Elke maand het zelfde riedeltje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mutsefruts88, 6 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

Na een poosje undercover rond gesnuffeld te hebben, kan ik het niet laten ook een profiel aan te maken :cool:

We hebben al een mooie dochter en helaas een miskraam met 11 weken in april. We hebben besloten om er vanaf september weer volledig voor te gaan. We denken dan voldoende tijd te hebben gehad om alles weer op een rijtje te hebben en niet steeds bang te zijn dat het fout gaat (kans blijft natuurlijk altijd bestaan, maar het gevoel iet wat gesleten is).

Anyway, sinds de miskraam heb ik zo'n duidelijk terugkerend patroon in m'n cyclus (of het valt me ineens op?) de eerste 2 weken gaan goed. Blij dat de rode week er weer op zit en verder niks aan de hand. Daarna komt de ovulatie periode. Verhoogd libido, meer afscheiding en meestal een duidelijke eisprong te voelen. Zodra het weer wat droger is down under (blij dat het verder anoniem is haha) beginnen de echte 'vage klachten'. Binnen een week (1-5 dagen) voor menstruatie:
    1 dag extreem chagrijnig!
    Verstrooid en vergeetachtig
    Sneller moe
    Vlagen met hoofdpijn, soms beetje weeig/misselijk
    Meer plassen
    Slechter slapen/rare dromen
    Meer boertjes laten
    Emotioneel
    Gevoel dat menstruatie elk moment kan beginnen

En net, echt werkelijk net voordat ik een test in de aanslag hou... Barst de hel los en is alle hoop weer vervlogen. Elke maand, serieus elke maand, trap ik er weer in... ;)

Nu ook weer het punt beland. Zou ongeveer vandaag moeten beginnen. Loop 10 x per dag naar de wc omdat het voelt als ik leeg loop, steeds niks. Tot de test weer uit de kast getrokken word.. Wedden?

Is het herkenbaar voor anderen dat je cyclus na een miskraam anders is geworden? En.. Ging dit ook weer over in 'normaal'?

Heb me voorgenomen er dit keer niet in te trappen en gewoon een pakje maandverband in m'n tas te stoppen :)

2. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Ik herken het wel qua rare klachten. Ik heb daarbij ook nog eens dat ik dan ook ineens verkouden wordt (of in elk geval mijn neus savonds dicht gaat zitten) en ik opgeblazen ben. Echt irritant.

Ik denk dus dat het komt door de hormoonschommeling in je lichaam, volgens mij progesteron. Maar ik weet er het fijne niet van eigenlijk...

3. Bernese

Bernese Actief lid

31 aug 2015
    287
    0
    16
    O wauw! Ik Herken mezelf volledig in jouw verhaal! :D
    Ik heb helaas in maart een miskraam gehad met 11 week. Wij hebben alles wat op ze'n beloop gelaten met het idee van we zien wel wanneer en of het ons weer gegeven is. Maar idd ook hier eerste anderhalf tot 2 week niks aan de hand. Dan gaat me libido omhoog, meer afscheiding en gezwollen schaamlippen. Een paar dagen later beginnen de vage klachten en slaat de twijfel toe. En tot dusver elke keer helaas vals alarm.
    Ik vind het wel lastig te blijven vertrouwen in mijn lijf. ook omdat wij een missed abortion hadden. Ik wist dus middels echo dat het niet goed was maar mijn lijf schreeuwde nog aan alle kanten zwanger omdat het hormoon nog zo actief was.

4. woepie

woepie Actief lid

13 nov 2011
    338
    70
    28
    NULL
    NULL
    Ik snap je helemaal! Ik heb een fortuin aan testen uitgegeven. En ondanks dat ik beter wist deed ik een test en was deze wit. Paar uur later of de volgende dag braken de dijken. Dus ja....

5. Mutsefruts88

Oja! Ook herkenbaar idd.. ;) bijzonder

6. Mutsefruts88

Ow wouw, ongeveer zelfde periode! Balen he! Bij mij was het wel een spontane miskraam met ruim 11 weken. Bij het eerste bloedverlies was het zwanger gevoel ineens weg.
    Is het bij jou je cyclus ook 'raar' geworden sinds die tijd?

7. Mutsefruts88

Ja balen he. Je komt zo dichtbij en je lichaam haalt grapjes net je uit.. En dan.. Grande finale!
    Ben zelf niet van het vroeg testen, wil eerst paar dagen over tijd zijn voordat ik echt ga testen.

8. Bernese

Bernese Actief lid

31 aug 2015
    287
    0
    16
    Ik had met ongeveer 9 week een goede echo. 2 weken later was het hartje gestopt. heb toen nog 3 week moeten wachten voor de miskraam op gang kwam. Daarna nam het zwanger gevoel wel snel af. Heb een wisselende cyclus tussen de 26 en 33 dagen. Maar heb wel het idee dat er meer vage klachten zijn.

9. Mutsefruts88

Nou, we kunnen elkaar echt de hand schudden!
    Idd ook beetje onregelmatig geworden. Hou nu maar steeds de langste cyclus aan van 34 dagen.
    Daarvoor had ik deze vage klachtjes iig niet. Zal er wel bij horen.

10. Bernese

Bernese Actief lid

31 aug 2015
    287
    0
    16
    Ja denk het ook! Ben blij dat ik niet de enige ben. Ben op een bepaald punt zelfs naar huisarts geweest omdat ik steken in mijn buik had die ik niet eerder had gehad. Inwendige echo gehad maar alles zag er goed uit volgens hem en zeer vruchtbaar. Dus elke maand maar rustig afwachten en proberen niet te vroeg te testen. Ik zie aan je banner dat je overtijd bent? Spannend ben benieuwd!

11. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    heel herkenbaar voor mij is mijn missed abortion nog maar 10 weken geleden nu nog maar 1 keer ongi geweest en zou volgende week donderdag mijn nod hebben
    jouw verhaal is echt bijna hetzelfde wat ik nu doormaak hopelijk wordt het nog beter veel succes

12. Mutsefruts88

Ja, maar weet zeker dat het niet raak is. Zal wel gewoon een hele lange cyclus hebben deze maand.
    Het voelt alsof het elk moment kan gebeuren, dus ja.. Het is even afwachten

13. Mutsefruts88

Ow ook balen joh! Lichaam is goed van slag daarna he.
    Sterkte! Hoop voor jou op goed bericht. Kan snel raak zijn na een miskraam.

14. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Wat naar om te lezen dat jullie ook een ma hebben mee gemaakt!
    Bij mij is het inmiddels 9 maanden geleden en mijn cyclus begint zich nu weer echt te herstellen.
    Voor mijn eerste zwangerschap had ik een cyclus van 28 dagen, en nu van 29 dagen.
    Maar belangrijker dan een regelmatige cyclus is wanneer je eisprong is en dus wanneer je gericht aan de slag kunt.
    Doen jullie bv ovulatietesten? Zo kun je ook bij een wisselende cyclus wel ongeveer voorspellen wanneer je NOD is.

Maar pff wat een gedoe he!
    Ik hoop dat we allemaal snel zwanger zijn van een plakbeeb!

15. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hoi hoi. Ik ook curettage gehad in juni. Ruim 10 weken later ongesteld en nu zit ik in de buurt van mijn eisprong. Ik verwacht morgen positieve test. Dus zou ik zondag mijn eisprong hebben. We zijn al een week flink aan de klus om de dag. Mijn man noemt het inmiddels hobbyen haha.

Ik hoop echt dat het raak is deze ronde. Mag wel eens na 2 jaar. En laat het dan nu goed gaan alsjeblieft..

16. Mutsefruts88

Eisprong is idd ook belangrijk om te weten.
    Zelf doe ik niet aan ovulatie testen o.i.d. Wil het spontaan laten gaan. Als het echt te lang gaat duren, ga ik het overwegen. Tot die tijd, gewoon lol er in hebben 😉

Eerste menstruatie na MK was na 5 weken en schommelde tussen de 29 en 34 dagen. Dacht dat het de laatste 2 maanden stabiel geworden was. Niet dus, helaas.

17. Bernese

Bernese Actief lid

31 aug 2015
    287
    0
    16
    Ik doe ook geen ovulatie testen. Wij hebben het gezellig en zien wel wanneer en of het ons weer gegeven is ;)

18. Mutsefruts88

Precies dat! 😉

19. Marjo88

Marjo88 Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.160
    514
    113
    Ik heb deze klachten standaard elke maand na mijn bevalling. Daarvoor nooit gehad. Heb dus elke maand het gevoel dat ik zwanger ben, nu dus ook! Heel irritant want ik weet wel dat het vast weer niks is... :(

20. Mutsefruts88

Helaas, toch weer ingetrapt. Normaal zou ik het weekend afwachten, maar heb vanavond en morgen een feestje, dus wou wel weten of ik een wijntje mocht. Dus een testje gedaan, negatief natuurlijk. Heb nu wel duidelijkheid en weet wat me te wachten staat dit weekend :)

Deel Deze Pagina