hallo meiden, ik ben 6 juli gecurreteerd en we zijn alweer aan het klussen gegaan. volgens mij heb ik 2 weken geleden voor het eerst mn eisprong gevoeld, maar ik weet niet of dat wel zo snel kan na een curretage. maar wanneer zou je dan kunnen testen? volgens mij zit er na een curretage geen hcg meer in mn lijf. vlk raadde aan om te wachten tot na mn eerste menstruatie. hebben jullie gewacht? veel vragen zo zeg na een curretage. liefs linda
Hallo, wij hebben de eerste menstruatie netjes afgewacht. Maar dat was ook omdat ik nog lang heb gevloeid na de curretage. Ik heb zelf dan ook helemaal geen eisprong gehad.. Na een curretage kan er nog wel HCG in je lijf zitten. Ik zou dus niet te vroeg testen als ik jou was. Ik hoop voor jou dat het niet te lang duurt voor je weer een positieve test in handen hebt. Want die tijd tussen de curretage en de nieuwe zwangerschap vond ik een behoorlijk pittige tijd.. Net alsof mijn wereld stil stond, terwijl iedereen aan je voorbij scheurde. Succes meid!
Na een curretage kan HCG nog 6 weken in je lichaam zitten al is het bij de meeste na een week of 3 zo goed als weg. Dit zou je zelf kunnen testen met een zwangerschapstest. Bij sommige vrouwen gaat de cyclus na een curretage meteen door en is er weinig anders dan aan een gewone cyclus. Bij sommige duurt het weken langer voor de ongi worden en weer bij anderen is er niet eens een eisprong. Kan dus werkelijk alle kanten op.. Hier werd ook aangeraden om een cyclus te wachten. Ik heb dit vorige keer netjes gedaan. Deze keer weet ik nog niet, waarschijnlijk gewoon wanneer we zin hebben en dan zien we wel waar het schip strand. Vanaf volgende maand weer met de ovutesten aan de slag. Sterkte ermee trouwens, het is zeker niet niks....
Je weet vlak na een mk pas of een zwangerschapstest echt positief is als je zeker weet dat ie tussendoor negatief is geweest. Weet je dat niet, dan moet je rond de 6 weken een echo hebben, dat is de enige manier om het echt zeker te weten. Suus
ik was op 24 aug 2009 gecurreteerd...pas na 7 weken werd in ongesteld dit was in okt...heb mn ei niet kunenn vinden mbv ovu testen...aangezien ik 1 ongi "over heb geslagen" was het ook heel moeilijk om mn cyclus te vinden... Vervolgens klussen rond mn "zelf bedachte ei" ....toch weer ongi in nov...er leek toen een cyclus in te komen...en gewoon tekeer gegaan met ovu testen haha...en tadaa zwanger in dec geraakt...positieve test op 27 dec ! Ik denk dat wachetn op je ongi weinig zin heeft ( dat is puur om te zoeken naar je cyclus)...want uiteindelijk kunenn ze altijd aan de groei van je kindje zien hoever je bent... Over dat hcg...ik testte idd nog positief voordat ik de 1e x ongi was...maar ik wist gewoon dat dat nog oud hcg was..aangezien ik nog niet ongi was geweest
dank jullie wel voor de reacties! er is mij niet verteld dat ik tussen door even een test zou kunnen doen om te zien of er nog hcg in mn lijf zit. de vlk geeft aan zodra ik positief test krijg ik wel een echo om te zien hoever we dan kunnen zijn en een eerdere echo vanwege de curretage. ik heb wel ovulatiestesten in huis gehaald, maar volgens mij heeft het niet zoveel zin om ze nu te gaan doen. er zijn geen lichamelijke tekenen dat ik alweer ongi ga worden. en de curretage is nu precies vandaag 4 weken geleden. was wel weer erg verdrietig de afgelopen dagen, hoorde dat mn buurvrouw zwanger is, nu ongeveer net zo ver als dat wij zouden zijn. nou dat kwam wel even hard aan zeg. wat is dit een lastige en onzekere periode na een curretage zeg. liefs linda
HIer hoefden we van de gyn geen maand te wachten naar mijn curretage Een wonder was het dat ik 5 weken wel weer zwanger was, maar helaas werd dat ook weer een mk Mijn hcg was na 2 uit mijn lichaam bij de curretage Ik hoop dat ej snel weer zwanger mag zijn, heel veel succes en ook heel veel sterkte nog in deze moeilijke tijd!