nu al een positieve ovulatietest

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door door83, 10 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. door83

door83 Lid

30 jan 2009
    44
    0
    0
    hoi hoi..

ik heb vanaf gister al rekbaar slijm en dus vandaag begonnen met ovualtietesten.. en ja hoor een dikke smiley (dus positief).. ik vind het zo vroeg.. zit vandaag op dag 12 en heb een cyclus van 29/30 dagen..
    theoretisch gezien zou het toch nog even een paar dagen moeten duren toch :rolleyes: ? ik ben gewoon even benieuwd, overigens wel heel blij dat ie positief is..

groetjes

2. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ik had ook altijd een keurige cyclus van 28 dagen. Toen ik zwanger was en voor de eerste echo ging, bleek ik vijf dagen langer 'echt' zwanger dan ik volgens de standaard berekening was.

Had toen dus ook een erg vroege eisprong gehad. Het kan dus wel hoor, dat je hem nu al hebt!

3. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ik heb een cyclus van 27 dagen en volgens ff heb ik mijn ei rond dag 11, dus het kan wel. Een luteale fase van 14 dagen is ook gemiddeld, het kan ook bijv 12 of 16 zijn.

En rekbaar slijm is een teken van vruchtbaarheid dus is het ook niet zo gek dat je ovu test al positief is. ;)

En bovendien begint je LH piek een paar dagen voor je ei.

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik had een cyclus van 26 dagen en kreeg al een lichte streep op dag 6.
    Op dag 13 en 14 waren ze knal positief.
    Overigens zit er altijd wel een spoortje LH in je urine.

5. Net zoas Fairy Tale zegt je luteale fase kan wat langer zijn. Je hebt nu een positieve test, dus binnen 12 tot 24 uur springt je ei. Waarschijnlijk op dag 14 en dat is je luteale fase 14 of 15 dagen.

6. door83

door83 Lid

30 jan 2009
    44
    0
    0
    oke dus eigenlijk best wel netjes! ik heb de digitale van CB gebruikt, ga er wel van uit dat deze betrouwbaar zijn...!bedankt voor jullie snelle reacties..

7. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Maar dat klopt dan toch ook wel? Als je op dag 13 een positieve ovu test heb, heb je zo om en nabij na 1,5-2 dgn je eisprong (zeg dag 15) en tel daar de 2e helft van je cyclus bij op (14 dgn bij sommige wat langer) dan zit je netjes op de 29-30 dgn. Hartstikke mooi toch :)

8. door83

door83 Lid

30 jan 2009
    44
    0
    0
    ja is ook zo! tklonk zo vroeg zeg maar, omdat de meeste banners er van uit gaan dat mijn eisprong vrijdag of zaterdag gaat plaats vinden, maar zo zie je maar.. :)

9. Banners kloppen bijna nooit, dus daar kan je beter helemaal niet naar kijken.

10. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    ik vind elke maand mijn ei met een ov test en een smiley is een smiley, dan gaat ie echt springen! ik ben echt 14 dgn later ong. alleen hoop ik nu een keer niet deze maand haha.........

Deel Deze Pagina