Hallo allemaal, Een vraagje. Een vriendin van mij heeft net te horen gekregen dat ze zwanger is, helemaal super! Ze heeft endeometreose (goed gespeld?) en is al 2 x geopereerd, veel hormonen gehad en heeft net de eerste ronde IVF gehad. De artsen gaven haar weinig kans en als het niet zou lukken zou ze ICSI gaan doen. Helemaal overdonderd natuurlijk door het goede nieuws. Maar nu de vraag, hoe lang is ze zwanger. Ze denkt zelf 3 weken, het is namelijk 3 weken geleden dat de punctie gedaan is (en 3 dagen later is terug gezet), maar ik denk 5 weken. Zij krijgt toch ook 2 weken "cadeau"? Doordat ze zo blij was is ze al dat soort dingen vergeten te vragen en toch wel nieuwsgierig. En het is toch wel weer een succes verhaal, ik hoop dat ik anderen hiermee ook een hart onder de riem kan steken! En ik wil jullie allemaal heel veel succes wensen. Ik ben nu zwanger van ons eerste kindje en het is zo bijzonder. Ik hoop dat jullie het snel zelf mogen ervaren! Heel veel groetjes, Sam
Volgens mij ook rond de 5 weken hoor.. als ik zo ff snel reken.. natuurlijk krijgt zij die twee weken ook cadeau Stel; 3 weken geleden een punctie (2 maart) TP op 5 maart = vandaag 2 weken en 4 dagen zwanger + 2 weken 'cadeau' = 4 weken en 4 dagen.. Datums zijn ff reken voorbeeldje hoor, geen idee wanneer haar tp was
Dag Sam, Gefeliciteerd met vriendin! en jij uiteraard ook met je zwangerschap. Ze is 5 weken zwanger. Je telt 2 weken vanaf de punctie terug, dat is namelijk wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden. Groetjes, Ciara
Hoi, Bedankt voor jullie reacties en het bevestigen van mijn gevoel. Voor haar ook erg prettig om te weten! Tx