Hallo dames, Na anderhalf jaar proberen en verschillende fertiliteitsonderzoeken zijn we met utrogestan vorig jaar zwanger geraakt en ben ik 1 dec bevallen van ons dochtertje. We zouden graag nog n derde (mijn man's tweede) kindje willen. Maar wanneer begin je dan? Ik ben inmiddels al 35... Mijn man begint liefst nu al want je weet nooit hoe lang het weer duurt. Masr ik vind ons ukje nog wel heel klein stel dat t meteen lukt.. Kan ik dat wel?
ik zou pas beginnen als jullie er allebei een goed gevoel over hebben. Dit is namelijk voor iedereen anders. Gebeurt vaak genoeg dat een tweede makkelijker gaat. Mijn broer en schoonzus hebben een paar jaar gedaan over de eerste met medische hulp. Toen ze voor een tweede wilden na 6 maanden spontaan zwanger. Vrienden van ons hebben het eerst zelf geprobeerd terwijl al bekend was dat de kans heel klein was dat het spontaan zou lukken uiteindelijk toch via MM zwanger geworden. Omdat ze dachten dat het toch niet spontaan ging lukken geen voorbehoedmiddelen gebruikt en 2 maanden na de bevalling vond ze haar urine weer zo sterk ruiken. Test gedaan en ja hoor spontaan zwanger!!! Kortom er is geen peil op te trekken. Dus begin pas als het goed voelt, mocht het meteen raak zijn!
Zie ik nu goed dat je jongste meid van december 2015 is? Dus een paar weekjes oud? Persoonlijk zou ik dan echt nog even wachten, ook al is de kans klein dat je snel en op de natuurlijke manier zwanger raakt. Het lijkt mij wel fijn als je lichaam kan ontzwangeren. En verder sluit ik me aan bij eerder antwoord; het moet voor jullie beiden goed voelen. Bij twijfel....
Ja klopt keekje mijn jongste is nu bijna 12 weekjes Vandaar ook mijn twijfel.. Anderzijds wil ik wel maar denk dat zwanger zijn met zo n kleintje wel extra zwaar is. Ik had t supermakkelijk met deze zwschap omdat mn oudste al zoveel zelf kan.. Bedankt voor jullie reactie! Nog meer meningen?
Snap je afweging! Maar het kan inderdaad ook zomaar raak zijn.. En dan is het ook fijn om je dochtertje nu even goed op weg te helpen en zelf weer op de been te komen. Elke zw is anders en kan me voorstellen dat t wel echt n aanslag op je lijf zo vlak op elkaar. Dus misschien nog paar maandjes wachten? 35 is ook weer niet zo oud 😀😀
Ik denk inderdaad "volg je gevoel" onze kindjes schelen 20 maanden (zwanger toen ze 11 maand was) en ik vind dat ideaal. Maar een vriendin van me heeft 13 maanden tussen de minderen en vind dat weer ideaal! (Behalve dan als je dreumes niet zo vlot is en je er hoogzwanger en pas bevallen, 2 moet optillen)