Wanneer vrijen jullie in de vruchtbare week?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Yasmijn78, 6 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yasmijn78

Yasmijn78 Niet meer actief

Hey Ladies,

Misschien een heel raar vraagje, maar wanneer vrijen jullie in de vruchtbare week?:)

Ik vroeg mij dit af omdat ik namelijk ergens heb gehoord of gelezen dat een eisprong in het voorjaar meestal in de ochtend plaatsvindt en in het najaar meestal 's avonds of 's nachts. Waarheid of fabeltje? Ik heb geen idee....

In de vruchtbare week kunnen mijn man en ik niet anders vrijen dan 's avonds omdat wij beide werken. Hoe zit dat bij jullie? Weten jullie of het beter is om op verschillende tijdstippen te vrijen.

Liefs,
    S.

2. Emjee

Emjee Actief lid

23 jul 2009
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooh, zo ver heb ik er nog nooit over nagedacht...
    's ochtends is hier ook eigenlijk nooit een optie. Maar de zaadjes blijven toch nog wel effe zwemmen tot de volgende ochtend? :D

3. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Anders moet je je wekker zetten........;)

Maar geen idee of dat fabeltje waar is!

4. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Zaad blijft toch op ze minst 24 uur leven en op ze langst 5 dagen?? Dus dat haalt ie wel lijkt me ;)

5. Yasmijn78

@ Emjee en Tamar: ik vond het ook een raar bericht, hoor. De wekker zetten is zeker een optie ik vrees alleen dat ik manlief daar niet zo blij mee maak, want hij is niet zo'n ochtend mens, haha ;).
    Volgens mij blijven de zwemmers wel een tijdje in leven idd. Uit mijn samenlevingstest bleek dat gelukkig ook. We houden het gewoon maar lekker op 's avonds na het werk! :D

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.256
    6.154
    113
    #6 Eppo82, 7 aug 2009
    Laatst bewerkt: 7 aug 2009
    Ik zou vrijen wanneer je zin hebt ;)

Edit: Even mijn reactie nuanceren: Ik lees toevallig in een ander topic dat je al anderhalf jaar bezig bent. Dan kan ik me voorstellen dat je je hier wel druk om maakt. Maar de zaadjes hebben genoeg overlevingskans als je s avonds vrijt en s ochtends je eisprong hebt. Succes en ik hoop dat deze ronde jouw ronde is!

7. Yasmijn78

Dat klopt idd. Het duurt allemaal behoorlijk lang en ik zit inmiddels in de mmm. Vrijen wanneer je zit hebt is er inmiddels al lang niet meer bij. Het is een project wat heel zenuwslopend kan zijn. In de vruchtbare week ga je - soms met veel tegenzin - te keer en als die periode voorbij is dan is het weer van: "zo, dat hebben we weer gehad." ;) Erg moeilijk om daar een natuurlijke balans in te vinden. Als het langer duurt dan ga je op een gegeven moment van alles lezen en google-len, tot je er gek van wordt! Dus kom je dit soort dingen tegen...

8. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.630
    900
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Wij doen het smorgens rond een uur of 6 want dan is het nog koel(savonds is het hier rond de 27 gr)en dan slaapt onze dochter.En idd,wekker zetten!; )

9. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Wij doen het eigenlijk altijd 's avonds, ik moet 's ochtends zo vroeg op dat er dan niet echt geklust wordt;). Maar ik vind het zelf ook wel een prettiger idee dat de zaadjes een hele nacht daarbinnen kunnen rondzwemmen dan dat ik na 20 minuten liggen opsta en de helft er alweer uitkomt:D.

Wij zijn ook alweer 1.5 jaar bezig, sinds mei 2009 in de mmm en hebben echt al vanalles geprobeerd. Van allerlei soorten standjes, andere taktieken qua hoe vaak klussen en ga zo maar door. En wat kost het een energie om er zo mee bezig te zijn:(, ik vind er geen lol meer aan. Afgelopen maand heb ik geen ovutesten gebruikt en niet getemperatuurd, het gaf me een bepaald soort rust, zo'n gevoel van 'we zien het wel'. Aankomende maandag heb ik een HSG-onderzoek, ben erg benieuwd naar de uitslag. Ik merk dat ik op een punt ben gekomen dat ik het allemaal los wil laten, gewoon niet meer zoveel er mee bezig zijn in de vorm van ovutesten, tempen en gepland klussen...ik wil rust in mijn hoofd. Want ook nu dat we er zo gefocust mee bezig zijn wil het niet lukken dus wat heeft het dan nog voor zin? Ik ben benieuwd of het me gaat lukken om te blijven denken 'we zien wel'.

10. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Shareeza, zo herkenbaar dat je tijdens je vruchtbare periode heel veel klust, tot vervelends aan toe. Ik heb vaak voor en na de vruchtbare periode helemaal geen zin meer in seks, tot frustratie van mijn vriend die nu het gevoel heeft dat ik alleen maar seks wil voor een kindje8). Dat is het dus helemaal niet, ik heb er na die week gewoon weer even genoeg van;). Daarom wil het allemaal ook een beetje los laten, nog wel voldoende seks in de vruchtbare week maar het moet wel te doen blijven, het moet je niet tegen gaan staan.

11. jelisa

jelisa Actief lid

28 apr 2009
    274
    1
    0
    verzorgende
    deventer
    Wij willen proberen om om de dag te klussen maar weet niet of ik dat volhoud.
    Manlief heeft er geen problemen mee :D die wil wel!
    Ik denk dat het wel met geluk te maken heeft of het zaadje het eitje vind en zich dan samensmelten en dan de hele reis maken. Dat is nogal wat!
    Maar in mijn vorige zwangerschap was ik na de ronde dat we ongeveer om de dag klusden zwanger vandaar dat ik dat wel weer wil proberen!

12. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    eerst om de 2 dagen op de dag van de eiersprong en daarna maar dat bleek verkeerd te zijn volgens de fertiliteit hahaah we hebben al die tijd verkeer geklust.....

Je moet altijd de 13 de dag vrijen een ei blijft maar 12 uur leven en zaad 72 dus altijd 13de klussen als je de 14de eiersprong hebt.....

13. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Hier klussen we om de 2 a 3 dagen, tenminste dat hebben we de afgelopen ronde gedaan. Ben het deze ronde weer van plan!
    Omdat ik niet precies weet wanneer me eisprong is omdat ik onregelmatige cyclussen heb doen wij het op deze manier. Kan je je ei bijna niet missen zeggen ze.
    Het gaat niet altijd vanzelf, soms doen we het (met tegenzin) omdat we zo graag zwanger willen zijn hahah. Moet er wel bij zeggen dat als we dan eenmaal bezig zijn het toch wel erg fijn is!

14. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    Mijn man is vaak helaas s avonds weg voor zijn werk. Deze aankomende vruchtbare dagen ook...als we dan willen vrijen wordt het nachtwerk...
    Het is de bedoeling dat we om de dag vrijen anderhalve week, als ik mijn ei vind wil ik deze maand elke dag drie dagen achtereen proberen.
    Dit is pas vorige maand gelukt voor het eerst. Eerst wilde hij vaak niet meewerken. HEt welbekende 'zetmijalsmannietonderdruk'probleem.

Voel mijn ei soms, sdan is het meestal 3 dg na pos ovu test. Als je man alleen dag van positieve test en daarna niet meer wil..weer een maand verder. Heel frustrerend.

Misschien brebngt het staartje van de zomer ons geluk!

15. jose13

jose13 Actief lid

21 dec 2008
    146
    0
    0
    Hoi hoi

Ik weet niet of het een fabeltje is of niet. Maar mijn man en ik vreeen eerst altijd 's avonds.
    Nu gingen we heerlijk op vakantie dus hadden we meer tijd... we vreeen nu 's ochtends of 's middags en je ziet het, het was raak.

dus ja of het een fabeltje is??? Een paar dagen voordat we op vakantie gingen heb ik voordat ik moest werken mijn wekker eerder gezet. Dus ja misschien een tip. Niet altijd even leuk. Maar toch..

groetjes Jose

16. Emjee

Emjee Actief lid

23 jul 2009
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd jose!

Maar de wekker zetten....wij hebben beide een giga ochtendhumeur, denk dat dat bij ons niet goed komt, hihihi.

17. inge75

inge75 Actief lid

12 jun 2006
    331
    0
    0
    Gelderland
    geen fabel....gevonden op internet......

bron: De menstruele cyclus [www.gezondheid.be]

De eisprong of ovulatie
    De eisprong of ovulatie is het moment waarop de rijpe Graafse follikel barst en de eicel vrijkomt. Dat gebeurt ongeveer 14 dagen voor het einde van de menstruele cyclus. Kort voor de eisprong plooien de eileider en de franjes aan het uiteinde ervan zich rond de eierstok waar de rijpe eicel klaarzit voor de eisprong.
    Het moment van ovulatie is seizoen gebonden: in de lente treedt de ovulatie 's nachts of 's morgens op, in de herfst en de winter laat in de middag of 's avonds.
    Wanneer de eicel loskomt, wordt ze gewoonlijk binnen enkele minuten opgevangen door de franjes van de eileider. Ritmische samentrekkingen van de baarmoeder en de eileiders zorgen voor een golfbeweging van vocht waarop de eicel de eileider verder binnendrijft. Het transport van de eicel vanuit de eierstok naar het middelste bredere deel van de eileider (ampulla) gebeurt in minder dan zeven uur. Nadien blijft de eicel ongeveer 72 uur in de ampulla. Maar ze is slechts gedurende 24 uur na de eisprong bevruchtbaar. De bevruchting moet zich bijgevolg ten laatste op die plaats voltrekken.
    Na 72 uur begint het transport van de eicel, bevrucht of niet, naar de baarmoeder.

Deel Deze Pagina