Ik ben nieuw hier op het forum... misschien kunnen jullie mij verder op weg helpen. Ik ben zeker van mijn eisprong, heeft mijn arts bevestigt. Ik had zondag 22 december ongesteld moeten worden, nog steeds niet ongesteld geworden. Ik zit momenteel op cyclusdag 41. Aanvullende informatie: - geen medicatie - regelmatige cyclus - okt 2018 gestopt met de pil Heb de zwangerschapstest gedaan, beide keren negatief getest. Wel symptonen als opgeblazen gevoel, opgezwollen borsten, waterige afscheiding zo af en toe, en soms menstruatiekrampen. Waar duidt dit op? Kan ik zwanger zijn of niet?
Hoe heeft je arts je eisprong bevestigd? Zolang je testen negatief zijn, ben je (nog) niet zwanger. Symptomen zeggen niks over een evt zwangerschap.
ik heb op vrijdag 6 dec de echo gehad, ei kon elk moment barsten. Het was heel rond. Maandag 9 december was het eitje niet meer rond en slonzig, de arts bevestigde dat er een eisprong is geweest. Alleen zag ze geen vocht achter de baarmoeder, maar dat hoefde niet persee gaf ze aan.
Dan ben ik bang dat het ei toch niet gesprongen is helaas. Weet je toevallig hoe groot het ei op 6 dec was?
Hoe groot in eenheden, geen idee, maar zo groot, dat het elk moment kon springen. Waarop baseer je dit eigenlijk? Als de arts al zegt dat het gesprongen is...
Omdat een ei ook kan slinken zonder eisprong, vandaar dat ik het me afvraag . En als de arts zegt dat hij voor 9 december gesprongen moet zijn, dan had je m.i.nu al ongesteld moeten zijn of een positieve test in handen.
Ja dat kan als het ei niet dominant is. Een groot ei kan ook een cyste worden en dan volgt er dus ook geen eisprong. Aangezien je onder behandeling van een gyn bent dan zou je ff kunnen vragen of je voor een echo mag komen.
Oke, vanochtend had ik net bruine afscheiding met slijm... komt mijn ongesteldheid eraan of is dit oud bloed van wat anders?? Als ik ongesteld ben geworden, heb ik toch degelijk een eisprong gehad.. maar kan die bruine afscheiding met slijm wijzen op een eventuele zwangerschap, omdat ik nu al 10/11 dagen overtijd ben?
Bruin is oud bloed. Her kan idd een voorbode van een ongi zijn, maar ook een oude ovulatiebloeding of een verlate innestelingsbloeding. Het blijft even afwachten wat deze bloeding gaat doen. Je kunt overigens wel een ongi krijgen zonder eisprong. Vaak is deze ongi dan een stuk lichter dan normaal.
Nou ja hoor, mijn menstruatie is gisteren begonnen en bizar heftig. Het lijkt net omdat ik overtijd ben het super pijn doet. Ik kan amper lopen van de pijn... pffff
Ik denk echt dat je ei toch veel later was dan je gyn dacht te zien op de echo, waardoor je dus officieel nog niet overtijd was. Doordat je ei groter is geworden, is er meer baarmoederslijmvlies opgebouwd, wat er dus nu uitkomt in een heftigere ongesteldheid. Wel fijn dat je nu duidelijkheid hebt. Ik hool dat het snel raak is.
Ja; het voelt aan alsof ik voor het eerst ongesteld ben geworden, gigantisch pijn! Straalt uit naar mijn onderrug en zo een opgeblazen buik, niet normaal! Pff.. ik ben dus eindelijk op cyclusdag 42 ongesteld geworden. Als ik daar ongeveer 14 dagen van aftrek, zit ik op dag 28.. kan mijn eitje zooooo laat zijn gesprongen??? Het vrouwelijk lichaam is echt bizar! Pfff