wanneer voor tweede kindje?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door anja84, 7 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    tja ik moet geduld hebben want je moet er toch allebei achter staan he
    maar ik wil het erg graag zo snel mogelijk want ik heb ook het liefst zo weinig leeftijdsverschil er tussen te hebben en ik word dit jaar 33 en voordat het 2e kindje er dan zou zijn ben ik al 34....pffffff ik vind dat al een beetje oud worden
    (sorry voor de dames die al deze leeftijd hebben of ouder zijn, ik bedoel het niet verkeerd)

2. shirley17

shirley17 Actief lid

15 okt 2008
    281
    0
    0
    haarlem
    ons zoontje is nu 3 maandjes en we zijn nu in ronde 1 vorr de 2e:D

3. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    dames nogmaals...hoe hebben jullie je vent zo gauw weer om gekregen om voor een 2e te gaan???

4. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    We zijn 2 maanden voor de 2e verjaardag van mijn 1e weer gaan proberen en het was in 1 keer raak. Mijn zoontje is straks 2,5 als de 2e zich aandient.

5. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Wij gaan op de eerste verjaardag van onze zoon, weer proberen!!!
    Hij is 7 oktober jarig, ben nu al wel gestopt met de pil...hihi

6. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    27 juli ben ik gestopt met de pil. Ons zoontje is nu 11 maanden. Ik heb zelf heel lang het gevoel gehad nog niet toe te zijn aan een 2e kindje aangezien ik het gevoel had dat ik dan minder van Kyano zou kunnen genieten. Mijn man heeft altijd wel aangegeven ook een 2e kindje te willen. Dus toen ik eenmaal de kriebels had voor een 2e was de beslissing snel gemaakt :)
    Het mag voor mij wel nog 2 /3 maandjes duren voordat ik zwanger raak aangezien mijn man nog met een opleiding start in september en die duurt tot juni en we willen nog een aanbouw plaatsen. Die 2 zaken wil ik graag klaar hebben voordat een 2e spruit geboren wordt maar mocht het nu al raak zijn dan zijn we natuurlijk super blij!

7. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Leuk een naamgenootje! (alleen iets anders geschreven :D)

8. Zazoo

Zazoo Lid

31 mrt 2008
    14
    0
    0
    Onze dochter is nu bijna 7 maanden, maar het begint toch alweer te kriebelen. Als het aan mijn man lag was ik alweer zwanger geweest, maar wilde zelf toch nog even wachten. Denk dat we er over een maand of twee weer voor gaan.

9. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Aan het begin begon het wel te kriebelen bij mij, maar ons zoontje is nog maar 2 maanden! Als je dan verder gaat denken.. Dan lijk me het best wel zwaar..

Wij wachten denk ik totdat ons zoontje tussen de 1 & 2 jaar is!

Maar misschien een rare vraag: ik ziet soms staan: "ik heb pco". Wat betekend dat?

10. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    Ons kleine meid is 2 en half nu en ik ben nu net 5 weken zwanger ongeveer van de 2e, we lallemaal heel pril nog.

11. karin24

karin24 Lid

23 mrt 2008
    37
    0
    0
    Ons zoontje is 8,5 maand en begin 2010 willen we weer beginnen, hopelijk dan ongeveer 2 jaar ertussen.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij wilden het afgelopen mei weer gaan proberen. In juni was ik zwanger maar helaas werd dat een MK ( op vakantie! GRRRRR )
    We hebben het even rustig aan gedaan, kijken wat mijn cyclus ging doen en we hadden besloten om te gaan verhuizen.
    Nu is dat allemaal rond ( alleen nog "even" verhuizen ) en we willen er dus weer voor gaan!

Heb er nu nog meer zin in, mijn eierstokken rammelen me zowat de buik uit :D

13. komt ie:D
    Het PolyCysteus Ovarium Syndroom (PCOS) werd voor het eerst beschreven in 1935 door de artsen Stein en Leventhal en gedurende vele jaren stond het dan ook bekend als het syndroom van Stein en Leventhal.
    Normaal ontwikkelen zich in de eerste helft van de menstruatiecyclus enkele follikels (ook wel eiblaasjes genoemd) in de eierstokken, waarvan er meestal maar één verder groeit en tot ovulatie (eisprong) komt. Bij vrouwen die aan PCOS lijden worden in de eierstok meerdere kleine follikels gevormd, die moeilijk tot groei en ovulatie komen. De onderontwikkelde vochtblaasjes die zo ontstaan, worden cysten genoemd.
    Naar schatting heeft 5 tot 10% van de vrouwen een meer of minder ernstige vorm van PCOS en daarmee is dit de meest voorkomende hormonale afwijking bij vrouwen. PCOS is geen ziekte maar een syndroom. Dit houdt in dat er meerdere symptomen aan verbonden zijn die niet allemaal tot uiting hoeven te komen bij elke vrouw. Het beeld van dit syndroom verschilt dus per individu. Over de oorzaak van PCOS is nog weinig bekend.

14. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Ons zoontje is geboren in oktober 2008, na 2 jaar proberen en ziekenhuisbezoeken is hij eindelijk daar! Het is ondertussen ook alweer flink gaan kriebelen bij ons en zijn we dus bezig voor een 2e wonder, waarvan ik zó hoop dat die ons gegeven is! Helaas heb ik afgelopen juli weer een mk gehad:(.....

15. he bah meid wat een nare ervaring!
    Was het toen wel spontaan?

Ik ben inmiddels gestopt met de pil, maar wil nog niet aantellen hoor. Vanaf kerst mag het, maar of het spontaan lukt.... ik heb PCO

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Sophia, ik had ook pco, maar die was na de geboorte van Eva dus weg! Dus kijk uit hoor, voor je het weet ben je zwanger ;). Ik ben nu 2 keer in de 3e ronde zwanger geraakt, helemaal spontaan, had ik nooit durven hopen!

Astrid, wij deden ook even rustig aan na de miskraam, inderdaad eerst kijken wat mijn cyclus deed. Toen we er weer echt voor gingen was het ook meteen raak! :). Ik hoop dat jij ook snel weer zwanger bent!

17. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    Ons meisje was net 1 jaar geworden toen wij besloten om voor een 2de wondertje te beginnen oefenen. Direct zwanger, maar helaas geeindigd in een mk. Nu gaan we er weer met volle moed voor :p

18. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    aaahhhh bij mij kriebbeld het ook..... heb ook pco en zowaar ben ik na geen cyclus te hebben gehad 8 weken na de bevalling ongesteld geworden hoera!!!!!! en ik denk dat ik nu weer netjes ongesteld ga worden.... poeh dat zou me toch wat zijn.... dat we voor een 2e de medische malle molen kunnen omzeilen.......

mijn man wil over 4 maanden alweer bewginnen... de schrik heeft er bij hem goed ingezeten dat hij nooit papa zou worden.. en ik vind het ook wel goed eigenlijk.... ik heb best veel klachten gehad tijdens mijn zwangerschap... maar die ben ik als sneeuw voor de zon vergeten...... heeeeerlijk gewoon om zwanger te zijn...

gr Jose

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

fijn om te lezen dat veel mensenzijn die er toch niet te lang tussen willen laten zitten.

mijn zoontje is nog geen 3 weken maar we weten al dat het hier ook geen jaren gaat duren :D

20. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    #80 mamma chan, 27 aug 2009
    Laatst bewerkt: 27 aug 2009
    Hallo,

ik heb afgelopen maandag mijn spiraal laten verwijderen, en we gaan er eind okt voor:)

Mijn zoon is vandaag 1 geworde[​IMG]n dus dan zit er bijna 2 jr tussen:)

Deel Deze Pagina