, maar gaat rustig uren door. Heeft iemand nog tips om haar wat minder last te laten hebben van de warmte? Het verkoelende badje werkt niet afdoende om haar lekker te laten slapen... Alvast bedankt voor jullie reacties. Ben echt radeloos.. Vind het zo vreselijk zielig voor haar en ik kom zelf ook echt nergens meer aan toe zo. Liefs, Linda
Ik heb morgen vrij genomen vanwege de warmte. Op het kdv was het woensdag al niet te harden dus ik houd d'r morgen lekker thuis. Echte tips, tja ik doe ook maar wat. S'morgens vroeg gooi ik meteen alles tegenover elkaar open, zodat er nog enigzins wat frisse lucht binnenkomt. Op tijd doe ik op haar kamer het raam weer dicht en laat de gordijnen etc allemaal dicht de rest van de dag. Ik heb een klein waaiertje wat ik evt op haar kamertje zet. Regelmatig til ik d'r op en hang d'r in de keuken even boven de gootsteen en houd handjes en voetjes onder de kraan. Verder geef ik heel veel water, wat ze ook graag wil. Een nat/koud spuugdoekje werkt hier ook goed, in d'r nekje even koelen en ze knuffelt er zelfs mee. Voor het slapen gaan zet ik mijn dochtertje nu standaard even onder de douche zodat ze lekker wat opfrist. Dan nog een flesje en dan met (vochtig) tutdoekje in bed. Hopelijk gaat het bij jouw snel beter, ik geef overigens als ze s'avonds en s'nachts door de warmte nog wakker wordt (en dat wordt ze...) wat water en dan weer dr speentje.
Wij hebben een mobiele airco. Voordat ze gaat slapen even een uurtje de airco aan om de temperatuur omlaag te halen. Dan kan ze ieder geval slapen. Hier was het ook een drama. Mijn meisje d'r haren waren helemaal nat van het zweet.
Zelfde verhaal hier. Overdag lekker aan het water, vaak is het daar een stuk minder benauwd als in de stad. Of je mobiele airco in de woonkamer zetten
Hoi, Wat heb je haar aan in bed? Ons meisje had er ook last van en toen we haar enkel in haar luiertje in de slaapzak legden ging ze weer slapen... ( je hebt ook van die hele dunne slaapzakjes van een laagje katoen.... volgens mij Hema )
Ik heb voor onze zoon een inderdaad erg dunnen slaapzak gekocht. Van dunnen laken katoen zeg maar en dat werkt uitstekend. Ik moest even zoeken eer ik deze vond van de week, maar bij de prenatal slaagde ik dus toch. Het betreft een ongevoerde slaapzak. Tevens voor het slapen gaan heb ik onze zoon toch nog een keertje in een lekker koel badje gedaan. Ik zag meteen aan hem dat hij dan op knapt. Dan maar een paar maal per dag hoor. Verder heb ik een ventilator in zijn kamer aan staan (zijn eigen ventilator ), dat had ik ook toen hij nog een baby was (5 juli = hij 19 maanden). Ik heb de ventilator niet pal op hemzelf staan, maar wel zo boven hem. Dat de lucht boven hem circuleert. Dat werkt tot nu toe goed. Succes het is niet makkelijk ik weet het. p.s. mijn zoon kan en wil niet alleen in zijn luier slapen, dus daarom deze oplossing.
Dat dacht ik dus ook bij de Hema, maar mooi dat ze die niet hadden van de week. Natuurlijk ben ik niet de enige die opzoek is geweest . Ik ben dus geslaagd bij prenatal en het was niet zo'n onwijs duur ding ook. Gewoon een simpele witte zak waar geloof ik op staat (I love sleeping).
koel badje, gordijnen dicht houden als de zon door de ramen schijnt, tsja een beetje de standaard dingen! Veel meer kun je niet doen denk ik, het is gewoon heel erg warm! Irem slaapt met een rompertje onder een lakentje, overdag zonder lakentje.
mijn zoontje komt niet in slaap met dit weer (vorig jaar was het ook al drama), maar een koud washandje helpt hier goed. ik wrijf hier mee over zijn voorhoofd als ie in bed ligt, en laat het daarna liggen als hij in slaap aan het sukkelen is en ik weg loop.
Hier een meid die met dit weer veel slaapt. Maar s'morgens zet ik alles open tot ongeveer half 11. Ze loopt beneden rond in alleen een luier (hier wordt het 37 graden vandaag). s'morgens wil ik nog weleens fietsen, dat koelt ook iets af. Als ze daarna naar bed gaat ligt ze in een luier en een spaghettitruitje met slaapzak (ze slaapt dan 4 uurtjes). S'middags blijft alles dicht en staat bij haar de mobiele airco aan tot 8 uur s'avonds. Ik zet dan in de middag buiten een teiltje met water neer, dan kan ze zelf kijken wat ze doet. Ikzelf blijf er rustig onder met dit hete weer, dan blijft onze meid er ook rustig onder en heeft ze er niet zoveel last van. Als ik me er veel zorgen om ga maken dan voelt zij dat ook aan en heeft ze spontaan ook veel last van de warmte. Dus hier werkt het beste gewoon rustig blijven en denken van: volgende week in het weer beter te doen (rond 24/25 graden).
Ik denk verder ook dat het laten huilen het alleen maar erger maakt omdat ze helemaal oververhit raakt dan. Wellicht idd een nat spuugdoekje in haar nek terwijl je haar troost en weer fris in bed legt?
smorgens de ramen wijd open zetten, dan ga ik vaak even naar de winkel of stad, normaal ook de honden uitlaten, maar die krijgen tussen de middag even aan de overkant plassen en dan savonds rond 10 uur maar lopen. eten wil ze bijna niet, dus hopen dat er genoeg drinken naar binnen gaat, of een pyama papje of papfles. smiddags slaapt ze heel kort gisteren zelfs niet maar geen huildramas. als ze wakker is gaat ze lekker buiten in het badje(soms smorgens ook) kan ze rustig spelen en koelt ze wat af. savonds tijdens het eten gaan weer alle ramen open zodat het goed doorwaaid (hebben schuinduik) en eventueel staat er nog een airco die we dan even aan zetten, en als het echt niet gaat breng ik haar naar mijn ouders vanavond dat huis is heerlijk koel. maar tot op heden geen problemen gehad met slapen, alleen het eten is heel slecht
L. komt ook slecht in slaap met deze hitte.. Ik heb zijn raam 's morgens wijd open staan, rolluik een stuk dicht en gordijnen dicht.. Even doortochten.. 'smiddags gaat alles dicht en rolluik naar beneden.. Ik liet hem zoieso nooit huilen, maar nu al helemaal niet.. Hij heeft het al zo warm en door het huilen wordt het natuurlijk nog warmer.. Gisteravond lag hij om 19.00 uur al op bed na een flesje, maar vanaf 20.00 uur was het weer feest.. Ik laat hem zijn gang een beetje gaan met dit weer.. Ook hij heeft het warm
hier werkt bij het slapen: campeerbed. hij is onrustig, veel rollen en bewegen, ietsje meer ruimte hielp, dan slaapt hij na 5-10mn. en snachts draait hij ook steeds maar dan slapend.ook een mobiele airco aan. niet natuurlijk waar hij slaapt.
Hier ook een slechte slaper, de gaat in deze warmte pas rond 22u naar bed, eerder wil ze gewoon echt niet en is het huilen, huilen en nog eens huilen. Daar krijgt ze alleen maar warmer van dus na 5 minuten had ik het wel gezien en laat haar nu dus zolang ze wil in de tuin spelen. Zelf kom je dan nergens meer aan toe maar ja, het is niet anders. Dan maar geen rustige avond met een boekje, zij heeft het ook warm en als het zo kan, is het voor ons goed. Overdag slaapt ze nog wel redelijk, op haar kamer komt rond 12u de zon en dan slaapt ze al, dan gaat het gelukkig goed met inslapen. Verder geen tips, hier ook een slechte eter dus veel drinken aanbieden en veel fruit.
Ehh.. rustige avond met een boekje? Die kan ik me de afgelopen 7 maanden niet herinneren.. Rosalie gaat om 20.00 uur naar bed en slaapt dan normaal dus heerlijk. Dan heb ik eindelijk tijd voor het huishouden, m'n studie enzovoorts. Dus... daar kom ik nu niet aan toe.. Daar baal ik natuurlijk ontzettend van maar ik vind het nog veel erger voor haar, tis zo zielig... M'n hart breekt echt. Ik haal haar er nu ook maar steeds uit en even beneden (daar is het wat koeler). Gisteravond 3x een lauw badje gedaan, de laatste om 23.15 uur waarna ze eindelijk in slaap viel. En vannacht hoefde ik er maar twee keer uit dus het viel nog mee. Ik verlang naar koelere tijden... (maarja, dan valt er ongetwijfeld wel weer wat anders te klagen ) Iedereen bedankt voor de tips, de meeste doe ik inderdaad zelf ook al maar er zaten een paar dingen bij die ik zeker ga proberen! Overigens draagt ze in bed alleen nog een luier (eerst alleen nog een luier maar na alle drama van gisteravond en het allerlaatste koele badje heb ik haar maar alleen in haar luier gelaten). Ze was nog helemaal warm toen ze vanmorgen wakker werd.. Pff.. hoe meer ik erover nadenk, hoe zieliger ik het vind... Ik denk dat ik haar nu ook maar lekker laat gaan tot ze echt moe wordt. Dat laten huilen vind ik echt niks... Hou dat ook echt niet langer dan een kwartiertje vol (eigenlijk maar 5 minuten..).
Linda, het is inderdaad zo zielig voor die kleintjes. En voor hun is het ook voor het eerst dat ze zo'n warmte meemaken, dus het lichaam moet zich ook aklimatiseren en aan wennen. Zij hebben er dus veel meer last van dan wij. Het enige wat hier werkt is de boel even de boel laten en de schema's ook even te laten voor wat ze zijn. Als ze niet wil slapen, dan niet, als ze echt moe is en ze heeft een badje gehad gaat ze wel slapen. Eten is ook niet zo'n probleem, zolang ze nu voldoende drinkt.
Dat doe ik nu inderdaad ook maar... Ik let er in elk geval op dat ze goed drinkt. Tussendoor veel water en af en toe wat diksap. Ze heeft dan ook echt dorst merk ik. Flesjes gaan niet altijd helemaal op (ik zou halfwarme melk ook niet lekker vinden met dit weer..) maar haar fruit gaat daarentegen nog heerlijk naar binnen (lekker fris denk ik). Het is een kwestie van overleven denk ik.. Gewoon go with the flow en we zien wel waar het schip strandt.. Dat is wat makkelijker op dagen dat ik vrij ben dan op dagen dat ik moet werken helaas...
Mijn dochter heeft ook last van de warmte. Wil ook niet slapen terwijl ze dat zo goed kan! Ben bang dat ze leert dat huilen betekent uit bed! Ik laat haar echt niet liggen als ze zo tekeer gaat!