EMC wil geen Utro voorschrijven.. Waar wel?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by maybe3, Sep 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maybe3

maybe3 Niet meer actief

Hallo meiden,

Mijn man en ik zijn nu 2 jaar bezig voor een wondertje. In middels hebben wij helaas 2x een MA gehad en 4x een VMK. Er is een COLA-Screening gedaan en een echo gemaakt. Nu blijk ik PCOS te hebben. Ook is mijn AMH te laag, maar volgens de FA hoeft daar niet verder naar gekeken te worden. Nu heb ik wel clomid gekregen. Ik vroeg haar of ik ook utrogestan kon krijgen ivm de meerdere miskramen. Nu blijkt dat omdat het niet bewezen is dat het werkt hun het dus ook niet voorschrijven.:(

Nu is mijn vraag of iemand van jullie een arts in NL weet die dat wel voorschrijft. Zodat ik daar heen kan voor een second opinion..

heel veel liefs Maybe

2. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    St Geertgen in Elsendorp, heb ik het zonder al te veel problemen gekregen.
    Succes. Hier hielp het wel degelijk na 2 miskramen en vandaag begin ik ook weer met opsteken voor mijn nieuwe zwangerschap!

3. yj81

yj81 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,183
    8
    38
    Friesland
    anders naar de huisarts gaan misschien?Je schijnt het ook op internet te kunnen bestellen(zonder recept),maar dat is wel erg duur!

4. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Werking ervan is idd niet bewezen, maar als je wilt kun je het zonder recept via internet krijgen...

5. maybe3

maybe3 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties... Ga idd de huisarts proberen. Via internet heb ik inderdaad ook gevonden. Maar dat is inderdaad erg prijzig

6. icsisev

icsisev Lid

Jun 25, 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    War vreemd dat je het niet krijgt? Wij hebben via het emc een Icsi-behandeling ondergaan en ik kreeg wel utrogestan mee...

7. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Ik ben ook onder behandeling in het EMC en krijg wel iedere keer Utro. Ik denk dat het bepalend is bij welke prognose iemand heeft. Gewoon nog een keer vragen waarom de ene het wel krijgt en de ander niet.

8. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bij ICSI is het heel normaal dat je utro krijgt. Ik zou me zelfs zorgen maken als er ziekenhuizen zijn waarbij je dat niet krijgt bij deze behandeling.
    De reden om utro voor te schijven is bij IVF/ICSI echter heel anders. Er is dan namelijk kans dat door de punctie je follikels zo beschadigd raken dat je zelf geen of heel weinig progesterom meer produceren. Dit wordt dan aangevuld door de utro.
    Is dus niet te vergelijken meet pogingen in de eigen cyclus...

9. maybe3

maybe3 Niet meer actief

@merah: inderdaad denk ook dat het aan de behandeling ligt.. ze zijn daar nu wel met een onderzoek bezig om te kijken of het werkt. Maar dat is alleen bij mensen die het spontaan proberen. En dus niet via clomid of andere medicatie. Dus helaas kwam ik daar ook biet voor in aanmerking

10. Hoeveel heb je nodig meis?

11. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Hoi meis,

Wat naar voor je zeg!! Mijn zwangerschap is nu mede mogelijk gemaakt door de Utro.
    Gelukkig was mijn arts (Tiel) wel zo lief om het meteen voor te schrijven. Ook zij zei dat het nooit bewezen is, maar ik heb haar het PROMISE onderzoek (zoek maar eens op google) onder haar neus geduwd en toen kreeg ik het toch. De eerste keer in een te lage dosering, dus weer MK. Nu 600mg per dag.

In het miskramen topic kun je veel tips terug vinden over Utro en hoe/ waar je er aan komt. Welke artsen het wel voorschrijven enz.
    't Geertgen doet het inderdaad ook, zoals eerder vermeld.

Ik wens je heel veel succes en ik hoop heel snel voor jullie een mooi wondertje!

12. maybe3

maybe3 Niet meer actief

@FBdB: Ja ze wilde mij mee laten doen aan dat onderzoek. Zodat ik dan 50% kans had dat ik toch utro kreeg. Maar daar mag je alleen aan mee doen als je zonder medicatie of behandeling probeerd zwanger te raken.

Share This Page