prikken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tulip, 20 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

misschien een gekke vraag, maar wanneer begonnen jullie kindjes interesse in het prikken te krijgen??? En wanneer ging dat goed??

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Onze dochter is 2.5 en kent het fenomeen prikken nog niet. Ik denk dat ze als ik het haar aanbied, wel leuk vindt. Op de prikblokken staat dat het geschikt is voor kinderen vanaf 3 jaar ivm de scherpe prikpunt. Mijn dochter kennende zou ze het onder begeleiding wel kunnen, maar ik wacht liever nog even.

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ook leuk om te doen....denk ik!
    Zal vanmiddag eens kijken of ze dat hebben bij de wibra, moet er toch heen.

Laat ik het weten of het wat is ;)

4. Froggie

Froggie Actief lid

22 jul 2009
    284
    0
    16
    Stad van de Zon
    Mijn oudste dochter is vandaag 3 geworden :D en vindt het prikken ontzettend leuk! Mag alleen onder begeleiding maar ze wil dan ook graag samen prikken.

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Gefeliciteerd!!

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier hoef ik er zeker weten nog niet mee te beginnen. die van mij wrdt volgende maand 3 maar die gaat overal in prikken behalve in de blok denk ik

7. tulip

tulip Niet meer actief

mooi, hier ook een 3 jarige, papa wil per se nog een kleinigheidje kopen voor onder de kerstboom, hier dus een groot knutselpakket met ook een prikblok en pen.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja hier met 2 op het kdv geloof ik
    maar daar trokken ze al snel de conclusie dat het niet haar ding is :)

en inmiddels 4... en ik heb dr nu 2x vrijwillig zien prikken.
    1x een kerstboom op school
    en 1x omdat het buurmeisje bij ons kwam spelen en wilde prikken :)

gewoon even bij blijven zitten dan kan er weinig mis gaan.
    kost alleen wel veel geduld voor een leuk resultaat en dat moet dan maar net lukken :)

9. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Misschien een leuk idee voor het eerste begin:

Willekeurig gaatjes prikken en daar later een lichtje door te laten schijnen? Of voor het raam hangen zodat de gaatjes licht doorschijnen. De gaatjes is sneeuw, huisje/sneeuwpop erbij plakken en klaar!

10. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Hier als kadootje in de schoen een pietenprikblok. Hij kon het al meteen helemaal op het lijntje. Hij vindt het leuk om te doen. Toevallig maandag op school ook helemaal een kerstklokje uitgeprikt. Ik ben er verbaasd over want hij heeft het nooit geleerd en kon het meteen. Luca is wel een creatief kindje en vindt kleuren en dergelijke ook erg leuk.

11. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Met 2 en half knippen en kan dit erg goed en net voor.derde jaar prikblok gekocht bij de zeeman maar stiekem meer omdat ik die wilde hihi en gaat goed alleen is knippen leuker en actiever. Gewoon proberen en anders dochter laten inkleuren of verven en zelf prikken en samen er een kijkdoos van maken uiteindelijk.

12. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hier net een prikblok en prikpen bij de Hema gekocht. Maar weten jullie misschien ook waar je zulke lange prikpennen koopt? Die je ook wel op scholen ziet? Ik heb nl. nu zo'n klein prikpennetje. Zoontje vindt dat nog erg moeilijk om vast te houden.

13. Pieternel80

16 dec 2009
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier met mijn dochter kerstkaarten gemaakt. Ik had kerstballen, sterren e.d. getekend die zij uitgeprikt heeft. Ze mocht ze op de kaarten plakken en versieren met glitters. Vooral dat laatste was een feest. Maar het prikken zelf ging ook al best goed.

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    onze dochter van bijna 3,5 heeft voor sinterklaas prikblokken gehad, van Dora. Maar de platen die er bij zitten, zijn nog veel te groot en veel te v eel werk. Prikken vind ze dus wel leuk - maar het moet niet te lang duren voor je resultaat hebt en dat is met de prikblokken die zij gekregen heeft, wél het geval... Het prikken op zich gaat prima. Duurt alleen wat langer en ja, het is ook wel moeilijk om dicht bij elkaar te prikken ;) (héél dicht..) .

Deel Deze Pagina