Hoi hoi mama's, Ik word volgende week ingeleid van mijn derde kindje met bijna 39 weken. Mijn baarmoedermond is nog niet helemaal verweekt en ik heb een krappe centimeter ontsluiting. Ze willen dan om 20.00 een ballontje inbrengen en die dan de nacht laten zitten in de hoop dat het de volgende ochtend genoeg ontsluiting op heeft geleverd om de vliezen te breken. Nu ben ik op zoek naar mama's die bij hun volgende kindje ingeleid zijn op deze manier. Bij een eerste kindje schijnt het langer te duren dan bij een volgende. Ik ben vooral benieuwd naar hoelang het duurde voor het ballonetje eruit viel en of er toen ook echt genoeg ontsluiting was om de vliezen te breken. Ik ben ook heel benieuwd naar de ervaring van hoe het inbrengen was en of de weeën er van op gang kwamen bijvoorbeeld. Zouden jullie je ervaring met mij willen delen?
Ik volg je even...ben ook nieuwschierig want ook mijn tweede kindje komt met inleiden net zoals mn eerste... Ik had bij mijn zoon meerdere malen gel... geen ballonnetje! Ben toen in de avond in een weeën storm beland... ik zou het deze keer wel grasg wat rustiger willen hebben ; )
Ik zou bij mijn 2e dmv een ballonnetje ingeleid worden. Maar toen ze controleerde had ik bijna 3cm ontsluiting en dus was het niet meer nodig. Daarna vliezen gebroken en infuus aangezet . helaas weeenstorm waardoor het te snel ging. Binnen 2 uur en 40 min is ze geboren. De snelheid waarmee de ontsluiting volgt valt niks te zeggen. De een heeft binnen een uur die 3cm de ander doet er de hele nacht over. Misschien als ze volgende week checken is de ballon niet meer nodig. Succes alvast met de bevalling.
Ik heb bij de tweede een ballonnetje gehad. Ik was toen 38 weken zwanger. Smiddags rond 2 uur ingebracht (niet heel prettig, met een eendenbek en het is allemaal net even gevoeliger maar goed te doen) en toen mocht ik weer naar huis. Verder niks van gemerkt, behalve dan het 'draadje' wat naar buiten hing. De volgende ochtend viel hij er om kwart voor 7 uit. We moesten om half 8 weer in het ziekenhuis zijn voor de inleiding. Helaas konden ze nog niet bij mijn vliezen omdat die nog te ver naar achter lagen (Maud was ook nog niet ingedaald) dus toen gel gehad. Daar kreeg ik wat harde buiken / lichte weeën van. Rond 1 uur konden ze de vliezen breken en begon het echt. 2,5 uur later was ze er!
Zondag naar ontsluiting gekeken, krappe 2 cm, ballon ingebracht, 3 uur later 4 cm en voldoende ontsluiting. S'avonds deden ze geen vliezen breken, dus volgende morgen na ctg vliezen gebroken, na een uur had ik nog geen weeën, dus aan infuus met weeenopwekkers, weinig van nodig gehad, binnen 1 uur was mijn kleine man er. Was mijn derde kindje. Prima bevalling was het, weinig pijn en was goed , bij de tweede was ik ingeleid met gel, was ook goed, alleen had ik toen heel veel last van naweeen.
Hier deed ballonnetje niets met 39 weken. Na 24 uur werd deze er weer uit gehaald en weer af moeten wachten. Twee dagen later veel voorweeen. Weer twee dagen en toen pas bevallen met 39.4.