Wanneer vroeg naar bed?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by wuppie86, Dec 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wuppie86

wuppie86 Actief lid

Aug 29, 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Graag hoor ik jullie mening.

Ons zoontje is bijna 8 weken oud. Hij krijgt nu zo langzamerhand een nachtritme te pakken waar wij erg blij mee zijn. Hij is namelijk 1,5 week van 11 tot 01.30 wakker geweest dus wij waren er ook wel aan toe. :)

Wij houden ons ventje beneden tot de laatste voeding. (Tussen half 11 en 11) en dan brengen we hem naar boven. Inmiddels is dit een ritueeltje waar hij naar ons idee aan begint te wennen.
    Nu dacht ik, wanneer breng je je kindje na de voeding van 7 uur in zijn eigen bed? Wanneer deden jullie dat? Mijn man had bedacht om daar morgen mee te gaan beginnen. Lijkt mij ook wel een goed idee maar wij krijgen nog regelmatig kraambezoek en dan moet ik hem ineens weer beneden houden? Is dat niet erg verwarren voor zo'n kleintje?
    Hoe deden jullie dit?

Ik ben benieuwd wat jullie mening hier over is.

2. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ik deed mijn dochter eigenlijk al vanaf het begin op tijd naar bed en ze kreeg de laatste voeding boven. Is hij 's avonds bij jullie gewoon wakker?
    Ik moet wel zeggen dat wij het kraambezoek ook overdag ontvingen, dan hadden we de avond lekker voor onszelf :)

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Deden wij ook in het begin hoor. Dan was het savonds altijd huilen vanaf een uur of 1800.

Dan liepen we maar rondjes met hem om de beurt tot aan de laatste fles en daarna naar bed. Maar hij moest ook leren slapen snachts.

Wij zijn rond 10 weken begonnen met naar bed gaan na de ene laatste fles, en die is bij ons rond half 6/half 7.

Aangezien hij overdag vaak weinig slaapt of niet slaapt, gaat hij al om 1800 naar bed tegenwoordig.

Wij dus hier rond de 10 weken na die ene laatste voeding naar zijn bedje toe. En dat werkt.

Ik denk dat ik in het begin teveel met hem gesjouwd heb en de slaapsignaaltjes verwarde met honger...

4. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Kraamvisite vind ik veel minder belangrijk dan de slaap van mijn kindje. Dus dan alleen afspreken wanneer je weet wanneer je kleintje ongeveer wakker is. En ik vond het overdag altijd minder erg om wakker te maken dan wanneer hij al aan de nacht begonnen was.

Wij ontvingen dus alleen smorgens tussen 1100/1200 kraamvisite.

Maarreh..hihi nu met 8 weken nog kraamvisite, das laat ;) ik zou zeker alleen overdag afspreken.

Als ik dan visite verwachtte dan liet ik hem beneden in de kinderwagenbak een tukkie doen (slaapt altijd weinig tot niet overdag) als hij dan sliep konden ze gewoon kijken, snap nooit zo goed waarom iedereen maar een jonge baby vast moet houden of de fles geven. Ik deed dat nooit.

Maar das mijn persoonlijke gevoel, ik gaf hem zo jong alleen aan naaste familie, alleen opas/omas ooms/tantes. En flesjes....doe ik nog altijd zelf....:)wil ik doen! Ik had heel graag bv willen geven das mislukt, dan wil ik ter compensatie zelf de flessen doen! Als ik thius ben en het is flessentijd dan doe ik het of mijn man, maar nooit familie. Ze mogen met hem spelen en kroelen nu vollop, pap geven of wat fruit, maar de flessen zijn mijn eigen quality momentjes. Veel van jullie zullen dat gek vinden, maar dat is iets wat ik wil. En ook doe!

5. wuppie86

wuppie86 Actief lid

Aug 29, 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niets is gek toch? Als jij dat liever doet moet je dat ook doen: ik heb inmiddels wel gemerkt dat alle moeders weer hele andere gevoelens en ideeën hebben. Daarom is het ook fijn wat meningen van anderen te horen.
    Ik moet eerlijk zeggen dat wij inmiddels ook wel een beetje simpel worden van de kraambezoekjes hoor. En ik weet ook niet zo goed wanneer je nu gaat zeggen, kan niet meer we brengen hem nu op bed...
    Maar misschien is 10 wk idd wel een goeie richtlijn. Om hem dan lekker na de voeding van 7 uur in bedje te doen.

6. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

Jun 29, 2011
    4,089
    2,590
    113
    Limburg
    Wij hebben ons zoontje toendertijd elke avond 5 minuten eerder naar bed gebracht en dat ging goed. In een keer van zo laat naar 7 uur was hier geen succes

7. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    mijn dikkertje had al snel geen voeding van 22:00 meer ging dan ook rond 10w om 8u naar bed. kraamvisite zag der dan half uurtje anders pech

8. Allistair

Allistair Bekend lid

Jun 8, 2010
    979
    0
    0
    Mijn zoontje heeft tot 10 weken willen clusteren en viel dan om 22:00u in slaap, dus brachten we hem daarna pas naar boven. Na die 10 weken stopte het clusteren en viel hij tegen 20:00u in slaap en ging hij dus ook tegen die tijd naar bed. Een paar weken later werd dat 19:00u en dat is nu nog steeds zo (5,5maanden).

9. wuppie86

wuppie86 Actief lid

Aug 29, 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Peetje83: bouwde je dan met de voeding af ofzo? Van 23.00 uur naar 20.00 uur? En hoe oud was hij toen?

Mw21: wauw met 10wk al geen late voeding meer! Dat is echt heel vroeg! En dat was met borstvoeding? Had je dan ook een slaperige baby? Ons ventje is wel veel wakker namelijk.

10. wuppie86

wuppie86 Actief lid

Aug 29, 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus wat ik van jou begrijp ging dat vroeg in slaap vallen een beetje vanzelf? Ik heb nooit iets gemerkt van clusteren. Hoorde dat baby's dit doen maar volgens mij heeft mijn zoontje dit niet. Hij is bij de voeding van 23.00 uur meestal wel langer aan het drinken. Ongeveer 10 minuutjes langer. Dan drinkt hij zichzf een beetje in slaap zeg maar.
    En hadden jullie met 10 wk ook geen kraambezoek meer?

11. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

Jun 29, 2011
    4,089
    2,590
    113
    Limburg
    Voeding afbouwen heb ik zelf nooit bewust gedaan, dat is vanzelf gegaan.
    Toen hij om 7-8 uur naar bed gaf ik wel om 23.00 nog een flesje. Ik haalde hem dan uit bedje maar maakte hem niet wakker en hij dronk het flesje slapend op en sliep daarna ook weer gewoon verder.
    Hij dronk steeds minder waardoor ik ook minder ging aanbieden en op een gegeven moment heb ik het flesje eens achterwege gelaten en hij sliep door tot de volgende ochtend.
    Hij was toen een maand of 3

12. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen

jaaaa zit wel een 'maar' aan. Had alsnog 6 voedingen en wou dus elke 2u en had veel en voedzame bv maar toch ach ze sliep door!
    na een week of 14 werd ook dit minder hoor
    ze sliep tot ong 7 maanden nog 18u per dag

13. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

Hier krijgt ze ook haar laatste voeding rond 19 uur en slaapt dan tot een uur of 4/5 geef haar nog een fles en ze slaapt dan nog tot 7 en dan vind ze het welletjes geweest!
    Ik zou haar dus gewoon om 19 uur in bed brengen en het bezoek of overdag ontvangen als de beeb wakker is of het savonds zonder beeb.

14. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Bij beide kindjes ging het vanzelf met 4 maanden. Tot 3 maanden waren ze sowieso onrustig s avonds, de oudste clusterde ook flink.
    Op een gegeven moment wilden ze gewoon steeds vroeger naar bed.
    Toen de jongste om 8 uur naar bed wilde, ging ik daarna weer naar beneden. Zo rond 4 maanden was dat 19u, bij de oudste toen ook.
    De jongste wil nu meestal tussen 18.30 en 19.00u naar bed.

15. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Wij hebben hem van begin af aan in begin van de avond op bed gedaan. Toen kreeg hij nog bv op verzoek dus als hij kwam dan voedde ik hem boven op bed en ging hij weer terug naar bed. Soms was hij dan nog even bij ons maar heb hem vanaf begin laten wennen om in de avond op bed te liggen.

En kraamvisite heb ik bijna alles wel gehad maar er moeten nog steeds mensen komen (en als ik ze tegen kom dan zeggen ze ook dat ze nog komen) maar ik vind het dan geen kraamvisite meer dus beschuit met muisjes heb ik niet meer in huis.

16. wuppie86

wuppie86 Actief lid

Aug 29, 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties allemaal.
    Ik denk dat we gewoon gaan proberen hem na de voeding van 7 uur boven te leggen en dan de voeding van 11 uur boven blijven.
    Ben benieuwd of hij het accepteert.

17. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Toen wij dat gingen doen kwam onze kleine ineens sneller voor zn voeding in de nacht (was denk ik rond 6/7 weken) dit bleek later te komen doordat hij om 7 uur zn vaste slaap in ging en wij hem daarna wekte voor de laatste fles. Zo kwam hij dus in zn dagritme weer en kwam hij sneller. Ik kreeg toen de tip om de laatste fles niet meer aan te bieden. Ik heb de laatste fles toen rond 9 uur gedaan en hem voor die tijd beneden gehouden en ineens sliep hij van 21.00 tot 6.00 (dit was met 8 weken) dit ritme verschoof binnen twee weken zo dat hij klokie rond sliep en soms zelfs langer. Nu 19.00 de laatste fles en rond 7/8 wakker....

18. wuppie86

wuppie86 Actief lid

Aug 29, 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL

Oow dat is nog wel goed om te lezen. Dus ik kan hem wel
    Op tijd erin leggen maar beter niet wakker maken voor de laatste voeding?

19. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    wij zijn rond 8/9 weken hiermee begonnen. Hij kreeg dan een fles om 19.00, ging dan naar bed en om 23.00 kreeg hij zijn laatste fles.
    Met 10 weken hebben we de fles van 19.00 naar 20.00 verplaatst en die van 23.00 laten vervallen.
    Het lijkt goed te gaan, meneer slaapt tot een uur of 6 (soms eerder, soms later) :)

20. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Dat kan je natuurlijk altijd doen. Je kindje komt vanzelf als hij honger heeft.

Share This Page