Hoi iedereen, ik voel me zo klote! Ik ben al 5 maanden gestopt met de pil en drie ervan echt bezig zwanger te worden...nog niet raak. Nu belde mijn vriendin 3/4 weken geleden dat ze ook zou stoppen die dag, en jawel, ze belde mij gisteren op dat ze zwanger is..leuk voor haar hoor maar ik wil ook! En lukt me maar niet, heb me nog niet echt gestressed erom bewust maar nu wordt ik helemaal gek. Mijn andere vriendin gaat over paar weekjes bevallen en nog één zwanger en zit je dan.... Wie kent dit gevoel? Vindt het verschrikkelijk.... Ben nu bang echt bang dat er iets mis is met mij oid en wil zsm naar de dokter gaan, maar denk dat hij me toch wegstuurt en zegt gewoon af te wachten... Zou maandag mn eisprong hebben en heb al sinds toen pijn op die plek....spannend...
Ik weet echt hoe je je voelt. Wij zijn nu half jaar bezig en mijn zus vertelde 2 maanden terug dat ze oko zwanger was. Tuurlijk gun ik het haar maar had op dat moment ook wel een beetje een dubbel gevoel hoor (waarom zij wel en ik niet.....) Laten we maar hopen dat iedereen snel zwanger raakt. Als je de keuze hebt gemaakt om er voor te gaan dan hoop je natuurlijk ook dat het snel raak is. Succes en je bent zeker niet de enige die zich zo voelt!
ik denk idd dat de dokter hier niet veel mee zal doen...3 maanden proberen is nog maar heel kort. sommige meiden hebben gewoon al het geluk, maar het is normaal om tussen de 6 maand en 1 jaar proberen zwanger te raken. en het is helemaal niet erg dat je jaloers bent op meiden bij wie het in 1x raak is, ik vind het vrij normaal. nou kun je denken van zij heeft makkelijk praten, zo snel al raak, maar ik was ook heel bang dat het niet zou lukken aangezien mijn vriend en ik allebei chlamydia hebben gehad en mijn eierstokken verminderd werken, en ben dolblij dat het wel is gelukt. ik gun het iedereen die het graag wil...maar meid als je je te druk gaat maken en rotgevoelens hebt tegenover je eigen vriendinnen dan zou je er misschien eens met hun gewoon over moeten praten! dat is niet goed voor de vriendschap en ook niet voor jou persoonlijk! heel veel succes meid!
He Hope, Het is idd niet leuk om vrouwen om je heen te zien die zwanger zijn en jij nog niet. Probeer geduld te hebben en zeg tegen jezelf dat jouw tijd ook zal komen. Het is eenmaal een feit dat het bij de ene korter en de ander langer duurt om zwanger te raken. Ik ben al bijna 9 maanden gestopt met de pil en heb al 10 rondes achter de rug, maar helaas nog steeds niet zwanger. Gisteren zei ik nog tegen mijn man, ook al duurt het lang om zwanger te worden, maar ik krijg wel elke maand nog steeds de kriebels om het idee dat het dit keer wel raak kan zijn.. Het is echt belangrijk dat je je hoofd koel houdt. En je niet zo veel bezig houden met andere zwangerschappen..
Het is inderdaad niet leuk als iedereen om je heen zwanger is , maar zij kunnen er natuurlijk weinig aan doen. Ik zou proberen toch blij voor ze te zijn. Jouw tijd komt ook wel hoor.. Ik ken het gevoel, het is niet leuk, maar 3 maandjes is nog best kort.. Ik hoop voor je dat je gauw zwanger bent ! Succes .. -X- rissie
Hoi! Ik heb precies het zelfde. Om mij heen lijkt iedereen ineens een kindje te hebben of zwanger te zijn. maar ik probeer me altijd op te trekken aan mensen die veel langer bezig zijn dan wij. Iedere maand vind ik het wel erg spannend en moet ik wel fifies huilen hoor als het niet zo is..Maarja hoort er bij dnek ik!
@hope: probeer het niet zo zwaar in te zien want hoe erger je het vind dat je nog niet zwanger bent hoe langer het gaat duren. Probeer blij te zijn voor je vriendin en ga je instelling veranderen. Je moet denken: mijn tijd komt nog wel, alles op zn tijd. Niet negatief gaan denken meid is niet goed en niet leuk! Succes en voordat je het weet ben je zwanger!
Laat het je alsjeblieft nu nog niet te veel worden. pas op jezelf. Zet voor jezelf gewoon een jaar als doel, dit is de gemiddelde tijd die mensen nodig hebben om zwanger te worden. Per maand is de kans klein hoor, een % of 15/20 dus als het raak is, is dat gewoon echt een wondertje! zie mijn banner, na 2 jaar wachten! Het zal zeker goed komen!
Ik zie ook zo veel dames om me heen die zwanger zijn...ik vraag me dan tegenwoordig af hoe lang zij het hebben geprobeerd..Want je ziet ze zwanger zijn, maar misschien heeft het bij hun ook wel superlang geduurd! Gaat natuurlijk niet op voor de mensen van wie je het verhaal kent, maar geeft wel een soort van 'troost' dat zij misschien wel in het zelfde schuitje hebben gezeten als jij!
Hoi ik begrijp wel hoe je je voelt, wij zijn nu 18 maanden bezig, en heb het er soms ook moeilijk mee. Maar wij blijven positief! het is het enige wat je kunt doen. jennie
Ik herken het 'jaloerse' gevoel ook heel erg! Maar: mijn zus kan niet op de natuurlijke manier kinderen krijgen en als ik aan haar denk, dan denk ik: wat zeur ik nou?!? Ik heb al een kind.... Maar toch, de wens is zo groot dat het toch pijn doet als ik weer iemand zwanger zie. Bah. En bij de 1e dacht ik ook dat het nooit zou lukken en ik ontvruchtbaar zou zijn maar na een half jaar en een erg aangeschoten avondje was ik toch 'per ongeluk' zwanger! Dus heb geduld.....al is het moeilijk
Ik herken je gevoel ook heel goed. En het is niet zo zeer een jaloers gevoel van mijn kant. Maar meer van wanneer mag ik. Ik ben ook de enige van mijn vrienden die nog geen kind heeft.
Oh oh oh, ik wist ook niet van mezelf dat ik zo jaloers kon zijn. Net nu ik ongesteld ben geworden hoorde ik van m'n beste vriendin dat ze zwanger is, iemand op dansles is ook na 1 maand al weer zwanger... Pffff, dan vind ik het heel erg moeilijk om oprecht blij te zijn voor ze. Helemaal omdat ik dan net weer ongesteld ben geworden. Ik heb het ook eerlijk gezegd tegen mijn vriendin en ze begreep dat echt wel. Helemaal omdat ik anders nu rond de 30 weken zou zijn geweest. Dat begrip is wel prettig. Ze vond het daarom ook wel moeilijk om te vertellen, maar ja, je kunt het moeilijk verbergen he? Het steekt, maar ik denk nog wel dat het voor ons nog wel een keertje komt. Blijf positief, ook al is dat soms zo moeilijk.....succes!
Ik leef helemaal met je mee. 1 Vriendin staat op het punt te bevallen, m`n schoonzus gaat ook snel beginnen voor een tweede ( bij de eerste keer was het meteen raak), een andere vriendin is sinds vorige week zwanger ( ook in 1 poging). Tja het is niet anders, maar soms kan de jaloezie wel een beetje boven komen. Maar zoals het met alles is......sommige mensen hebben het beter, maar er zijn ook mensen die het veel slechter hebben. Positief blijven is heel belangrijk, je hebt elke maand een eisprong en dat is al heel wat! Kop op en blijf er voor gaan.
Ik snap je jaloezie heel goed. Een heleboel van mijn vriendinnen zijn ervoor gaan nadat wij al een tijdje bezig waren. Inmiddels zijn zij al bevallen en wij? Wij zijn begonnen met ivf.... Tuurlijk mag je jaloers zijn (dat ben ik ook) Maar ik ben ervan overtuigd dat onze tijd ook nog wel komt!
Hoi allemaal, bedankt voor jullie medeleven en steun! Ik hoop ook voor ons dat iedereen snel zwanger is. Ik gun het iedereen wel, ook mijn vriendin, maar het doetgewoon zeer. Vooral omdat zij er nog helemaal niet mee bezig waren maar omdat wij vertelden er voor bezig te zijn gingen zij opeens ook...doen er niets aan (folium, stppen met roken en drinken e.d.) en lukt het in éénkeer sna je en bij mij niet. Ben ook erg bang dat er iets niet goed met me is oid dathet niet gelijk lukt...probeer me ook rustig te houden en aan leuke dingen te denkenenzo maar het spookt toch door me heen en kan wel jankeniedere keer...wil het zo enorm graag! Ga morgen toch maar ff naar de dokter, wat vragen stellen enzo weet niet voel me daar gewoon goed bij...vragen wat die steken kunnen zijn. @ Funny Me: wat is de reden bij jou dat het niet op natuurlijke wijze lukt? Veel succes!
Eerst was er geen duidelijke oorzaak. Alles was goed. Onverklaarbare onvruchtbaarheid. We zijn begonnen met iui en toen bleek dat het zaad van mn mannetje steeds slechter werd. Tenminste na de bewerking van het zaad werden het er steeds minder. Dus ik denk dat dat de oorzaak is. Ik weet t niet...
He das vervelend! Maar hopen dat het nu dan wel gaat komen voor jullie! Wanneer heb je weer een NOD dag? Zal duimen! Heb net de huisarts gebeld maar ze zijn tot maandag dicht heb ik weer... Heb wel zo een vreemd gevoel daar beneden en was erg misselijk vanmorgen, maar zou wel vroeg zijn en wil me geen illusies maken...het blijft toch knagen
Jaloezie is idd rot, maar goed dat je probeert blij te zijn voor anderen en dat is ook heel belangrijk. En wat zijn nou drie rondes? Trek er maar gerust een jaar voor uit. Voor die tijd zou ik me geen zorgen gaan maken, hoor, daar maak je jezelf alleen maar gek mee. En hoop en illusies hebben we allemaal. Ik denk dat er weinig anders opzit dan afwachten tot je NOD. Ik begrijp je gevoel wel een beetje, maar heb het zelf niet echt. Ik bedoel, ik vind het soms wel even moeilijk als anderen wel zwanger zijn. Hoewel in mijn omgeving nu vooral baby's net geboren zijn of bijna worden geboren. Dan denk ik wel: ik wil ook! Maar echt jaloers ben ik niet, mijn tijd komt nog wel. En jouw tijd ook. Geduld hebben! Succes!
Tja ik probeer ook blij te zijn en ze maild me vandaag met excuses en snapte dat ik een dubbel gevoel heb. Maar heb ook gezegd excuses hoeven niet uiteraard en ben ook blij maar voor mezelf teleurgesteld. Daarna kreeg ik weer veel mails over dat ze al kleertjes en spullen heeft gekocht en het al vetreld heeft aan die en die en dan bekruipt me dat rotgevoel weer, wil er even niets van weten want ik wil dat ook! Kan er niets aan doen gewoon....