Hallo dames. Ik weet niet of ik dit op de goede plek plaats, maar ik heb nu twee dagen veel bloedverlies en ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft. Ik slik namelijk de minipil en dan hoor ik niet te menstrueren (heb ik gelezen). Mijn zoontje is nu 6,5 maand. Ik geef tot nu toe borstvoeding, maar vanaf 4 maanden zijn we ook begonnen met groente en fruit en dat hebben we vanaf 6 maanden verder uitgebreid. Ik voed hem nu aan de borst nog 3-4 keer per dan en dan krijgt ie ook nog een papfles. Ik kolf dan nog zo'n keer per dag als hij dus niet aan de borst gaat, omdat ik weet dat mijn voeding snel terugloopt. Sinds ik begonnen ben met de minipil heb ik eigenlijk de eerste 4 maanden constant een beetje bloed gehad, bijna elke dag, af en toe 1-2 dagen niet, maar van 4 maanden tot 2 dagen geleden heb ik helemaal niet gebloed. En nu is het dus vrij heftig. Kan het zijn dat ik gewoon aan het menstrueren ben en dus misschien niet beschermd ben tegen een zwangerschap? Ik neem hem trouwens elke ochtend braaf rond dezelfde tijd in, nooit meer dan een uur verschil. Ik hoop dat iemand een idee heeft wat het zou kunnen zijn!
Ik slik ook de minipil maar word gewoon ongesteld. Eerste keer duurde het ruim 2 weken. Mijn huisarts heeft niet tegen mij gezegd dat ik niet ongesteld zal worden. Wel dat ik beschermd ben tegen een zwangerschap. Althans zo goed als he.. zoals hij zei; als je 100% zekerheid wilt wat betreft niet zwanger worden moet je het spelletje niet spelen
Haha, ja dat is waar. Maar je bedoelt gewoon een klein beetje bloed toch? Dat had ik de eerste maanden, spotting. Maar het is nu wel echt heftig. Maar hier heb je niet echt ervaring mee? En je denkt dat je dan wel gewoon beschermd bent, als je ongesteld wordt?
Nee ik heb eerst 6 weken gevloeid en werd 3 weken terug voor het eerst ongesteld. Eerste dagen was het ook best heftig. Met de gewone pil ben je toch ook beschermd ondanks dat je ongesteld word Als je het niet vertrouwd kan je morgen altijd even de ha bellen.