Bloedtest te vroeg gedaan? Graag meningen...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Zograagnog1, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zograagnog1

Zograagnog1 Niet meer actief

#1 Zograagnog1, 6 jul 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jul 2014
    Als ik dit lees hieronder lijkt het alsof ik een week te vroeg de bloedtest heb gedaan.
    Na 9 dagen kreeg ik op 27 juni lichte veeg roze. Voor die 9 dagen op een veegje helder bloed.
    En op 14 juni kreeg ik vruchtbaar slijm.

Ik heb op 4 juli een hcg bloed test gedaan die negatief was.
    Maar dan had ik die moeten doen op vrijdag 11 juli volgens onderstaande bron...
    Graag hoor ik jullie mening.

P.s. die zwangerschapsstreep van d.d. 23 juni staat er nog steeds en is donkerder en breder geworden dan voorheen.

------------------------------------------
    De bloedtest is betrouwbaar ongeveer twee weken na de verwachte bevruchting, dus rond de tijd wanneer je ongesteld had moeten worden. (Net als de gewone urinetesten trouwens, maar de bloedtest is wat nauwkeuriger, ook wanneer te is dat om uiteenlopende redenen het hormoongehalte wat aan de lage kant kan zijn). Dat hoeft geen probleem te zijn voor de zwangerschap, maar als er te weinig wordt aangemaakt om het teveel via de urine uit te scheiden, kan een ’ normale’ zwangerschapstest negatief uitvallen, terwijl je toch zwanger bent. Door het HCG-gehalte in het bloed te meten, meet je rechtstreeks wat de eicel/vrucht aanmaakt, en heb je zekerheid.
    Na de eerste drie maanden gebruikt je zwangere lichaam zo ongeveer alle HCG die voor handen is en wordt die niet meer via de urine uitgescheiden. (Dan is de ‘moeders voor Moeders-periode ook voorbij). Een zwangerschapstest doen als je van buiten al kunt zien of je zwanger bent zou dus een verrassend negatieve uitslag geven. Maar wederom is het dan in het bloed nog uitstekend aan te tonen.

Bron:
    HCG tijdens een zwangerschap | Mens en Gezondheid: Zwangerschap

2. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    #2 IJsthee, 6 jul 2014
    Laatst bewerkt: 6 jul 2014
    Lastig te zeggen... Het zou natuurlijk te vroeg kunnen zijn als alles (eisprong, bevruchting, innesteling) heel laat in de cyclus heeft plaatsgevonden. Volgens mijn verloskundige kan die periode enorm verschillen.
    Maar als je ovulatie rond de 14e is geweest, zou je rond 4 juli toch al wel wat kunnen verwachten qua hcg.
    Heb je misschien nog 'gewone' testen liggen voor thuis? Als die wel weer wat laten zien misschien een nieuwe test aanvragen?
    Heb geen andere topics van je gelezen over een positieve test. Maar als die van de 23e is geweest, je enkele dagen erna bloedverlies hebt gehad, en een hcg test erna negatief is, is het dan een mogelijkheid dat het al heel vroeg is misgegaan?
    Als je echt twijfelt zou ik een nieuwe bloedtest aanvragen voor komende week, zodat je meer zekerheid hebt. Sterkte!

3. Zograagnog1

Vrijdag 4 juli IJsthee.

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Huh? :(

Op 14 juni vruchtbaar slijm? En pas 11 juli NOD? Dus een LF van bijna 4 weken?

Dat klopt niet. Sorry.

Op 14 juni vruchtbaar slijm, dan vermoedelijk 4 dagen later je eisprong, dan is je NOD 2 juli.

En dan was die bloedtest dus totaal niet te vroeg.

Overigens was je toch aan de prikpil? Dan kan het helaas heel lang duren voordat je cyclus weer op gang komt.

Je HCG was minder dan 0,1 op 4 juli. Dus totaal niet zwanger.

Ik zou ovulatietesten gaan gebruiken om je eisprong op te sporen en dan flink aan de slag gaan. En me daar op gaan richten.

Voor nu ben je helaas nog niet zwanger.

Wil je dat nog steeds niet grloven, laat dan ook nog een echo maken. Kun je meteen zien of er al eitjes groeien!

5. Zograagnog1

Dan moet het w.s. nog loskomen. Ik wacht af. Bedankt voor de opheldering dames.

6. Zograagnog1

Vraag me nog wel dingen af eigenlijk...
    Als mijn NOD 2 juli zou zijn waar blijft mijn OD dan?

En anders zou die veeg bloed onttrekkingbloeding geweest kunnen zijn?

7. Jolina

Jolina Niet meer actief

Misschien was het gewoon een bloedlinkje en vergeet niet dat je lichaam flink moet wennen aan alles zelf doen.

Daarbij kun je na een prikpil best last hebben dat het even duurt voordat je cyclus goed op gang komt.

Ik zou toch proberen het wat los te laten want je bent er wel erg veel mee bezig dat je zwanger denkt te zijn ;) goed bedoeld he.... Maar als het allemaal nog wel even gaat duren, wat normaal wel zo is. Trek er 1 jaar voor uit dat is toch wel de normale periode ;) dan ga je het nog zwaar krijgen als je er elke ronde zo mee om gaat.

Zwanger ben je niet dat zeggen je testen je en nu ook een bloedtest....laat het gaan meid ;) en heb plezier met zwanger raken!

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De prikpil staat er helaas om bekend dat het maanden kan duren voordat je cyclus weer op regel is. Als ik je verhaal zo lees, denk ik niet dat je een eisprong hebt gehad. Slijm kun je gedurende je hele cyclus hebben, zeker wanneer je hormonen overhoop liggen. En dat wordt nogal eens aangezien voor vruchtbaar slijm, terwijl er dan (nog) geen eisprong is. Een streep bloed kan helaas ook door verstoorde hormoonwaardes komen, het hoeft niks te maken te hebben met een eisprong of innesteling.

Een bloedtest kan een week na je eisprong al zien of er iets gaande is in je lichaam qua zwangerschap. Een waarde van 0,1 betekent dat je helaas echt niet zwanger bent. Dan had de waarde minimaal 5 moeten zijn, bij een waarde van 50 spreek je van een doorgaande zwangerschap.

Ik zou het dus wat proberen los te laten. Er zit niks anders op dan afwachten en hopen dat je lichaam snel weer op regel is. Succes!

9. Zograagnog1

Dank jullie wel dat is heel helder/duidelijk voor mij. Dus zwangerschapsstreep komt gewoon door de hormonen van de prikpil. Nu ben ik zeker gerust en ga ik dinsdag naar de tandarts om ook diversen röntgenfoto's te laten maken.

Bedankt!!!

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Nu begin je weer over die zogenaamde zwangerschapsstreep. Je maakt jezelf echt gek zo!

Die Zwangerschapssteep oftewel linea negra hebben sommige vrouwen standaard. Dat wijst niet automatisch op een zwangerschap. Helaas. Bovendien komt dit pas vazk in het tweede trimester tevoorschijn.

Maar waarom laatje anders geen echo maken? Krijg een beetje de indruk dat je ondanks een negatieve zwangerschapstest en een negatieve bloedtest nog steeds denkt/hoopt zwanger te zijn. Terwijl je dat dus nu nog echt niet bent.

Ik denk dat alleen een echo jou gerust zal kunnen stellen. Dan kun je het met eigen ogen zien.

Dus bel een verloskundige, je huisarts of een echocentrum en zeg dat je denkt zwanger te zijn ondanks allerlei testen die duidelijk aangeven van niet.

Ik hoop dat je cyclus snel weer op gang komt zodat je je kunt gaan richten op een eisprong en zwanger proberen te worden.

Succes!

11. Zograagnog1

Doe eens rustig aan zeg Be Happy.
    Ik heb GEEN standaard streep OKE geen dus!
    Hij is er gekomen dus ik maak erop uit dat het dan van de prikpil moet zijn gekomen. Is zo raar toch niet als je ineens een zwangerschapsstreep erbij heb gekregen vanuit het niets?

Voor de rest ga ik er niet op in.
    Het is me allemaal al duidelijk.

12. Jolina

Jolina Niet meer actief

Zouzograag ik snap behappy wel eigenlijk... Je blijft maar steeds nieuwe dingen erbij halen.... Zo kun je namelijk van alles "iets" maken.... Je komt obsessief over...

Waarom kun je je niet neerleggen bij het antwoord van de bloedtest?

13. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    @zograag

Ik snap je ergens wel hoor.
    Op het moment dat je graag een kindje wil, dan kan het je niet snel genoeg gaan. ( ik denk dat de meerderheid van de dames hier, dat allemaal wel heeft ;) )
    Hoe gaat het nu met je ??

14. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Op verzoek van TS gesloten.

Deel Deze Pagina