Overtijd en test negatief

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mirandaaatje, 26 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirandaaatje

Mirandaaatje Nieuw lid

26 jul 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste allemaal,
    Ik ben hier via Google terecht gekomen nadat ik na mijn doktersbezoek meer vragen had dan antwoorden.
    Ik ben nu 5 dagen overtijd, klinkt kort..
    Heb uiteraard een test gedaan maar die was helaas negatief.
    Nu moest ik vanmorgen bloedprikken om te kijken of ik toch zwanger was of niet. Ik kreeg te horen van niet en ze zeiden dat ik schijnzwanger ben.
    Ik snap hier helemaal niks van, want heb dus net op internet gekeken, en schijnzwangere vrouwen hebben eigenlijk altijd de symptomen van een zwangerschap, misselijk, moeheid, pijnlijke borsten etc.
    Ik dus helemaal nul komma nul. Hoe kan ik dan schijnzwanger zijn?
    Of is dit wel mogelijk???????

Alvast bedankt voor de reacties!
    Groetjes, Miranda

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Geen idee, maar als je bloedtest negatief was ben je 100% niet echt zwanger (geweest).
    Je ongi kan door veel dingen uitblijven, ik was bijv weleens 11 dagen overtijd tijdens tentamens. Je ei kan altijd een keer laat zijn ook nog. Rustig afwachten is het enige dat je kunt doen.

3. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Nou dat is inderdaad wel erg raar dat je huisarts dat zo zegt, klinkt niet echt aardig!
    Ze zeggen dat het wel vaker voorkomt dat je opeens een langere cyclus hebt. Ik heb dat zelf ook wel een paar keer per jaar, opeens een 4-5 dagen langere cyclus.
    Let maar op: over een paar dagen ben je gewoon ongesteld.

Sterkte ermee.

4. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend om te horen van je dokter lijkt me. Cyclussen kunnen heel wisselend zijn. Ik ben in januari gestopt met de pil en werd in juni voor het eerst ongesteld. Hoopte anderhalve week geleden ongesteld te worden (dan vier weken cyclus) maar tot nu toe niets. Vanmorgen weer negatief getest dus ja.... het enige wat jij, en ik, kunnen doen is afwachten. Ik heb nooit gehoord van schijnzwangerschap bij vrouwen.... :(

Sterkte ermee !

5. evelien055

evelien055 Niet meer actief

Ik ben ook bij de huisarts geweest, en het zou goed kunnen dat ik zwanger ben. Heb heel veel klachten: soort spierpijn in me buik, heup, billen, bovenbenen. Rugpijn. Niet zo'n trek in eten. Rommelende darmen. Obstipatie. Dus aardig wat. Gister nog een test gedaan, maar negatief. Ik ga volgende week weer testen. Zo spannend! Want een zwangerschap is niet echt gepland. Wel gewenst natuurlijk. :)

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat ze gelijk gaan gooien met schijnzwanger vind ik heeeeeeel erg vreemd. Overtijd lopen wil echt niet zeggen dat je dan direct schijnzwanger bent, want in dat geval heb je idd alle symptomen van zwangerschap, behalve HCG-productie en dus ook geen vruchtje.

Maar: nu negatief testen, ook met de bloedtest, wil nog niet zeggen dat het niet raak is. Je kunt namelijk om meerdere redenen overtijd lopen, en nog negatief testen, terwijl je wel zwanger bent, (zelf meegemaakt: bij Thirza pas 19 dagen overtijd een heeeeeel lichte positieve test, echt een tuurstreepje van heb ik jou daar).

Wat er aan de hand kan zijn:
    *je eisprong is later geweest dan anders en dus ben je technisch gesproken nog niet overtijd, maar zit je nog in de luteale fase, (fase tussen ei en eerste menstruatiedag)
    *er is een eicel bevrucht, maar de innesteling duurt heel lang, waardoor er nog onvoldoende HCG-productie is. Innesteling kan tot wel 2 weken duren
    *je hebt een lage/trage HCG-productie: gemiddeld genomen verdubbelt je HCG elke 2 dagen, maar bij sommige vrouwen gaat dat langzamer en is HCG daardoor pas laat aantoonbaar.

Ik had bij Thirza een late innesteling, (2 dagen voor NOD menstruatiekrampen, die niet weggingen, maar alle weken tot aan mijn positieve test op 19 dagen overtijd aan bleven houden (en daarna ook nog)). Ik had namelijk mijn eisprong getempt, dus daar was ik zeker van. Verder zat ik dus waarschijnlijk ook laag in m'n HCG, omdat ik dus pas 21 dagen na innesteling positief testte. Gemiddeld genomen testen vrouwen zo'n 10-14 dagen na innesteling positief...

Dat je bloedtest nu nog negatief is, hoeft nog niets te zeggen. Als je namelijk te kort op de innesteling -of daarvoor dus nog- test, is er nog geen of onvoldoende HCG-productie en kun je niets met de uitslag van zo'n test.

Ik weet niet of je enig idee hebt van wanneer je eisprong kan zijn geweest? In principe zou je dus max 2 weken daarna de innesteling hebben en max 2 weken daarna zou je dan iig met een bloedtest HCG aan moeten kunnen tonen. Als je 4 weken na ei nog geen positieve bloedtest hebt, kun je er wel zeker van zijn dat je echt niet zwanger bent.
    Tot die tijd gewoon even om de paar dagen een zwangerschapstestje doen, (kruidvat 2 voor 5 euro zijn niet duur en wel heel gevoelig).

Uiteraard KAN het ook zijn dat je echt niet zwanger bent en je overtijd loopt omdat je bijvoorbeeld zo hoopt op een zwangerschap. Only time will tell! ;)

7. Sleuteltje

27 jul 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Ik heb zo'n beetje hetzelfde voor. Mijn cyclus is normaal 30 dagen. Normaal was mijn NOD 20 juli, ondertussen dus 7 dagen overtijd.

Maandag, bij 5 dagen, al even naar de dokter geweest nadag ik twee negatieve urinetesten had en daar een bloedtest gehad; spijtig genoeg negatief.
    Volgens de dokter kan ik onmogelijk zwanger zijn.

Toch vind ik het heel raar dat ik nog steeds niet ongesteld ben, normaal ben ik regelmatig.

Ik weet ook dat ik altijd een heel late eisprong heb; normaal rond dag 21 van mijn cyclus. In het verleden dacht ik altijd dat mijn luteale fase te kort was om het eitje te laten innestelen, vermits ik 8 of 9 dagen later altijd mijn maandstonden kreeg.

Deze ronde heb ik geen ovulatietesten gebruikt om te kijken wanneer mijn eisprong was vermits de laatste 6 maand elke keer hetzelfde resultaat gaf; dag 20 of 21.
    We hebben dus mooi rond die periode (rond 10 à 11 juli) geklust en verder geprobeerd om er niet teveel aan te denken ;)

Zou het dus niet kunnen dat het vruchtje nog steeds aan het innestelen is en er daarom nog geen hcg aanwezig was?

Ik heb ondertussen ook al ca. tien dagen maandstondpijn in mijn buik alsof ik mijn regels moet krijgen, maar ze komen niet door...

Rozemarijke, ik trek mij echt op aan jouw verhaal! Ik blijf hopen dat we deze keer toch een keertje geluk mogen hebben!

Wanneer zou ik best nog eens testen?

8. raspberry

Als je vandaag nog een negatieve bloedtest had, zou ik op z'n vroegst volgende week woensdag nog eens een thuistest doen, (of maandag een nieuwe bloedtest).
    In je bloed is HCG eerder aantoonbaar dan in je urine, dus vandaar...
    Mocht je trouwens maandag opnieuw een negatieve bloedtest hebben, dan lijkt me de kans dat je toch zwanger bent wel heel klein, tenzij je een veel later ei hebt gehad deze keer, (komt regelmatig voor, ook bij vrouwen die strak regelmatig zijn!).

9. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    wel fijn dat je zo snel mag bloedprikken van de dokter
    ik heb het gevraagd aan mijn HA ivm eventuele kijkoperatie en dat vond hij niet nodig aangezien ik pas zo kort overtijd ben
    ik moest maar tot maandag wachten voor mijn afspraak in het ziekenhuis en het daar nogmaals aangeven :(

10. Sleuteltje

27 jul 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Hoe gaat het hier ondertussen?
    Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden :(
    Morgen ga ik naar mijn HA om een nieuwe bloedtest te vragen; dit keer om mijn hormoonwaarden te bekijken. Ik zou echt graag weten waar ik momenteel ben in mijn cyclus en om hopelijk duidelijkheid te krijgen in het feit dat ik nu al 11 dagen overtijd ben!
    Word helemaal gek momenteel; al dat wachten!

Groetjes!

11. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Wat kunnen dokters soms cru zijn....

Hier een beetje een gelijkaardig verhaal... Had tot de vorige cyclus altijd een cyclus van 30-31 dagen. Vorige keer zat ik aan 36 dagen en ondertussen zit ik al aan 38 dagen en nog steeds niks....

De HA zei me dat ze bloed zou prikken als ik volgende week nog niet ongesteld was...
    Het wachten ondertussen maakt me gek...

12. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal.

Herkenbaar allemaal.... Sinds januari 2011 gestopt met de pil, daarna 17 juni voor het eerst (pas) ongesteld. Goede hoop op iets van een cyclus. Na twee weken buikpijn (menstruatie achtige pijn in onderbuik) wat twee weken duurde. Ik dacht dat ik ongesteld zou worden maar tot op heden nog niets. Inmiddels drie testen later, allemaal negatief. Laatste was anderhalve week geleden. Buikpijn is minder met zo af en toe nog steken in beide liezen.... Dag 43 inmiddels, geen idee of ik dit nou een cyclus moet noemen :( Maargoed, enige wat ik kan doen is afwachten.... Wil anders ook wel weer ongesteld worden....

@ allemaal: succes met afwachten...

13. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Toch vreemd dat ze er allemaal anders mee omgaan. Bij mijn bloedtest of iets. Ik moet wachten tot het gang komt en anders over een half jaar terug komen. Ik hoef/mag niet eens meer hiervoor bellen. Bloedtest was helemaal onzin. Beetje jammer, je voelt je toch niet serieus genomen.
    Ik loop ook de gyn voor iets anders, dus als ik bij de HA niks meer voor elkaar krijg ga ik naar hem toe.

Ik ben nu 12 dagen overtijd volgens mij. Dus ook al weer een tijdje. Ik wacht het een week of 5 af en dan ga ik toch echt actie ondernemen. Vinden jullie dat een goede insteek?

14. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Alex

Mijn huisarts was ook niet ongerust. Je kunt zo een half jaar niet ongesteld zijn zei zij toen. Ik heb geen idee wat ik er nu mee moet, behalve afwachten. Ben zelf wel eens bang dat er iets niet goed is, herken je dat ook?
    Kan de gyn je niet hiermee helpen?

15. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

@Jolien: misschien toch even naar de HA? Dan weet je iets.
    Ook: er zijn mogelijkheden waarbij ze je ongesteldheid kunnen opwekken. Er zijn ook mogelijkheden waarbij ze je cyclus kunnen beïnvloeden zodat deze korter wordt.

@Alex: goh, wat ellendig. Over een half jaar pas? Alsof al dat wachten zo makkelijk is....
    Ik zou het - hoe lastig ook - nog even aanzien en het dan inderdaad gewoon aankaarten met de gyn; gewoon even de HA voorbij. Dat je toch wat duidelijkheid krijgt want op deze manier!

Hier ook nog steeds afwachten...

Succes bij het wachten!

16. raspberry

@Alex: lijkt me wel.

Verder, als je cyclus zo raar doet, is het wel handig om ovulatietesten te gebruiken of te tempen: dan heb je bij een huiarts of gyn wel wat meer poten om op te staan, omdat je het dan tenminste ook zeker weet als je overtijd loopt.
    Ik moet wel zeggen dat ik een aantal voorbeelden wel weer een knap staaltje nederlandse gezondheidszor vind: laten we vooral niet meer doen dan op het oog nodig is...

Tja, om de 3 dagen even testen en als je je eisprong weet, zou je toch max eens 6 weken daarna een keer een positieve test moeten hebben. En dan neem ik heel ruim...
    Heb je dan nog geen positieve test, dan is je cyclus gewoon van slag af. In dat geval kan een osteopaat trouwens heel erg veel betekenen, om je lijf net dat zetje te geven om je cyclus op regel te krijgen, (dan moeten er geen diepere oorzaken als PCOS meespelen, want dan helpt een osteopaat vaak ook niet, maar na stoppen met de pil is PCOS natuurlijk niet de eerste gedachte, maar ontpillen wel en aan dat laatste kan een osteopaat dus een enorm positieve bijdrage leveren.
    Zie www.osteopathie.nl

17. Sleuteltje

27 jul 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Vandaag 14 dagen overtijd :( Maandag naar de HA geweest voor een nieuwe bloedtest. Gisterenavond mocht in bellen voor de uitslag; krijg ik toch wel heel de tijd het antwoordapparaat zeker! Na mijn werk dan naar daar gereden: stond ik daar ook voor een gesloten deur!
    Echt niet leuk! Weet dus nog van niks...
    Gisteren ook nog even een clearblue gedaan maar negatief :( Volgens mij stond er wel een superlicht streepje; volgens mijn man wil ik een streepje zien ;)
    We gaan er vanuit dat het dus weer niks is, maar dan wil wel heel graag weten waarom ik al sinds oktober een regelmatige cyclus heb en nu plots al op 44 dagen zit!

Ben echt wel kwaad op mijn dokter; ik hoop dat ik hem straks nog aan de lijn krijg :(

Groetjes!

18. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Ik wil ook heel even kort mijn verhaal vertellen.
    Ik had ook altijd een vrij regelmatige cyclus. Tot het moment dat we besloten om zwanger te worden. Ik ben toen na verschillende negatieve zwangerschapstesten op dag 40 naar de huisarts geweest, zul je zien dat ik net die dag ongesteld werd. Toch met de huisarts besproken wat ik eventueel kon doen en wat het kon zijn geweest. Hij adviseerde mij ovulatietesten.
    Dus die heb ik besteld en ik maar testen. Op een gegeven moment heb ik het testen maar opgegeven, want geen een test was positief. Op dag 100 ben ik weer naar de huisarts geweest en die heeft mij toen doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar was de diagnose PCOS. Ik werd behandeld met chlomid en provera, maar dat had niet het gewenste effect. Maar toen ik wat meer rust in mijn leven kreeg en een paar kilo was afgevallen begon mijn lichaam zich te herpakken. Dat wil zeggen, ik kreeg weer een eisprong uit mezelf. Helaas werd de eerste zwangerschap een miskraam, maar nu ben ik weer opnieuw zwanger.

Wat mij gewoon opvalt is dat mijn cyclus nu vrij regelmatig is, behalve als ik een stressvolle maand heb gehad. De maand dat mijn opa overleed heb ik mijn ei pas 10 dagen later dan normaal gehad.

Ik zou in ieder geval adviseren om gewoon af te wachten en ovulatietesten te gaan doen. Dit geeft je inzicht in je cyclus. mocht je eisprong zo lang op zich laten wachten, gewoon weer aankloppen bij de huisarts.
    Heb je wel een eisprong gehad, dan kun je inderdaad er vanuit gaan dat je binnen 2 tot 3 weken ongesteld bent, ben je dat niet, dan zou ik ook aankloppen bij de huisarts. Voor die tijd kan hij gewoon nog niet veel doen.

Het is jammer, maar het hele circus rond het zwangerworden kost gewoon heel veel tijd en is gewoon een kwestie van wachten. Eerst wachten op je ei, dan wachten of het bevrucht is, dan wachten op je eerste echo, dan wachten op de 12 weken echo en ga zo maar door....helaas. het is niet anders.

Deel Deze Pagina