Zwanger kunnen worden met korte cyclus? PLEASE info?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jaysa, 21 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaysa

    Jaysa Actief lid

    24 feb 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve forummeiden,
    Ik ben hier nog niet zo lang aangemeld.. Ik zit met een aantal vraagjes! Ik ben nu 22 jaar en mijn vriend is 28.. We hebben besloten om samen een kindje te krijgen als dit zou lukken.. We zijn super gelukkig samen! Ik ben eind september 2010 gestopt met de pil. We zijn nu dus in ronde 7 afgelopen week heb ik mijn menstruatie gehad! Nu we dus een half jaar aan het proberen zijn heb ik in mijn menstruatie week een ovulatie test gedaan die naar mijn mening en die van mijn vriend positief was. Dit zou dus betekenen dat mijn eisprong tijdens mijn menstruatie is? Ik heb een hele korte maar wel regelmatige cyclus van ongeveer 20 dagen. Heb vaak de dokter gebeld en die zegt dus dat ik wel een eisprong heb anders menstrueer je niet.. Nu is mijn vraag wie van jullie heeft ook z'n korte cyclus en deed er wat langer over om op natuurlijke wijze zwanger te worden? Na 7 maanden is nog geen reden om je zorgen te maken op 22 jarige leeftijd?? Iedereen om me heen word wel zwanger en ik heb dan van die dubbele gevoelens is dit normaal? Graag zie ik jullie reacties tegemoet heel veel liefs Jaysa
     
  2. baby90

    baby90 Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    4.032
    315
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Ik lees af en toe wel eens dat sommige met een korte cyclus hun eisprong al weer hebben als de menstruatie nog bezig is... Of dit echt zo is? Misschien moet je dát eens aan je dokter vragen.. kun je een eisprong al hebben tijdens je menstruatie? Ik persoonlijk denk van wel.. Als ik jou was zou ik inderdaad ovulatietesten gebruiken om je eisprong precies te vinden, misschien wilt temperaturen daar ook bij helpen?
     
  3. Wherona

    Wherona Fanatiek lid

    11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    Hoi Jaysa,

    Je moet er ook rekening mee houden dat het ook mogelijk is dat je nog een onregelmatige cyclus hebt omdat je lichaam aan het ontpillen is. Maar een eisprong tijdens je menstruatie lijkt me niet kunnen. Welke ovu testen gebruik je? En ik denk niet dat je je al zorgen moet gaan maken of het wel/niet lukt 80% van de stellen die zwanger proberen te raken raken binnen 1 jaar zwanger dus je hebt nog even geduld te hebben wat heel moeilijk is hoor ;).
     
  4. pientje1

    pientje1 Niet meer actief

    Vervelend he dat iedereen maar zwanger wordt, hier erg herkenbaar.

    Een cyclus van 20 dagen is redelijk kort, maar het probleem is pas als er te weinig tijd tussen je eisprong en je menstruatie zit (lutaele fase). Dat moet toch zeker wel een dag of 8 a 10 zijn, want anders heeft het eitje geen tijd om zich te nestelen. Als ik jou was zou ik eens testen vanaf je laatste dag van je menstruatie tot aan de dag dat hij positief is en daarna kijken hoelang je lutaele fase is. En gebruik geen kruidvat ovulatietesten, want die zijn niet betrouwbaar. Sensitest is een goed merk en dan kan je gewoon de goedkoopste (dipsticks) nemen.

    Zwanger worden en de menstruatiecyclus

    Sensitest Ovulatietest dipstick Vanaf € 0.49 | Sensitest
     
  5. Rica

    Rica VIP lid

    16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    26 dagen was mijn korste cyclus de laatste keer... 12 dagen was mijn lf... is nog geen twintig maar ik zou nog een maand met die ovutest proberen en kijken of je dan weer in je ongie je ei hebt anders zou ik gewoon naar huisarts gaan!
     
  6. Jaysa

    Jaysa Actief lid

    24 feb 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!
    Bedankt voor deze reacties! Ik zat ook op het forum van het weekblad vriendin! Maar daar is iedereen boos en nemen ze je niet serieus! Dit forum bevalt me nu al veel beter!! Pientje? Ben jij ook al 12 maanden bezig? Ik had de doktersassistente aan de lijn en die zei dat m'n lichaam al ontpilt is? Laatst had ik op een website gelezen dat als je een cyclus tussen de 18 en 20 dagen hebt dat je dan al een eisprong hebt aan het einde van je menstruatie en de dokter zei ook dat je dan in het begin an je cyclus een eisprong hebt.. Ik ga allemaal nare dingen bedenken wat ik niet moet doen! Of ik wel vruchtbaar ben Blablabla! Eigenlijk moet je er niet mee bezig zijn en hopen op een wonder! Ik dacht in het begin serieus ik stop met de pil ik ben 22 en ik ben meteen zwanger! Haha niet dus! Hopelijk komt het wel! 7maanden vind ik wel lang maar is het eigenlijk niet! Ik denk dat als het met 11 maanden nog niet lukt ik na de dokter ga!

    Ik heb dus wel kruidvat ovulatietesten gebruikt en die was 3 dagen geleden positief! En dit was tijdens mijn "menstruatie" wat ook heel erg raar is want eerder werd ik ongesteld met hevige buik krampen en rugpijn en nu is het dag 1 heel licht rozig en weinig en eigenlijk was deze laatste menstruatie.. Ik heb namelijk WEINIG bloedverlies en alleen tijdens het afvegen gehad.. Soms klein beetje in m'n ondergoed maar echt heel weinig! Na de gemeenschap wel weer wat meer maar dan is het sochtends ook weer zo goed als weg? Komt dit door het stoppen met de pil?

    Hoelang heeft het bij jullie geduurd dt je zwanger werd? Of nog bezig? Liefs
     
  7. Rica

    Rica VIP lid

    16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ik weet niet zeker maar volgens mij zijn er weinig positieve berichten over de kruidvat ovutesten dus als ik je mag adviseren probeer een andere. ik heb zwanger en kids gebruikt.
     
  8. pientje1

    pientje1 Niet meer actief

    Vervelend dat je niet serieus genomen wordt op het andere forum. Hier zeker wel hoor.

    Wij zijn inderdaad 12 maanden bezig en mijn geduld begint op te raken. Ik had net zoals jij het idee dat ik redelijk snel zwanger zou zijn, zeker omdat mijn zussen super vruchtbaar zijn.

    Het lijkt me wel dat je al ontpilt bent na al die maanden. Het enige wat je kan doen is ovulatietesten gebruiken. Of tempen, maar dan duurt het een tijd voordat je je cyclus door hebt.
     
  9. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    @Jaysa: het is niet perse zo dat als je een korte cyclus hebt, je ei tijdens je menstruatie plaatsvindt. Dat kan wel, en gezien je positieve ovutest zal dat bij jou idd het geval zijn, maar dat hoeft dus niet.

    In principe heb jij wel een normale luteale fase, (periode tussen eisprong en menstruatie), waarmee je gewoon zwanger zou moeten kunnen worden. Ik kan me alleen voorstellen dat je tijdens je menstruatie niet (of weinig) seks hebt, en dat het dus wel iets lastiger wordt om zwanger te raken dan. Je ei hebben in de week na je menstruatie is natuurlijk wel handiger ;)

    Met visoliecapsules of tarwekiemoliecapsules kun je je cyclus wat regelen. Vrouwen met een korte luteale fase kunnen die daarmee verlengen, (je hebt een LF van 10-14 dagen nodig idealiter om zwanger te worden, langer is niet zo'n punt, korter wel, dan is innestelen lastiger voor een bevrucht eitje).
    Mogelijk dat het jou ook kan helpen om je cyclus te verlengen en zodoende je eisprong in de week na je menstruatie te krijgen...?
     
  10. Jaysa

    Jaysa Actief lid

    24 feb 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw dat is een goede tip! Ik kan het in ieder geval gaan proberen! Bedankt! Ik neem aan dat je die capsules gewoon bij de drogist kunt halen?

    Inderdaad vind ik seks tijdens de menstruatie niet prettig! Mijn vriend heeft daar absoluut geen problemen mee! Haha dus dat is een voordeel!! En de afgelopen week was ik dus weinig ongesteld en hebben we de hele Week seks gehad! Dus misschien is het wel raak.. Gelukkig heb ik geen seks met hem omdat ik graag een baby wil maar omdat ik super veel van hem houdt!

    Ik hoop natuurlijk dat het ooit komt en blijf er wel op hopen! Ik vind het fijn om hier te kletsen met jullie! Heb niet veel vriendinnen .. Mijn beste vriendin zou vandaag 20 zijn geworden maar is anderhalf jaar geleden om het leven gekomen. Met haar kon ik dit alleen bespreken.. Hopelijk vind ik hier weer wat praat maatjes!
    Nogmaals bedankt voor de reacties en hoor graag meer !!

    Liefs
     
  11. juffie29

    juffie29 Actief lid

    10 apr 2009
    280
    0
    16
    Ook bij een korte cyclus kan je zwanger raken. Die van mij was voor mijn eerste zwangerschap 24 dagen. En raak in de derde ronde.
    Nu zit mijn cyclus tussen de 23 en 28 dagen. We gaan binnenkort weer aan de klus;)
     
  12. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    @Jaysa: heb je maar 1 dag licht rose bloedverlies gehad bij het afvegen?? snap je berichtje niet helemaal vandaar.. als het niet lang heeft geduurt en niet veel was zou het evt. ook een innesteling kunnen zijn? heb je voor de zekerheid wel getest? ovu testjes slaan ook nog wel eens positief uit als een vrouw zwanger is..

    Wil je niet al te veel hoop geven.. maar omdat ik ''denk'' te lezen dat je maar 1 dag licht rose verlies had??

    iig succes!! en probeer anders idd een ander merk ovutestjes..
    (1 pluspunt.. je hoeft niet zo lang te wachten als sommige andere hier ! :D)
     
  13. Jaysa

    Jaysa Actief lid

    24 feb 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry voor m'n onduidelijke bericht maar ik was een hele week heel licht ongesteld veel minder dan normaal! Kan altijd even testen! Liefs
     
  14. @ Jaysa
    Ik raad je aan om te gaan temperaturen. Ovulatietesten geven niet de precieze dag van je eisprong aan dus weet je dan je luteale fase niet zeker. En in jouw geval kan dus 1 dag een groot verschil maken. Je luteale fase dient tussen de 10 en 18 dagen te zijn. Het kan heel goed zijn dat je eisprong bijvoorbeeld op dag 11 al is en je luteale fase maar 9 dagen is. Dan heeft het vruchtje maar amper tijd om zich in te nestelen en je lichaam te laten weten dat het zwanger is. Dit kan te kort zijn en dan krijg je een vroege miskraam. Dit heet luteale fase insufficiëntie.
    Als je je temperatuur opneemt iedere ochtend dan kan je je eisprong vaststellen en de lengte van je luteale fase.

    Het kan ook zijn dat je eisprong inderdaad nog tijdens je menstruatie optreedt, of net ná je menstruatie.. dan kan het zijn dat het eitje nog niet goed genoeg gegroeid is. Het is dus handig om te weten wanneer je eisprong precies komt.

    Suc6
     
  15. nanette77

    nanette77 VIP lid

    11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik zou voor de zekerheid even een zwangerschapstestje doen.. Als je zwanger bent kunnen ovu testen ook positief aangeven/
    VErder is de ovu test van de kruidvat niet echt betrouwbaar heb ik gehoord..

    Dus als ik jou was zou ik morgen een zwangerschapstest doen en als je niet zwanger bent (en die kans is wel reeËl aangezien je meerdere dagen bloedverlies hebt gehad.. but you'll never know!) andere ovutesten halen..
     
  16. Selena149

    Selena149 Niet meer actief

    Menstruatie dús een eisprong (want anders menstrueer je zogenaamd niet) is echt de grootste onzin die sommige artsen uitkramen. Denk dat die artsen (had daar zelf namelijk ook 1 van, notabene in een universitair ziekenhuis) wel even een opfrissingscursusje mogen volgen. ;)

    Er zijn zat vrouwen die menstrueren zonder eisprong (incluis ikzelf). Dat heet een anovulaire cyclus. Dat je menstrueert betekent absoluut niet dat je ook perse een eisprong gehad moet hebben. Hoe kunnen anders syndromen als PCOS (waarin vaak onregelmatige cycli ZONDER eisprong het boegbeeld zijn) bestaan ?
     
  17. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Precies!

    Ik heb zelf ook aardig korte cycli... alleen is bij mij de LF te kort.

    Die kruidvat ovu-testen met roze dop gaven bij mij een positieve uitslag op mijn eerste ongidag. Ik heb nu zw&k testen en die werken prima.

    Ik hoop dat je met de goede testen wel je ei vindt...
     

Deel Deze Pagina