Het volgende vraag ik me af: Stel je hebt bij de ene zwangerschap in het begin als symptoom al dat je borsten erg gevoelig & gezwollen zijn,.... is het dan vaak ook zo als je weer zwanger zou worden dat je dezelfde symptomen hebt? Of hoeft dat helemaal niet?? Wie is er zwanger (of kan het zich herinneren) en had helemaal geen last van haar borsten? Mirre
Goede vraag Mirre.....dat vroeg ik me ook al af. Maar denk het antwoord al wel te weten: iedere zwangerschap is anders....... toch???? Silvia
ik had altijd na de eisprong last van mijn borsten ..... toen het raak bleek te zijn viel me ook op dat die keer mijn borsten geen pijn deden ( ook bij vorige zw wat eindigde in een MK deden borsten geen pijn) ...ik hoop dat je hier iets aan hebt Mirre ...en ik duim dat het snel raak mag zijn ...knuf asjuh
@Mispoes Ik weet het niet... Toen ik zwanger was (MK geworden) had ik echt gelijk enorm last van m'n borsten en ik vraag me echt af of ik als ik weer zwanger wordt dezelfde symptomen heb.
Bij mijn tweede zwangerschap had ik andere verschijnselen dan bij de eerste (maar ja, de tweede werd helaas een miskraam). Volgens mij kun je pas achteraf zeker weten of verschijnselen idd bij een zwangerschap hoorden (bij de eerste was ik steeds middenin de nacht klaarwakker in de week voor de NOD, pas achteraf besefte ik dat het ws daarmee te maken had). Zwangerschappen kunnen heel verschillend zijn. Bij de tweede wist ik zeker dat ik zwanger was, voelde het in mijn buik, aan mijn borsten etc etc. Bij de eerste totaal niet. Dus, in mijn geval, 2x totaal anders (maar dan ook met een andere afloop)
Lieve Mummy, Corrigeer me als ik het verkeerd heb, maar als ik het goed begrijp had je dus juist de zwangerschap die eindigde (mk) meer symptomen dan de zw.schap die voldragen/goed verlopen is!? Bij de eerste zwangerschap voelde je dus eigenlijk heel weinig. Ik ben reuze benieuwd hiernaar. Zelf ben ik 1x zwanger geweest zoals jullie weten (mk in juli) en ik had behoorlijke symptomen (borsten gezwollen, vlinders/strakke band in buik etc) Ik ga helemaal af op die symptomen , maar wie weet heb ik die helemaal niet de volgende keer
Ja Mirre, dat begrijp je goed. Ik had bij mijn eerste een rekenfoutje gemaakt en testte 'pas' toen ik 5 dagen over tijd was. Daarna kreeg ik wat symptomen als pijn in mijn onderrug, heel laag (stuitje), vlagen van misselijkheid etc. Bij de tweede (van de miskraam) wist ik al een week voor ik kon testen dat ik zwanger was. Met name door de gevoelige borsten, maar ook een gevoel in mijn buik. Na de testdatum werden de signalen bij de tweede ook sterker (bekkenpijntjes, zo misselijk dat ik alleen maar gal kun spugen en echt ziek werd). Ik persoonlijk verklaar dit doordat ik bij de eerste nog niet zo wist waar ik op moest letten. De bekkenklachten komen van mijn 'scheve' bevalling (met 1 been tegendruk geven). De misselijkheid doordat ik nu direct moest opstaan voor mijn dochter, en dus niet even rustig kon blijven liggen als ik daar behoefte aan had, etc. Toch hoop ik stilletjes wel dat een derde zwangerschap meer lijkt op mijn eerste, omdat ik anders bang zal zijn dat het hetzelfde afloopt. Is dat voor jou ook de reden om dit te vragen, uit angst voor een volgende miskraam??
Ik vraag het eigenlijk mummy omdat ik altijd had gedacht als ik eenmaal zwanger zijn dat gelijk zou merken/weten. Toen ik in mei zwanger raakte..bleek ik achteraf wel symptomen te hebben ...(was duizelig, had die vlinders/band om m'n buik alsof m'n broek te strak zat, .....ook slecht slapen/s nachts ineens wakker, dromen en trek in gekke zoete dingen terwijl ik van hartige dingen hou!)..., maar voelde me wel 'anders' maar kon het toen niet plaatsen en dacht dat het stress was . Ruim 2 weken later heb ik pas een test gedaan ..out of the blue (was gewoon ongi geweest dus...) en bleek ik toch zwanger!! Nu denk ik stel dat ik weer zwanger zou zijn ....zou ik het herkennen!?? Ik let op die gezwollen/pijnlijke borsten, want dat was MIJN symptoom, maar ongi werd ik ook ..DIE...keer dat het is misgegaan (of het was een innesteling...dat kan ook) Liefs, Mirre
O vandaar... Tja, dat is waarschijnlijk toch afwachten. De meeste verschijnselen vallen onder de categorie ''t kan vriezen, 't kan dooien'. Helaas! En je weet ook niet van tevoren of je het gaat herkennen omdat iedere zwangerschap anders kan zijn. Soms probeer ik ook al dit soort vragen te beantwoorden (zie mijn topic over innesteling/eisprong). Helaas blijft het alleen maar gissen to je zeker weet dat je zwanger bent/ tot je een klein, glibberig mensje op je buik gelegd krijgt... Succes.
Hi Mirre, Ik denk wel dat je het veel sneller herkent dan bij een eerste zwangerschap. bij mij waren de twee zwangerschappen in het begin vergelijkbaar. Bij de eerste was het eerste symptoom dat het leek of ik niet vooruit kwam, of me iemand tegen hield, de trap omhoog niet halen die ik normaal in no time na boven rende en de enorme boobies met joekels van tepels Een weekje erna kwam de misselijkheid, dag en nacht. De tweede, helaas eindigde in mk, herkende ik veel sneller en gelijk aan de misselijkheid en eigenlijk ook weer de boobies inclusief dikke tepels. maar toch was deze zwangerschap anders, was wel moe maar niet zo moe en niet zo heftig misselijk, ik dacht in begin dat het gewenning zou zijn van de eerste zwangerschap Toch achteraf bezien voelde ik me op een gegeven moment echt ziek ipv zwanger, ik zei zelfs, voordat ik wist dat het mis was, dit gaat niet goed Het lichaam/natuur kan je lelijke streken leveren Het is gewoon moed verzamelen, op je gevoel vertrouwen (makkelijk gezegt ) hopen en afwachten liefs
Mirre, bij mij precies hetzelfde dus. Toen ik in mei zwanger bleek te zijn, wist ik dat eigenlijk ook al voordat ik positief getest had.....gewoon omdat ik zo'n zere borsten had, duizelig was, innestelingsbloeding gehad had, buikpijn en soms misselijk was. Toen bleek dus ook dat ik zwanger was! (MK 30 juni) Nu heb ik dus geen zere borsten, wel roze/bruinverlies gehad vorige week, ook beetje misselijk soms.....en dat is het enige. Dus ik weet het ook niet meer.......
bij mij voelde de het toen ik een mk kreeg heel anders dan de eerste keer dan ik zwanger was, deze keer voelde het eigenlijk het zelfde als bij mijn eerste zwangerschap. dit is ook niet echt op symptomen gebasseerd maar meer op een gevoel dat het de keren dat het mis ging niet goed zat.
ik had bij de 2e zwangerschap helemaal bijna geen symptomen, ik wist niet eens dat ik zwanger was want ik was tenslotte ongi geworden. dat was bij de 1e niet. denk dat dat ook bij iedereen anders is hoor
Goh Mirre, dat is ook toevallig...ik wilde net zo'n topic openen.... Was er ook erg nieuwsgierig ernaar. Mijn zwangerschap is 13 jaar geleden. Ik weet niet meer precies wat ik toen voelde... Wel vrij snel misselijk, moe en na een glaasje wijn lag ik meteen onder tafel.. Ik heb nu heel erg last van mijn borsten, heel anders dan de afgelopen maanden. Maar voor de rest voel ik niks....dus ik denk dat het deze keer niet gelukt is nog... Maar ik wacht rustig af...
Tja ben gewoon benieuwd hoe verschillend zwangerschappen kunnen zijn Sandra Spannend voor je de komende dagen. Mijn ervaring (en wat ik hier lees) zijn borsten toch wel zo'n beetje..HET..herkenbare symptoom betreffende een evt zwangerschap. Mirre
Sja, vorige cyclus had ik voor het eerst dat echt alleen de zijkanten pijn deden.....en dat een hele boel zwangeren dat hadden... Maar mooi niet... Dus we wachten het maar weer af...