Wanneer vruchtbaar

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jay91, 8 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jay91

Jay91 Lid

28 aug 2016
    70
    0
    0
    Kinderopvang
    Goedendag dames . Ben in juli met de pil gestopt 6-8-16 was mijn eerste menstruatie , vandaag 8-9-16 ben ik weer ongesteld , kan iemand mij uitleggen wanneer nu ongeveer mijn vruchtbare dagen zijn ? Want heb een app maar dat vind ik zo onnatuurlijk ...

Alvast bedankt groeten

2. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Dat kunnen wij je ook niet vertellen, net als een app dat niet kan.. Wil je het nu al graag weten dan kan je ovulatietesten gebruiken of tempen. Maar ik zou zeggen, je bent net begonnen dus bekijk het allemaal even rustig en geniet van elkaar.

3. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Wij kunnen dat inderdaad niet zeggen. Je had nu een cyclus van 33 dagen. Ik heb een cyclus van 35 dagen dus beetje vergelijkbaar.
    Ik maak wel gebruik van ovulatietesten en 14 dagen voor mijn menstruatie heb ik mijn eisprong (16 dagen voor menstruatie positieve ovulatietest, 24-48 uur later heb je dan je eisprong)
    In jou geval nu had je rond 25 aug je eisprong. Je kan dan zelf wel uitrekenen hoe dat de volgende ronde ongeveer zou gaan. Zolang je geen gebruik maakt van ovulatie testen en eventueel temperaturen je het nooit zeker zeggen.

4. Jay91

Jay91 Lid

28 aug 2016
    70
    0
    0
    Kinderopvang
    Nee dan snap ik ht nog niet .. Weet dan wel dat ik echt op de verkeerde dagen heb geklust .. Maar hoe reken je dit dan uit dat je zegt 25 augustus ? Vanaf wanneer moet ik nu dan rekenen en hoeveel dagen

5. Mhov

Mhov Bekend lid

1 mrt 2015
    645
    5
    18
    NULL
    NULL
    Je eisprong is (normaal gezien) 14 dagen voor je menstruatie. Je weet dus eigenlijk achteraf pas wanneer je eisprong was. Als je een aantal cyclussen hebt gehad weet je ongeveer hoeveel dagen je gemiddelde cyclus is en weet je dus ongeveer welke dag je eisprong zal zijn. De meeste gebruiken zo'n 2/3dagen voordat de verwachte eisprong is al ovulatietesten zodat ze de eisprong niet missen mocht die toch vroeger zijn dan verwacht.

Andere dames, correct me if i'm wrong 😊

6. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Je vorige cyclus was 33 dagen. Dat is gerekend van 1e dag menstruatie tot de 1e dag nieuwe menstruatie.
    over het algemeen heb je 14 dagen voor je menstruatie je eisprong. Dus die had je afgelopen maand rond de 25e. Als je vanaf vandaag weer 33 dagen verder telt kom je op 11 oktober. 14 daarvoor is 27 september en dan zou je dus ongeveer je eisprong hebben.
    Maar dat is dus ongeveer. Er zijn vrouwen die hebben 10 dagen voor menstruatie hun eisprong gehad en er zijn ook die het 18 dagen ervoor hebben.

Het beste is om ook te beginnen met temperaturen en ovulatietesten te doen. Als je met ovulatietesten begint vanaf 20 september dan kun je je eisprong waarschijnlijk de week erna ergens vinden.

7. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Omdat je pas net begonnen bent zou ik het gewoon regelmatig gezellig maken en er nog niet zoveel druk op leggen. Mocht je na een paar maanden denken dat je misschien op het verkeerde moment sex hebt kan je altijd nog op zoek naar je eisprong met ovulatietesten. Om daar nu al mee te beginnen legt meteen zon druk erop en maakt het zo'n moetje. Als je on de 2 a 3 dagen sex hebt dan zit je zoiezo goed en kan je niet op de verkeerde dagen sex hebben. Dit zou ervoor zorgen dat er altijd een voorraadje klaar ligt. Een andere optie is om wel ovulatietesten te gebruiken deze ronde en daarmee te kijken wanneer je je eisprong hebt en deze gegevens gebruiken voor een evt volgende ronde. Dan de ovulatietesten weer achterwege laten om het leuk te houden

8. Jay91

Jay91 Lid

28 aug 2016
    70
    0
    0
    Kinderopvang
    En hoe werkt het met temperaturen ?

Deel Deze Pagina