Wanneer vruchtbare dagen?

Discussion in 'Anticonceptie' started by Leonie1982, Oct 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hallo,

Ik ben 19 september voor het laatst ongesteld geworden, vlak ervoor gestopt met de pil. Ik zit nu op dag 31, nog niet "natuurlijk" ongesteld geworden na stoppen pil. Ik wacht nu af wanneer ik ongesteld word, maar hoe weet ik nu welke dagen ik nu vruchtbaar ben? Ik weet namelijk nog niet op hoeveel dagen mijn cyclus zit? Wij hopen natuurlijk dat we snel zwanger zullen worden, dus willen we juist op de vruchtbare dagen hard werken :D Kan iemand mij hierbij helpen? Of moet ik gewoon een standaard cyclus van 28 dagen aanhouden?

Liefs Leonie

2. Hoi Leonie,
    na het stoppen van de pil heeft je lichaam zjn eigen ritme nog niet meteen teruggevonden. dit heet 'ontpillen'. Aangezien je in het begin erg vercshillende cyclussen kunt hebben (hoeft niet) is het vaak lastig om vruchtbare dagen vast te stellen.
    Wat je kunt doen is temperaturen (elke ochtend op een vast tijdstip je temperatuur meten) om zo (achteraf) je eisprong te kunnen ontdekken.
    Ik heb zelf nooit last gehad van ontpillen en had een redelijk regelmatige cyclus.

3. Hoi!

bedankt voor je reactie! Hoe werkt dit temperaturen dan?
    Als ik iedere ochtend mijn temperatuur opmeet en merk op een ochtend dat mijn temperatuur iets hoger is als normaal is mijn eisprong dan al voorbij, of heb ik dan diezelfde dag nog een eisprong?
    Weet je ook hoe ik het beste (oraal/anaal/oksel) de temp. op kan meten?

Lfs Leonie

4. sung

sung Actief lid

Oct 19, 2007
    169
    0
    0
    rotterdam
    Hoi hoi,
    bij mij klopten alle berekeningen niet hoor. Ik heb ovulatietesten gekocht en het bleek dat ik met mn 31 daagse cyclus mn ei niet op de 14e dag kreeg, maar pas op de 21e. Gelukkig dat ik die testen had gedaan, anders bleef ik op de verkeerde dagen 'klussen'.

5. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Ik zou gewoon nu doorgaan met om de dag klussen. Dan kun je de volgende ronde ALS die er komt, beginnen met temperaturen. Mijn 1e cyclus zat op 35 dagen en dat vind ik nog vrij netjes.

Toen ik Etos Zwanger Worden pillen begon te slikken is mijn cyclus verkort naar 27 dagen. Dus je kunt ook die pillen gaan kopen. En hopen dat ze gaan helpen. Etos heeft ze nu tot 2 nov in de reclame.

6. Hihi, deze pillen slik ik al sinds ik gestopt ben met de pil. Heb vandaag ook teunisbloemolie pillen gekocht (ook van Etos) om de menstruatiecyclus te ondersteunen. Misschien helpt het? Zit nu op dag 39 na laatste keer ongesteld (van de pilstop). Vanmorgen negatieve test, dus wachten op ongesteldheid zodat we weer opnieuw kunnen beginnen :D

7. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

Jun 14, 2007
    465
    0
    0
    Ik heb wel een heel regelmatige cyclus dus ik weet wel wanneer mijn eisprong is. Plus, ik merk het ook aan mijn afscheiding. Is er ongeveer een week na het einde van je menstruatie geen afscheiding ofzo, draderig (sorry voor de omschrijving :) )? Want dan heb je je eisprong (of toch iets erna).
    Bij ons werkte het direct; nu is het vooral een moment van voorzichtig zijn :).
    Hopelijk ben jij ook snel zwanger!

8. Dynesja

Dynesja Lid

Oct 19, 2008
    40
    0
    0
    Jammer van die negatieve test. Ik hoop dat teunisbloemolie werkt voor jou. Dat ontpillen is wel erg vervelend ja. Ik zit zelf nu op dag 31 en het schiet niet op. Succes.

Share This Page