Ik ben 12 dagen geleden overgestapt van de implanon op de pil. De gyn zei dat ik de pil dezelfde dag moest slikken wat ik braaf heb gedaan. Wat hij niet zei was dat de pil de eerste zeven dagen nog niet veilig was. We hebben dus geen condooms gebruikt. Aangezien mijn man alleen al naar me hoeft te kijken om me zwanger te maken, hou ik er nou serieus rekening mee dat het weer raak zou kunnen zijn. Als dat zo is, is het kindje natuurlijk wel welkom. Ik ga pas testen over 1,5 week. Moet het even kwijt, vind het heel spannend! En ook dom van mezelf..
Ik moest erg om dit zinnetje lachen Maar ik begrijp dat het heel spannend voor je is. Ook omdat je denk ik onbewust toch ook wel weer die kriebel krijgt.. Of zie ik dat verkeerd? Succes met afwachten, ik ben heel erg benieuwd!!
Was de Implanon niet veilig meer dan? Omdat je schrijft dat je op dezelfde dag bent begonnen met de pil als dat je met de Implanon gestopt bent. Ik bedoel eigenlijk te zeggen: Stopt de werking van de Implanon per direct als je ermee stopt of werken die hormonen nog een hele tijd door? Want dan zou je dubbel beschermd zijn geweest: namelijk nog door de hormonen van de Implanon als door de pil die je slikt. Dan lijkt me de kans op een zwangerschap klein.
Nee de implanon werkte nog. Ik redeneerde hetzelfde als jij, maar blijkbaar werkt de pil niet gelijk. Stond in de bijsluiter. Er staat ook specifiek vermeld dat bij overstap van implantaat naar de pil, 7 dagen condoom moet worden gebruikt. Kriebels komen idd wel een beetje terug nu, maar wisten niet zeker of we een derde wilden, en sowieso wilden we eerst verhuizen.
Het duurt ongeveer een maand voordat alle hormonen van de implanon uit je lichaam zijn verdwenen Nou heeft je man wel echt super zaad als hij alleen maar naar je hoeft te kijken ( ), dus misschien dat de overgebleven hormonen van de implanon niet voldoende werken. Wel een beetje raar van de dokter dat hij niet even heeft gemeld dat de pil niet gelijk werkt :s Spannend!
Een maand? Oké dat zou fijn zijn! Superzaad, wie weet mijn oudste is de eerste (en enige) vrijpartij zonder ac verwekt, mijn tweede kwam ondanks condooms. Dus ik kan wel stellen dat het makkelijk gaat hier
En ik vind het ook raar dat de gyn het niet heeft gemeld, maar het blijft mijn eigen verantwoordelijkheid.
Het is inderdaad raar dat het niet gemeld is, ik ben van prikpil naar mirena gegaan en dat was voor mij echt een hormonale overdosis dus ik zit nu te 'ontpillen' en te wachten tot er genoeg slijmvlies opbouwt om uberhaubt een beebje te laten nestelen.. Tuurlijk kan jij het tegenovergestelde hebben maar daar zal de arts niet van uit gaan denk ik dan. Kijk eerder naar hoe goed de implanon voor je werkte, had je menstruatie enzo? Hoe heftig ect ect? Ik was namelijk 0 ongi sinds spiraal en het komt dus hier langzaam op gang terwijl bij andere is iemand al zwanger voor je nog t spiraaltje eruit kon halen snappie Ben beniewd voor je test volgende week!
Oh en trouwens, toen ik mijn spiraal bij de gynecoloog had laten zetten toen ik notabene 17 was en 'gratis' zorgverzekering had. Heeft de ziekenhuis een jaar later toen ik dus al 18 was op mijn naam mij een rekening van 1000 euro gestuurd omdat de verzekering niet wilde betalen. Toen heeft mijn moeder de verzekering opgebeld aangezien dit nog al als een verrassing kwam en ja hoor, dat was ook onze eigen verandwoordelijkheid. 'T is dat ik nu in Engeland woon, maar als ik een maand eerder had geweten dat ze me dat gingen flikken en ik toch naar het buitenland ging hadden ze er mooi in kunnen stikken.
Wat een verhaal. Heel veel suc6, spannend. Wij zijn ook voor de 3e bezig, wel gepland. Ben benieuwd hoe het bij jou gaat lopen
Spannend hoor! Ik twijfel over een derde, maar als je dit dan plots gebeurd krijg je toch wel de kriebels!! Laat wat horen volgende week!
Ja ik laat het zeker horen! Denk het niet hoor, bij mijn tweede was ik bij deze termijn al kotsmisselijk en dat heb ik nu helemaal niet. Alleen gespannen borsten maar dat kan ook van de ac komen
Maar als je overstapt en gelijk doorslikt zeg maar ben je toch ook gelijk beschermt? Als je nu pas na een bevalling ergens gewoon begint zeg maar dan duurt het alleen 7 dagen?
Het gaat niet om doorslikken nu maar de overstap. Het staat in de bijsluiter en de ha (heb ik inmiddels gesproken) heeft dat bevestigd. Kans zit er nu in.
normaal moet je toch de pil beginen te slikken als je menstruatie begint want dan weet je zeker dat je save bent nu ben je gewoon helemaal niet save toch????
Dat geslik hier ook Kan me voorstellen dat je hier van schrikt. Wij waren ook niet zorgvuldig en nr 3 is onderweg. Ben er overigens nu wel heel erg blij mee.