wanneer vrijen na positieve ovulatietest?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jikke27, 24 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jikke27

Jikke27 Niet meer actief

Hallo,
    Vraagje, wanneer kun je nu het beste vrijen als je een positieve ovulatietest hebt? Heb natuurlijk al op internet etc gezocht en vind steeds binnen 24 tot 48 uur na de positieve test. Maar bedoelen ze dan tussen 24 en 48 uur? Als het van 0 tot 48 is zouden ze dat er op zetten lijkt mij... Ik heb vandaag om 11.00 uur een positieve test gehad, wanneer is de kans dan het grootst om zwanger te raken? Komt misschien een beetje wanhopig over, maar ja dat krijg je als je zoooo graag zwanger wil raken. Wil gewoon even bevestiging van andere meiden!
    Oh ja is het waar dat de kwaliteit van zaad slechter wordt als je bijv. twee dagen achter elkaar vrijt?
    Alvast bedankt voor evt antwoorden en voor iedereen die ook graag zwanger willen worden: heel veel succes!

2. Niet meer actief

ik zou dan vanavond en misschien morgen nog een keer voor de zekerheid

veel "klus" plezier
    en hopelijk is het raak ;)

3. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Er zijn veel vrouwen die bij de drogist testjes kopen waarmee je je meest vruchtbare moment kunt meten. Te Velde twijfelt aan de betrouwbaarheid van deze testen. "Het gaat meestal om urinetesten die de zogenaamde LH-piek meten. LH is een hormoon dat aangeeft of er een eisprong zit aan te komen. Het probleem met die tests is echter dat ze niet aangeven wanneer. Een LH-piek duurt namelijk wel 24 tot 36 uur, maar de eisprong komt al zo'n 24 tot 28 uur na het begin van de LH-piek. Vrij snel dus. Als je het begin van de piek te pakken hebt, zit je goed Dan kun je het beste diezelfde dag nog gemeenschap hebben. Maar als je net op het einde van de piek zit, is de eisprong al geweest en ben je dus te laat. En dat geeft die test niet aan! Om dit probleem te ondervangen, zou je je eigenlijk 's-ochtends en 's-avonds moeten testen

Zie hierboven de tekst die ik van dit forum heb gehaald bij "zwanger worden", 'we vrijen al jaren verkeerd" (bovenaan, bij info).

Als je vandaag een posi test hebt zou ik dus zeker vanavond (evt morgenochtend) aan de slag gaan: morgenavond kan evt al te laat zijn als je ervan uitgaat dat een eicel maximaal 12 uur te bevruchten is.

Succes!

Succes!

4. barbeestenboel

barbeestenboel Actief lid

20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Ik vroeg het me ook al een poosje af.Deze ronde (o de vorige ook trouwens) had ik op dag 15 een bijna positieve test en op dag 16 een positieve test. Ik heb het allebei de dagen gedaan (gister en eergister) en doe het vanavond nog maar een keer voor de zekerheid. Zat zelfs nog te twijfelen of het morgen ook nog moest. Maar dat denk ik niet. We zien wel!
    bar

5. barbeestenboel

barbeestenboel Actief lid

20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Eigenlijk moet je dus al beginnen met elke dag te klussen als je streepje al donkerder wordt, zodat wanneer die positief test je het dus de dag ervoor ook al gedaan hebt. Voor het geval je piek al uren voor je ovulatie test was...als ik het goed begrijp..
    bar

6. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    dat lijkt me niet nodig. Je LH-piek begint pas bij een positieve test. Dus als je door te testen het begin van je piek te pakken hebt, ben je die avond perfect op tijd. Bovendien is om de dag ook goed!

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    maar er zitten er dan wel al een paar "te wachten" ;)

beter 1x te veel geklust, dan 1x te weinig :)

8. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Da's helemaal waar Smoekie!

9. Iwish

Iwish Niet meer actief

Ik gebruik ook ovutests en ik heb van mijn gyn te horen gekregen dat ik inderdaad 's morgens en 's avonds moet testen. Dan kun je het meest nauwkeurig je eisprong meten. We klussen altijd meteen als ik positief testen. Is soms wel ff lastig als je naar je werk moet. :)

Veel succes meiden! Ik zit inmiddels weer op het wachtbankje. Vandaag dag 30...*zucht*

10. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Ik zou direct na je pos ovu aan de klus gaan!
    Zoals Smoekie zegt: dan zitten er wat te wachten en bovendien mis je 'm niet.

Mijn ei kwam zelfde dag als mn vette positieve test!

* woensdagavond een bijna posi
    * donderdagochtend een veel vagere (maar 7 uur 's ochtends is ook te vroeg om LH te meten (aangeraden wordt tussen 10 en 22 uur) maar kon niet anders. Moest hele dag op pad)
    * donderdagavond een hele posi
    * vrijdagochtend een vage
    En mn temp was vrijdagochtend omhoog!

Ik zat waarschijnlijk aan het eind van mn piek en was dus te laat!
    Conclusie; direct toeslaan!

Succes!

11. Jikke27

Jikke27 Niet meer actief

Dank je wel voor de reacties! Heb er zeker wat aan!

Deel Deze Pagina