Hallo meiden, Ik ben vandaag 5wk+3 en had tot afgelopen vrijdag heel veel kwaaltjes: veel plassen, slecht slapen, aderen op borsten, zeeeeer pijnlijke borsten en tepels en de hele dag door honger. Nu werd ik vrijdag wakker en ineens was alles verdwenen. Ik voel NIETS meer. Ik kan er niet meer gerust op zijn, het kan best dat je borsten de ene dag wat pijnlijker zijn, maar bij mij zijn alle kwalen van de ene op de andere dag verdwenen. Vanochtend werd ik wakker en helaas nog steeds is alles dat me aan de zwangerschap herinnerde weg. Ik voel me al 2 dagen k#*! Ik heb geen bloedverlies en ook geen krampen, maar ik heb zo sterk het gevoel dat het helemaal mis is. Herkent iemand dit? Ik hoop dat iemand me wil helpen, want ik trek het bijna niet meer. We hebben anderhalf jaar gewacht...
HI! Wat balen dat je je zo onzeker voelt! Maar, als je geen bloed verliest is er echt nog niets aan de hand hoor! Misschien kan je om jezelf gerust te stellen nog een testje doen en dan bv die van CB met indicator.. Kan verder weinig zeggen...hoo van harte dat je voorgevoel fout zit en dat je een fijne zwangerschap mag hebben! xx
Soms heb je van die dagen dat je lichaam even wat meer lijkt gewend aan die hormonen. In het begin heb ik mijn missleijkheid vervloekt..toen het een dag of 2-3 veel minder werd, schrok ik me een hoedje en dacht dat het mis was. Een dag later kwam het terug..in het kwadraat. Dus maak je niet meteen zorgen!
Helaas herken ik het ook en het was bij mij niet goed. Ik heb vorig jaar een test gedaan toen ik 4 dagen overtijd was en hartstikke zwanger. Echter 2 dagen later sloeg de onzekerheid toe en was ik er zeker van dat het niet goed zat. Ik had totaal geen bloedverlies maar het was mijn gevoel. Ik heb (net als jij denk ik, aangezien je op dit forum terecht bent gekomen) heel internet afgespeurd naar miskramen. Ik had toen nog niet heel veel kwaaltjes, alleen wat pijnlijke borsten. Op een ochtend werd ik net als jij wakker en alles was weg, geen kwaaltje meer en ook geen pijnlijke borsten meer. Mijn miskraam is pas enkele dagen later gekomen, exact 1 week nadat ik posi getest had. Ik hoop dat het voor jou wel allemaal goed zit. Alleen ik heb alle keren (3 miskramen) op mijn eigen gevoel kunnen vertrouwen, ondanks dat ik dus nog geen bloed verloor. Je eigen gevoel is meestal het beste. Testen heeft geen zin. Als je een mk hebt maar het vruchtje heeft nog niet los gelaten dan blijft je hcg aanwezig en zelfs stijgen. Sorry dat ik geen positiever verhaal heb. Maar toen ik jouw berichtje las was het net of ik mijn eigen berichtje van een jaar geleden las. Heel veel sterkte! Houd je ons op de hoogte?
Ik zal jullie zeker op de hoogte houden. In ieder geval heel erg bedankt voor jullie reacties. Pff, proberen het weekend door te komen. Eigenlijk hoop ik dat ik snel ga bloeden want die onzekerheid vind ik moordend, zeker omdat mijn gevoel er zooooo slecht over is. Lieve groetjes
Hoi Baboe, Hier dan een positiever verhaal: ik ken het. Ik had vooral in het begin erg last van kwaaltjes. Van heel erg pijnlijke borsten tot heel erg moe en heel erg misselijk. En ik had ook opeens (midden in de nacht) dat alles weg was. Ik denk dat ik toen zo'n 5 weken zwanger was en ook ik was ervan overtuigd dat het mis was. Het duurde bij mij zo'n 4 dagen en toen begon alles langzaam weer terug te komen. Maar zo zwanger als ik me in het begin voelde, heb ik me niet weer gevoeld, vreemd genoeg. Ben nu weer misselijk, pijnlijke borsten, moe, maar niet zo erg als in het begin. Nu moet ik er wel bijzeggen dat wij zwanger zijn geworden via ICSI en dat we 2 embryo's hebben teruggeplaatst. Ik houd er rekening mee dat er eentje na vijf weken het niet gered heeft en de ander wel. Maar dat weet ik dus niet zeker. In ieder geval komen en gaan kwaaltjes ook bij mij en ik ben hartstikke zwanger: al 2 goede echo's gehad. Helaas kunnen dit soort dingen altijd twee kanten op en moet je (net als altijd....) weer eens wachten... Hoe beroerd dat ook is... Heel veel succes in ieder geval, ik hoop dat het goed afloopt! Lillies.
Hey hey, Ook ik herken je gevoel. Ik ben zo'n beetje vanaf de pos test erg onzeker. Zeker zo rond de 6 weken had ik ook geen kwaaltjes meer en voelde me totaal niet zwanger. Ik dacht ook dat het mis was en kijk nu maar eens naar mijn banner. Zo lang je geen bloed of krampen hebt kun je er gewoon vanuit gaan dat alles in orde is hoor. Toch sterkte met dit vervelende gevoel! XX
Hey Trieske en Lillies, Dat zijn toch wel fijne verhalen om te horen. Dat jullie dat ook allebei hadden, rond dezelfde tijd. Dat geeft toch weer een heel klein beetje stiekeme hoop....Ik wil mezelf niet blij maken met een dode mus maar het helpt wel tegen dat ontzettende rotgevoel dat ik al sinds vrijdag heb. Dank voor jullie bemoedigende verhaal en allebei heel veel succes gewenst met de zwangerschap. Ik laat weten hoe het afloopt.
Hoi Baboe, Hoe is het nu? Alweer wat symptomen terug? Ik hoop het voor je: geeft toch wat rust. Hier is alles weer weg. Ik weet dat eigenlijk erg blij moet zijn: niet misselijk, moe of pijnlijke borsten maar ik begin ook alweer onrustig te worden. Groetjes, Lillies
Dag Lillies, Ja hoor, twee dagen later kwam alles in volle heftigheid terug. Heb daarna een paar zware daagjes gehad (heel pijnlijke borsten en werd zowaar misselijk, de hele dag door). Nu, donderdag is het ergste weer weg en heb ik hooguit gespannen borsten en lichte misselijkheid. Ook al is het vorige keer goed gekomen met de symptomen: ik vind het vreselijk als ik ze niet heb. Ik snap die onrust van jou heel goed. Maar ik ben er het levende bewijs van dat het niets hoeft te zeggen. Sterkte en ik hoop (wat raar om te zeggen) dat je snel weer wat symptomen krijgt, ofwel dat je je zekerder gaat voelen. Lieve groetjes!
Hoi Baboe, Fijn dat ze terug kwamen! En ik moet zeggen dat ik het wel een beetje een geruststelling vind dat er dus meer meiden zijn die dan heel veel en dan heel weinig/geen symptomen hebben! Heel veel plezier met je zwangerschap! Lillies
Overigens zit ik nu sinds vandaag ook weer bij jou in dat zelfde schuitje: borsten veel minder pijnlijk! Gisteren kon ik amper de trap op omdat die beweging al zeer deed en vandaag kan ik bij wijze van spreken "springen' en ik voel ze gewoon niet. Het blijft onrustig voelen, maar ik vertrouw maar op hoe het vorige week liep. Liefs
Je kan je ook harstikke zwanger voelen terwijl het toch ineens mis gaat. Dus wel of geen klachten hebben maakt eigenlijk neit uit. Maar bij mij verdwenen mijn klachten ineens met 8,5 week. Met 6,5 week had ik een kloppend hartje gezien en bij de echo met 11 weken was het hartje gestopt met 8,5 week. Ik wist dat eigenlijk al. Ik zei al tegen mijn moeder dat het niet goed zat. En het bleek dus ook dat ik 3,5 week emt een doodvruchtje rond liep. Totaal geen buikpijn of bloedverlies. Toen ik het kindje uiteindelijk een dag voor de curretage toch verloor had ik nog steeds geen buikpijn etc. Het kwam er gewoon uit zonder pijn en ook geen hevig bloedverlies. Maar ga er maar van uit dat bij jou alles goed is hoor!!! Gniet ervan
Hoi Roosje, Wat erg voor je.... Vooral omdat je na een kloppend hartje toch gerustgesteld bent... Althans, ik was dat wel iig een paar dagen. Nu begin ik me toch weer zorgen te maken! Vooral omdat ik nu ook ongeveer op die periode zit en bij mij alles weer weg is.... Ennuh, Baboe... Balen dat het weer weg is... Ik snap hoe je je voelt... Maar idd, het ging eerder weg en kwam ook weer terug! Ik heb goede hoop dat morgen mijn borsten weer pijn doen! Liefs, Lillies
Ah Roosje,wat ontzettend verdrietig! Het is me al wel duidelijk dat alles IETS kan zeggen maar dat niets vast ligt. Verdorie, wat jou is overkomen dat is natuurlijk precies waar we allemaal bang voor zijn. Brr, meiden, we moeten gewoon afwachten.xxx
hoi symptonen zegt eigelijk weinig hoor ik heb met me eerste zwangerschap helemaal geen symptonen gehad en het is alemaal goed gebleven en heb een gezonde dochter van 6 jaar dus het zegt niet veel en zo lang je geen bloedverlies hebt is het echt wel goed ik heb de ene dag ook meer symptonen dan de andere dag
Hi Baboe, zit je hier? Ik miste je al ..... Morgen de echo.....dan weet je al veel meer! Maar ik herken al jouw zorgen..... Ik las net dat jouw borsten minder gevoelig zijn.....ik heb precies het zelfde gehad in week 6.....vanaf week 6 zijn ze bij mij ook een stuk minder gevoelig geworden en dat zijn ze nu nog.....de ene dag voel ik ze wel, andere dag minimaal....Misschien is het wel normaal....Het lijkt mij nl dat je niet 9 maand zere borsten houdt Maar het maakt mij ook onzeker hoor....Helemaal omdat ik verder zo weinig kwaaltjes heb....niet echt misselijk (af en toe een vlaag), heb geen afkeer van luchtjes enz enz Het enige is dat ik moe ben, behoorlijke honger heb en sinds deze week me echt suf plas.....ik moest al vaker plassen afgelopen weken, maar dit slaat echt alles Baboe, ik wens jou morgen heel veel succes met de echo en laat ff weten hoe t gegaan is!! Het komt echt allemaal wel goed! Liefs, X
Hey Sim! Ja, je hebt wel gelijk dat het toch geen 9 mnd kommer en kwel met die boops kan zijn! Inmiddels zijn ze weer behoorlijk pijnlijk, maar steeds als er kwaaltjes "ineens" verdwijnen vind ik het gewoon heel eng en word ik daar onzeker van. Het is nu al minder dan in het allerprilste begin (je leert er toch van, gelukkig). Het is heel dubbel allemaal: heerlijk dat jij zo weinig klachten hebt, jammer dat je daardoor zo weinig houvast hebt. Haha, moet je zoveel plassen? Ik moet ook wel vaker dan normaal, maar niet zo dat ik er gek van word (nog niet dan misschien). Ben benieuwd morgen, de echo. Jij bent nu al verder dan je ooit geweest was he? Fijn joh! Mocht jij nou de 8ste voor een echo? Liefs, B
hahahaha, ja, dit is mijn record, 8 weken......al weer 2 weken langer dan de laatste keer!! Ik bouw het gewoon langzaam op